Wasteland 2 9357 23

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 20.09.2014 roku

Wyświetleń 9357

Odpowiedzi 23

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Wasteland 2 to kontynuacja gry RPG wydanej pierwotnie w 1988 roku, nazywanej „matką post-apokaliptycznych rolplejów”. Stworzeniem drugiej odsłony zajęło się studio InXile Entertainment, które pieniądze potrzebne do sfinansowania procesu produkcji zebrało za pośrednictwem serwisu Kickstarter, gdzie każdy chętny mógł wesprzeć projekt. Pieczę nad procesem developingu objął Brian Fargo, oryginalny twórca pierwszej części Wasteland, a także gry The Bard’s Tale.


Wasteland 2 nie podąża za głównymi trendami obecnymi w dzisiejszych produkcjach i oferuje graczom bardzo klasyczne RPG. Walka toczy się w systemie turowym, świat oraz swoją postać obserwujemy z lotu ptaka, zaś pustkowia są bezlitosne i nie wybaczają błędów. Ponadto w grze napotykamy wiele odniesień i zapożyczeń do oryginału z 1988 roku.

System dialogów w Wasteland 2 opiera się na budowaniu podczas interakcji z bohaterami niezależnymi biblioteki słów kluczowych. W trakcie rozmów ich lista rozszerza się o nowe pozycje, które po wybraniu, przenoszą nas do kolejnych wątków dialogowych, te zaś zapewniają następne wpisy do biblioteki. Autorzy gry przychyli się do prośby graczy i każde słowo kluczowe zostało wplecione w pełne wypowiedzi. W ten sposób kontrolowani przez nas bohaterowie posługują się całymi zdaniami, a nie „rzucają” jednym słowem i otrzymują na nie kompletną odpowiedź.


Reakcje NPC zależą od dużej ilości czynników. Wśród nich znajdują się m.in.: skład drużyny, dokonane przez gracza dotychczas wybory, wcześniej użyte słowa kluczowe, reakcje graczy na pytania bohaterów niezależnych i umiejętności oraz atrybuty posiadane przez postacie. Wasteland 2 oferuje ogromne zróżnicowanie możliwych do osiągnięcia rozstrzygnięć dialogów, które nigdy nie kształtują się według zasady: „jedno słowo kluczowe – jedna określona reakcja”. Nawet kolejność wykorzystywania słów kluczowych podczas prowadzonych rozmów ma ogromny wpływ na ich przebieg.

W Wasteland 2 broń podzielono na szereg klas, charakteryzujących się określonym zastosowaniem, wadami i zaletami. Ponadto wprowadzono oręż, który zamazuje ostre podziały na klasy - tego rodzaju hybryd jest w Wasteland 2 całkiem sporo. Gracz rozwija umiejętności prowadzonych postaci w posługiwaniu się poszczególnymi typami broni, co znacząco wpływa na ich skuteczność oraz celność.

Gra korzysta z silnika graficznego Unity, który na forum jest raczej znany ^^

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=jn0B8fVfWFI


https://www.youtube.com/watch?v=9-hPDdLMuN0


https://www.youtube.com/watch?v=xOQFN6U0hSI


https://www.youtube.com/watch?v=juemg0G1UNg


Parę screenów:
Spoiler



 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
To serio jest w Unity? Hmm... Trzeba przyznać, że ładnie mnie zmylili :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Odkop, niedługo urodziny i muszę sobie kupić jakiś prezent XD Na pewno kupię Fallaut: new vegas ale tak się zapatruje też na tą grę. Przeszedł ktoś i może opisać za i przeciw. Wyrazić własną opinię itp.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ja nie przeszedłem, wkurzyły mnie bugi wtedy(ale na Linuxie). Jednak mimo tego polecam, świetne połączenie Fallouta 2 i Tactics. Akcja jednak nie toczy się w świecie Fallouta i warto o tym pamiętać.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
BTW Jak tam Wasteland 2? Opłacało się przechodzić? Najlepiej weź tu opisz: http://themodders.org/index.php?topic=22989.0

Cytuj
Ja nie przeszedłem, wkurzyły mnie bugi wtedy(ale na Linuxie).

Jeśli bugi cię denerwowały to nawet na linuxie najpewniej wszystkie są naprawione. W październiku wyszedł darmowy update "directors cut" który sporo naprawia i sporo dodaje. Przechodzić wydaje mi się opłacało ale po tych 83 godz już byłem trochę zmęczony :D

Generalnie jedyny powód przez który przeszłem wasteland dopiero teraz to taki że najpierw mocno grałem w betę i kiedy wyszła pełna wersja nie chciało mi się przechodzi pewnych rzeczy drugi lub trzeci raz.
Kreacja postaci determinuje sporo tego jak będzie ci iść więc jak ktoś chce mogę poradzić. Nie chodzi mi tylko o to żeby nie dawać wszystkim karabinków szturmowych z oczywistych względów ale też o to że np. broń energetyczna przydaje się tylko i wyłącznie przeciw robotom i nie może zadawać krytycznych obrażeń. Więc postaci z EW najlepiej dać też pistolet albo smg i nie ładować przy tym sporo w szczęście a już na pewno nie dawać jej umiejętności "combat shooting" :D

