Dodanie dźwięku do skryptu rutyny 4695 12

O temacie

Autor Halk_Hogan_PL

Zaczęty 15.07.2014 roku

Wyświetleń 4695

Odpowiedzi 12

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Witam  :P

Nigdzie nie znalazłem a na skryptach się nie znam, więc Was się zapytam: :)
Chodzi o to, że chcę dodać dźwięk do rutyny NPC.
Np.

// ****************************
// NSC benutzt Säge Mobsi
// ****************************

FUNC VOID ZS_Saw ()
{
Perception_Set_Normal();

B_ResetAll (self);

AI_SetWalkmode (self, NPC_WALK);

if (Hlp_StrCmp (Npc_GetNearestWP(self), self.wp) == FALSE) 
    {
AI_GotoWP (self, self.wp); 

};
};

FUNC int ZS_Saw_Loop ()
{
// ------ Saegen ------
if (!C_BodyStateContains(self, BS_MOBINTERACT_INTERRUPT))
&& (Wld_IsMobAvailable(self,"BAUMSAEGE"))
{
AI_UseMob (self, "BAUMSAEGE", 1);
   
};

// ------ Random-Ani beim Hämmern ------
if (Npc_GetStateTime(self) > 15)
&& (C_BodyStateContains(self, BS_MOBINTERACT_INTERRUPT))
    {
    Npc_SetStateTime (self, 0);
    };

return LOOP_CONTINUE;
};

FUNC VOID ZS_Saw_End ()
{
AI_UseMob (self, "BAUMSAEGE", -1);
};
I dodać, żeby się dźwięk odtwarzał.

Coś ala eventSFX jak w mds:
modelTag ("DEF_HIT_LIMB"               "Bip01 Ponytail2")                                                                                       
ani      ("S_FISTRUN"                  1                  "S_FISTRUN"           0.0 0.0  M. "Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01.ASC"           F  0   250)       
{
*eventSFX (2 "Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01" EMPTY_SLOT)
}
Próbowałem dodać *eventSFX ("....") ale nie działa. :pokerface:


Da się tak w ogóle? :P

Pozdrawiam i liczę na pomoc  :)
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Odtwarzanie dźwięków podczas wykonywania jakiejś czynności zapisane jest tylko i wyłącznie w mds.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Odtwarzanie dźwięków podczas wykonywania jakiejś czynności zapisane jest tylko i wyłącznie w mds.
No to chujnia  :|
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Wcale nie chujnia, po prostu zrób nowy mds opierający się na tych samych animkach i szkielecie, pozamieniaj eventySFX i nadaj go swojemu potworowi w skrypcie. Naprawdę bardzo prosta sprawa. Zresztą coś takiego jest już w zwykłym Gothicu (zwykły ścierwojad i preriowy ścierwojad wydają różne dźwięki).
Nie zapomnij też o zdefiniowaniu swojego efektu dźwiękowego w Scripts/System/SFX/SfxInst.d, bo mds stąd czyta, a nie pobiera bezpośrednio nazw plików z folderu.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Wcale nie chujnia, po prostu zrób nowy mds opierający się na tych samych animkach i szkielecie, pozamieniaj eventySFX i nadaj go swojemu potworowi w skrypcie. Naprawdę bardzo prosta sprawa. Zresztą coś takiego jest już w zwykłym Gothicu (zwykły ścierwojad i preriowy ścierwojad wydają różne dźwięki).
Ale nie chodzi mi o potwory.
Myślałem żeby zrobić że podczas rutyn NPC by coś gadali. :)
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Pewnie chcesz zrobić cutscenkę. Zrobienie tego przez rutyny to już jest trochę bardziej skomplikowana sprawa. Przejrzyj skrypty moda "Velaya - Historia wojowniczki", tam się to pojawia. Skrypty są dostępne na WOG-u.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Pewnie chcesz zrobić cutscenkę. Zrobienie tego przez rutyny to już jest trochę bardziej skomplikowana sprawa. Przejrzyj skrypty moda "Velaya - Historia wojowniczki", tam się to pojawia. Skrypty są dostępne na WOG-u.
Nie zupełnie, po prostu chodzi mi o to, żeby podczas rutyny tylko dany NPC miał osobny dźwięk.

A da się tak zrobić, żeby np. by był stojak z balem do piłowania i mógłby tylko NPC go używać a nie gracz?  :)

Post połączony: 2014-07-15, 21:00
Ponawiam pytanie:

A da się tak zrobić, żeby np. by był stojak z balem do piłowania i mógłby tylko NPC go używać a nie gracz?  :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Dźwięk się nie odtwarza, bo go nie "zarejestrowałeś". Scripts\System\SFX, plik SfxInst, na samym dole pliku dopisz :
INSTANCE Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01   (C_SFX_DEF)     
{
file="Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01.wav";         
vol=127;                 
};

Oczywiście, dźwięk musi mieć odpowiednie kodeki.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Dźwięk się nie odtwarza, bo go nie "zarejestrowałeś". Scripts\System\SFX, plik SfxInst, na samym dole pliku dopisz :
INSTANCE Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01   (C_SFX_DEF)     
{
file="Halk_Hogan_Lesny_Scierwojad01_BEZCZYNNOSC_01.wav";         
vol=127;                 
};

Oczywiście, dźwięk musi mieć odpowiednie kodeki.
Niee, nie o to mi chodzi, tutaj zrobiłem wszystko ok i działa pięknie. Dałem to jako przykład  :P

Teraz mnie interesuje jedna kwestia:
Cytuj
A da się tak zrobić, żeby np. by był stojak z balem do piłowania i mógłby tylko NPC go używać a nie gracz?  :)
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie wiem, czy zadziała, ale spróbuj:
W rutynie sprawdzaj za pomocą Hlp_GetInstanceID, czy self != hero

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ja sugerowałbym to przyrównanie do hero w onStateFunc w Spacerze.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Ja sugerowałbym to przyrównanie do hero w onStateFunc w Spacerze.
Czyli?  :P
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Znajdź sobie swój vob używalny, poszukaj w jego właściwościach linijki onStateFunc, wpisz tam jakąś nazwę funkcji i napisz funkcję o tej nazwie, w której hero nie będzie mógł tego używać. Problem jest taki, że miałbyś pewnie problem z napisaniem takiej funkcji. Oczywiście musiałbyś zaaplikować wywoływanie tej funkcji w onState w każdym vobie, ale nie musisz tego robić ręcznie - możesz otworzyć swój zen Notatnikiem, wyszukiwać voba po visualu i podopisywać w onState nazwę funkcji.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry