Opierałem się na tutorialu ze strony:
http://g3-modding.tk/Krok 1 : Ściągnij
G3PakDir Krok 2 : Wypakuj dwa pliki do D:\G3
Krok 3 : Stwórz folder D:\mod, gdzie skopiujesz wszystkie, zmodyfikowane przez ciebie pliki TYLKO tego samego rodzaju. Tak więc mamy dwa foldery D:\G3 i D:\mod
UWAGA: Dlaczego tylko? Ponieważ po spakowaniu różnego rodzaju plików mogą wyniknąć różne problemy.
Krok 4 : Teraz otwórz wiersz poleceń (ms dos)! Kolejno start>uruchom i wpisz cmd, jeśli nie wiesz, jak otworzyć wiersz poleceń.
Krok 5 : Wpisujesz D:
Krok 6 : Następnie wpisujesz "cd G3" (bez "") tak więc będziesz w folderze.....G3>_
Krok 7 : Wpisz "G3PakDir D:\mod"
Krok 8 :Jeśli wszystko będzie w porządku, zostanie utworzony plik mod.p00 (lub mod.pak) na dysku D:\
Krok 9 : Zatem gotowe. Zmień nazwę twojego mod.p00 (lub mod.pak) na (w zależności jakie pliki miałeś w folderze d:\mod):
_compiledAnimation.p0x (rozszerzenie: .xmot)
_compiledImage.p0x (rozszerzenie: .ximg)
_compiledMaterial.p0x (rozszerzenie: .xshmat)
_compiledMesh.p0x (rozszerzenie: .xcmsh)
_compiledPhysic.p0x (rozszerzenie: .xnvmsh)
_intern.p0x (rozszerzenia: .tga; .g3ws)
gui.p0x (rozszerzenia: .dds; .txt; .h; .cpp; .thm)
Infos.p0x (rozszerzenie: .info)
Library.p0x (rozszerzenia: .ams; .efm; .igl; .mul)
Lightmaps. p0x (rozszerzenie: .xlmp)
Music.p0x (rozszerzenie: .ogg)
Projects_compiled.p0x (rozszerzenie: .lrent; .lrentdat; .wrl; .wrldat; .wrldatasc; .sec; .secdat; .node; .lrgeo; .lrgeodat)
Quests.p0x (rozszerzenie: .quest)
Sound.p0x (rozszerzenia: .ogg; .wav)
Speech_Polish.p0x (rozszerzenie .ogg)
Speedtrees.p0x (rozszerzenie: .spt)
Strings.p0x (plik stringtable.ini)
Templates.p0x (rozszerzenia: .lrtpl; .lrtpldat; lrtpldatasc;.tple;)
Workspace.p0x (rozszerzenia: .wks; .db; .wksdat; .dbdat; .txt) //Jeśli ktoś się pyta, do czego służy ten folder i "dziwne" rozszerzenia, to na dzień dzisiejszy nie wiem, choć trochę szukałem w internecie. Mam nadzieję, że dowiemy się tego, gdy już będą dostępne narzędzia twórców gry.
Krok 10: Na pewno zauważyłeś, że w folderze C:\Program Files\Gothic III\Data są już niektóre wyżej wymienione pliki. Załóżmy, że mamy np. plik gui.p00 W takim razie musisz zapisać twój utworzony plik jako gui.p0x. Co to oznacza? Oznacza to, że musisz zmienić nazwę twojego pliku o +1 od poprzedniego. Np. Skoro masz już w folderze data plik gui.p00, to musisz zmienić nazwę utworzonego pliku na gui.p01.
UWAGA: Jeśli nie będzie działo, to sprawdź jeszcze raz, czy wszystko dobrze zrobiłeś. Jeśli jednak nadal nie widać zmian, to sprawdź, czy nie ma żadnych "przerw" między plikami, tzn. czy nie ma np. czegoś takiego: gui.p00, gui.p02. Jeśli jest coś takiego, to zmień nazwę ostatniego dodanego pliku na gui.p01.