Przeszedłem Złote Wrota. Zajęło mi to ok. 30 godzin, jako że ja jestem typem gracza zbierającego przez całą grę każdą roślinkę itp. Grało się fajnie, mimo kilku bugów.
Zalety:
+ ciekawa fabuła główna
+ ciekawe questy: najbardziej przypadły mi do gustu podróże do GD wraz z Fortuno oraz walki na arenie
+ Jarkendar w nowej odsłonie, teksturki są dobre, klimat i tajemniczość krainy mimo wielu zmian zostały zachowane
+ obozy, bardzo dobrze zrobione - najlepszy obóz piratów w mrocznej odsłonie
+ dubbing - po prostu rewelacja, choć w kilku przypadkach mi się nie podobał: słaba jakość dubbingu Mynkosa, koszmarny dubbing Xardasa, głupawy głos Fortuno
+ bitwy z piratami - podobało mi się to, że bierzemy w nich udział i musimy coś robić, bitwa w Returning też była epicka, jednak tam brakowało udziału Bezia, który mógł stać i nic nie robić
+ nowe potworki, te z hordy Beliara są bardzo dobre
+ tajemnica magicznej Bariery - mi się podobał wątek z Corristo
Wady:
- mała rola przyjaciół Bezieminnego, Gorn, Diego i Milten nie odrywają zbyt wielkiej roli, nie mówiąc już o braku :Lestera. Przydałoby się jakieś klimatyczne spotkanie i ich role powinna być generalnie większa
- bugi takie jak:
* orkowie mówiący ludzkim głosem
* zdublowane zupki Kuicharza i bronie Hokara
* brak możliwości wykonania misji z krzesiwem, jeśli wcześniej zrobiliśmy misje z pancerzem cieniostwora po stronie Sandry
* Ancilla zabierający nam całe złoto
* "Złe sny Apollosa" znikające z dziennika
* za głośna i często dublująca się muzyka w obozie piratów
- mała ilość pancerzy gildyjnych, jako paladyn miałem tylko dwa pancerze
- mała ilość nowych broni
- brak jakiś większych udoskonaleń skryptowych, choć nie jestem pod tym względem za bardzo wybredny
- największa wada: ujawnione imię Bezieminnego
- mało roślinek do zbierania w świecie
- mała ilość pogaduszek u NPC, niektórzy w ogóle nic nie mówią (głównie raziło to u bandytów)
Ogólnie daje tej modyfikacji: 7,5/10. Czekam na drugą część, która mam nadzieje zostanie zrobiona jako mod do G2NK i będzie w sobie zawierała 1 część. Kilka ciekawostek wyłapałem, jak choćby mapa Nordmaru w kufrze Hannibala. Mam nadzieje że będzie możliwość dopadnięcia go. Liczę też na większą rolę przyjaciół Bezia oraz pojawienie się Lestera, Laresa, Angara czy Vatrasa. Końcówka dała niezły smaczek, Elea mimo że nieco płaska mi się podoba