Największą siłą tej gry to ciągle fabuła i dialogi więc jeśli nie przeszkadza ci czytanie, zagraj.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
No właśnie, to jest taki typowy crpg, czy raczej pół pół fallout - fallout tactics?
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Ciężko mi powiedzieć bo nie grałem nigdy w Tactics. Słyszałem złe opinie o tym.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Gerry Rafferty Tactics, zaczynasz z kilkoma członkami drużyny na mapie i jedynie możesz usłyszeć od 2-3 npc jakiś dialog na który nie masz wpływu, reszta to zabicie wszystkich wrogów na mapie, cóż finezji tu nie ma :F    W między czasie ulepszasz ekwipunek i możesz wymieniać ludzi, bardziej jest strategia niż rpg :)
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Walka- IMO bardziej Tactics, jednak idzie w pewnym stopniu wykorzystać otoczenie(a to jakaś beczka, a to co innego)
Fabularnie- o wiele lepiej niż w Tactics.

Hwep, ja zwykłego Wastelanda mam przegrane 36 godzin, po prostu nie chciało mi się od nowa przechodzić zaraz po wyjściu Directors Cut, ale teraz chyba dam szansę.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No nic, zaczynam przygodę na nowo:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Podaj staty drużyny :D poza angelą
 

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"
@Leinnan

Też właśnie niedawno zacząłem pykać (wersja Director's Cut). Jest o niebo lepiej, niż było przed DC. Na razie jestem w Damoncie (sam początek)- zobaczymy jak to dalej pójdzie. Z tego co się orientuję w DC dodano kilku nowych npc, wiele rzeczy usprawniono i jeszcze więcej naprawiono. Mam tylko jedno pytanie, gdyby ktokolwiek przez przypadek wiedział. Czy podczas pierwszej wizyty w Więzieniu, kiedy to szukamy Red'a w celu pozyskania kombinezonów antyradiacyjnych +4, jest sens w niezabijaniu nikogo? Pamiętam, że w wersji z 2014 roku nie robiło różnicy czy nie zabiło się ani jednego członka Red Scorpion Militia bo i tak finalnie po powrocie z Damonty wszyscy npc z Happy Valley zostawali unicestwieni. Zmieniło się coś w tej kwestii ? Bo póki co w Happy Valley nie zabiłem nikogo, pomogłem naprawić studnię, wypchnąłem wózek z rowu i zapłaciłem temu chujkowi 100 złomu za posiadanie broni, ale jeśli by się okazało, że i w tej wersji tak czy siak Danforth wydaje rozkaz rozpizgania cywili w Happy Valley, to bardzo chętnie się cofnę o kilka zapisów, żeby naszpikować irytującym członkom RSM dupy ołowiem.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
tam, że w wersji z 2014 roku nie robiło różnicy czy nie zabiło się ani jednego członka Red Scorpion Militia bo i tak finalnie po powrocie z Damonty wszyscy npc z Happy Valley zostawali unicestwieni. Zmieniło się coś w tej kwestii ?
Nie, jest tak samo.

Poza tym Damonta to już prawie połowa gry, nie początek :(
 

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"
@Gerry Rafferty

Dzięki za szybką odpowiedź.

Nie, jest tak samo.

Na pewno? Bo jak na 100%,  to bardzo chujowo. Będę się musiał cofnąć do Rail Nomads Camp zabić Pitbulla, a później backtracking do więzienia i wytłuc w Happy Valley i więzieniu tylu czerwonych ilu dam radę.

Poza tym Damonta to już prawie połowa gry, nie początek :(


Miałem na myśli początek Damonty, ale rozumiem pomyłkę - mogłem lepiej to ująć.

Przy okazji: z internetów anglojęzycznych dowiedziałem się mniej więcej (sądzę, że raczej mniej niż więcej bo ostatni post pochodził z lipca 2015 roku, dlatego wolę się upewnić), że podobno to, czy Danforth każe pozabijać cywilów czy nie, jest w DC warunkowane posiadaniem (cywile martwi) bądź nieposiadaniem (cywile żywi) elementu naprawczego do robocika, który to rozpizguje wieżyczki przed siedzibą Danfortha.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Hhmm, miałem gąsienice do tego robocika ale nie użyłem bo wolałem rozwiązać sytuacje pokojowo. Możesz zawsze sprawdzić skoro jesteś w Damoncie. Cywilów i tak nie było nigdzie ale nie pamiętam żebym słyszał że Danford kazał ich wytłuc. Wydawało mi się że cywilów nie ma tylko dlatego że RSM jest w stanie wojny.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Podaj staty drużyny :D poza angelą

Album
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Podaj staty drużyny :D poza angelą
Props za Cwaniaka, to jedna z moich ulubionych nazw postaci w grach, szczególnie w starych RPGach.  :D


Sry za offtop
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
I gdzie ten props? :<

Przy okazji, Wasteland 2 można w końcu modować: https://wasteland.inxile-entertainment.com/game/modding/introduction
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Icewind Dale na propsie. Może wreszcie ofoliowane opakowanie i zagram. Ciekawe czy da się zrobić na tym silniku klasycznego fallouta  :F

Post połączony: 2016-02-11, 21:09
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ciekawe czy da się zrobić na tym silniku klasycznego fallouta  :F

Post połączony: 2016-02-11, 21:09
Ale po chuj?  :hmmm:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry