Mechanika Gothica 2315 2

O temacie

Autor mathsicist

Zaczęty 9.12.2014 roku

Wyświetleń 2315

Odpowiedzi 2

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Temat nie dotyczy moddingu, więc wydaje mi się, że trafiłem do dobrego działu. Chcę poznać wasze zdanie na temat mechanizmu Gothica, abstrahując od tej całej otoczki, zwanej szerzej jako "klimat" (grafika, nastrój, muzyka, fabuła etc.). Jak oceniacie grę w stosunku do innych RPGów, niekoniecznie tylko tych starych. Pytanie tyczy się również strony technicznej.

Wydaje mi się, że w Gothicu jest wiele dobrych i nadal aktualnych rozwiązań. Podoba mi się cały system awansowania i rozdzielania punktów nauki. Walka, pomimo swoich wad (atakowanie tylko nacelowanego wroga, brak celownika podczas strzelania z łuku) także jest niczego sobie. W jakimś tam stopniu jest wymagająca, chociaż dopiero po dodaniu paru ficzerów (jak na przykład zasięg broni) pokazuje swój potencjał. Do magii nie mam zastrzeżeń

Nie jestem przekonany co do nawigacji po świecie - papierowa, nieinteraktywna mapa to jednak przeżytek. System ekwipunku zdecydowanie jest skopany, zarówno w pierwsze jak i drugiej części. Dziennik zadań jest zbyt ubogi i ciężko się nim posługuje. O AI walki - zarówno NPCs jak i potworów - ciężko coś dobrego powiedzieć.
Tyle ode mnie. Nie jestem doświadczonym modderem, nie potrafię nic powiedzieć o stronie technicznej Jakie jest wasze zdanie?
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Gothic to już zabytek. Obejrzyj sobie pierwszego Risena. Tam dobre "mechanizmy" z Gothiców zostały ulepszone, a te złe, które wymieniłeś, poprawione. Wyjątek stanowi mapa, ale mnie się akurat podoba jej staroszkolna toporność.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
^ Pomijając magię kryształków. Magia w Risenie jest niefajna, pod tym względem Gothic 2 był znacznie lepszy.
Co do mechaniki Gothica to jest wiele świetnych elementów. Przede wszystkim podoba mi się to, że nie masz wszystkiego zaraz pod ręką jak w TES, Arcanii czy Two Worlds. Chcesz miksturkę? Znajdź stolik alchemiczny. Miecz? Kuźnię. Jest to naprawdę fajne rozwiązanie, powodujące że lokacje takie jak miasta/obozy mają więcej funkcji niż tylko molestowanie npc, zaczynasz się bardziej interesować różnymi miejscami i zapamiętujesz je na później, żeby znowu odwiedzić. Potrzeba chodzenia do łóżek by zregenerować siły też fajna, bo bohater wtedy przynajmniej nie śpi na środku miasta jak jakiś menel.
Poza tym podoba mi się prostota rozgrywki, nie ma tak jak w w/w grach, że jest pierdylion różnych opcji, skilli i inne chujemuje, masz tylko te najbardziej podstawowe. Wybieranie sobie klas i profesji też jest dobre, ponieważ wtedy postać skillujesz w jednym kierunku - a siłą rzeczy jak masz klasę "wojownik" to raczej nie będziesz zapierdalał srając kulami ognia. No a poza tym większy replay value. No i na koniec system trenerów też mi się podoba, z tych samych powodów co interaktywne obiekty.
Powyższe są tym co najbardziej lubię w pierwszych dwóch/trzech Gothicach. Do całej reszty mam neutralne podejście/nie obchodzą mnie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry