[Gmax] Wydobywanie zasobów Jedi Academy/Outcast i eksport do Gothica 3832 0

O temacie

Autor ŚwistakMachinima

Zaczęty 8.12.2014 roku

Wyświetleń 3832

Odpowiedzi 0

ŚwistakMachinima

ŚwistakMachinima

Użytkownicy
posty8
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Witajcie. Pierwszy mój poradnik. Jeśli ktoś z moderatorów znajdzie jakieś byki stylistyczne lub niezauważalne ortograficzne, proszę o zakomunikowanie bądź poprawienie. Po tak miłym wstępie, myślę że możemy zaczynać.

I. Programy.
Pierwszym programem, którego użyjemy do wydobycia zasobów jedi academy i jedi outcast jest winrar. Wszystkie zasoby w tych dwóch grach znajdują się w plikach od assets 0 do 3. Mają one rozszerzenie .pk3, i da się je otworzyć, jedynie winrarem. Jeśli jest inny program, poprawcie mnie.
Pamiętajcie, by zrobić sobie folder na tekstury i modele .md3. Ta operacja może lekko naruszać prawa autorskie ale nie powinno jeśli tworzycie moda i nie macie zamiaru sprzedawać tego czy nie dajecie skracanych linków.
Dwa programy to Kerrax Importer/Exporter do Gmaxa i Tempest gamepack. Tempest posłuży do otwierania modeli .md3 i zapisania w formacie .gmax a kerrax, do exportowania pliku md3 do 3ds zgodnego z silnikiem ZENgine 2.

II. Zaczynamy!
Przygotujcie sobie 4 lub 5 okienek na określone pliki:
ścieżkę jedi outcast
ścieżkę jedi academy
ścieżkę z modelami gothica
ścieżkę z teksturami jedi outcast/academy
ścieżkę z modelami jedi outcast/academy

Jeżeli ktoś lubi bałagan, może tektury i modele z jedi outcast/academy, wsadzić do jednego "worka". Ale nie polecam bo można się pogubić.

III. Import i oteksturowanie
Tak nareszcie. Świstak zaczął mówić o teksturowaniu modeli. Dobrze. Jakieś odruchy ludzkie(xD). Wchodzimy do paczki (gamepack)tempest.exe i ukazuje nam się okienko. Potem musimy zaimportować plik md3. W tym celu wchodzimy do C:/users/sniacy/desktop/folder z modelami jedi outcast/academy. Piszę jak to u mnie wygląda gdyż mam windows 8. Gdzie Sniacy i folder z modelami to właśnie twoja nazwa usera w windowsie i scieżka do modeli jk3/jk2. Otwieramy w moim przypadku jest to model statue_sith_dog.md3. Importujemy model i nakładamy odpowiednie tekstury. Domyślnie obracamy scenerię klikając control i środkowy przycisk myszy. Potem nakładamy w odpowiedniej kolejności tektury. statue_sith_dog_02 dajemy na głowę a sith_dog_01 na tułów psa sithów. Gotowe. Teraz zapisujemy ten model jako projekt gmaxa.

IV. Export i wrzucenie do gothica.
Otwieramy teraz kerraxa. Oczywiście gmaxowego. Otwieramy ten nasz projekt z statue_sith_dog. Ja wybrałem ten model, ale wy możecie inny. Sprawdzamy czy dobrze go oteksturowaliśmy i jeśli tak, to wchodzimy do menu kontekstowego po prawej stronie gmaxa z krrximpexp i bierzemy export 3ds. Wybieramy ścieżkę przykładowo c:/Program Files(x86)/JoWood/Gothic II Noc Kruka/_Work/Data/Meshes/Star Wars/ i dajemy oryginalną nazwę modelu czyli statue_sith_dog.

To tyle. Opisałem najbardziej łopatologicznie jak można. Proszę o przyklejenie, gdyż nie widziałem jeszcze takiego poradnika i myślę że jeśli ktoś tworzy gwiezdnowojenną sagę w gothicu to mu się ten poradnik przyda.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry