Wywoływanie kamery 3383 13

O temacie

Autor Cynamoniasty

Zaczęty 9.07.2014 roku

Wyświetleń 3383

Odpowiedzi 13

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Siema,
mam prośbę, ktoś mógłby powiedzieć jak wywołać takowo przygotowaną kamerę w grze? Mam z tym problem, zrobiłem wszystko tak jak przedstawiono w tym temacie - stworzyłem kamerę, umieściłem funkcję w skryptach, podczepiłem pod kamerę zCMessageFilter'y i dalej nic.
Nie ukrywam, że jestem raczej zielony w moddingu, więc jakby ktoś mógł pomóc, byłbym wdzięczny :)
 

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
Siema,
mam prośbę, ktoś mógłby powiedzieć jak wywołać takowo przygotowaną kamerę w grze? Mam z tym problem, zrobiłem wszystko tak jak przedstawiono w tym temacie - stworzyłem kamerę, umieściłem funkcję w skryptach, podczepiłem pod kamerę zCMessageFilter'y i dalej nic.
Nie ukrywam, że jestem raczej zielony w moddingu, więc jakby ktoś mógł pomóc, byłbym wdzięczny :)
Jak bardzo zielony jesteś? Skompilowałeś skrypty?  :ok:
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
1. Sprawdź, czy dobrze zCMessageFilter'y skonfigurowałeś. Ew. daj ss.
2. Dobry świat używasz?
3. Jesteś pewny, że są zmiany zapisane?
4. Patrz wyżej :D
5. Kiedy wywołujesz wyzwalacz na kamerę? ( Wld_SendTrigger ).

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Triger ON:



Trigger OFF



W poradniku na tym forum nie było żadnej mowy o jakimś wyzwalaczu Wld_SendTrigger :/ Niekoniecznie wiem nawet co to jest, poza tym, że komenda ta pojawia się w funkcji, którą trzeba wrąbać do skryptów. To się w Spacerze wstawia? Jeśli tak to mógłbyś powiedzieć jak?

Edit: Tak, skrypty pokompilowałem w spacerze.
Edit2: Poprawiłem scr z offa
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Ale te zCMessageFilter'y masz podczepić do kamery jako jej "dzieci".
Instert[...] as child of [...]
Potem wpisujesz Wld_SendTrigger("nazwa_kamery"); wtedy, kiedy chcesz, aby kamera się wywołała.

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy

To o to chodzi? Bo jeśli w to klikne to po prostu tworzy mi nowego key frame'a
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Wejdź w okienko Objects>Create ( zakładka ) i zCMessageFilter. Potem prawym na MOJA_KAMERA i powinno być
INSERT [zCMessageFilter] as child of "MOJA_KAMERA".
http://themodders.org/index.php?topic=1608.msg1153117#lastPost
Dodałem obrazki, zobacz jak tam jest.

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ok, wydaje mi się, że zrobiłem wszystko tak jak pokazałeś. 
Teraz kolejne pytanie (Tak wiem, noobek ze mnie), gdzie powinienem wpisać tą komendę Wld_SendTrigger("nazwa_kamery"); jeżeli chciałbym, żeby uruchamiała się powiedzmy po podejściu do tego rusztowania ze screenów? Ewentualnie nie da się jej po prostu wywołać wpisując jakiś kod w konsoli bezpośrednio w grze?
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Tworząc nowy TriggerScript, który swoim BBoxem obejmuje to miejsce, gdzie ma zostać włączona kamera i podpiąć go pod funkcję.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jakieś konkretne porady jak to zrobić?xd
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Specjalnie napisałem to tak, żebyś nie zrozumiał.
Opcja 1:
-Szukasz oCTriggerScripta w Spacerze.
-W parametrze scriptFunc (czy jakoś tak, nie chce mi się otwierać Spacera) wpisujesz nazwę funkcji, która ma być wywoływana.
-Ustawiasz bboxa - mając wybrany Trigger klikasz na przycisk "Edit the bbox" - teraz musisz się pobawić, wpisując różne wartości, aby uzyskać taki obszar wyzwalacza, jaki chcesz.
Opcja 2, lepsza jak nie znasz się na moddingu:
-Szukasz z listy vobów (okno dialogowe po prawej stronie) jakiegokolwiek oCTriggerFunca - kopiujesz go i wklejasz w swoje miejsce.
-Edytujesz parametr scriptFunc, aby wywoływał twoją nową funkcję.
O ile dobrze pamiętam, to było tam parę parametrów, które w przypadku stworzenia zupełnie nowego Triggera nie są ustawione tak, że funkcja będzie się wywoływać.
Część wspólna dla obu opcji: piszesz nową funkcję, której nazwa musi się zgadzać z tym, co napisałeś w scriptFunc. Czyli jak napisałeś EVT_Camera to piszesz funkcję o nazwie EVT_Camera. Co do napisania takiej funkcji - jest to bardzo proste, ale znów możesz skopiować gotowca i skonfigurować - znajdują się w folderze Events.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=hqpw54JmAW4


W końcu działa :D Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Zanim temat zostanie zamknięty to porada: ściągnij i zainstaluj polskie skrypty :ok:
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Cynamoniasty

Cynamoniasty

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Myśle, że aż tak dużo nie grzebie w skryptach, żeby było mi to potrzebne, a i dialogi jakoś nieszczególnie potrzebuje - ja gothica głównie do filmów wykorzystuje ;p 3 lata jakoś na tym jade i żyje :d
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry