Rozmowa z topielcem G2NK 4526 12

O temacie

Autor RiPPerMAN

Zaczęty 6.04.2014 roku

Wyświetleń 4526

Odpowiedzi 12

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Pytanie za pytaniem leci w mojej głowie i jest przez to problemik... Oto skrypt, który stworzyłem ze skryptu Ur-shaka
//**********************************************************************************************
INSTANCE  Dziwka (Mst_Default_Lurker)
{
//-------- primary data --------
name = "Utopiona Dziewica";
guild = GIL_FRIENDLY_ORC;
id = 999999999999999999999991;
voice = 18;
flags = 0;
Npctype = NPCTYPE_MAIN;
level = 70;

aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_MEDIUM;
aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE;

Mdl_SetVisual (self, "Lurker.mds");
Mdl_SetVisualBody (self, "LUR_BODY",2, DEFAULT, "", DEFAULT,  DEFAULT, -1);

fight_tactic = FAI_LURKER;

//----- Senses & Ranges ----
senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;

//----- Attributes ----
attribute [ATR_STRENGTH] = 200;
attribute [ATR_DEXTERITY] = 200;
attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 600;
attribute [ATR_HITPOINTS] = 600;
attribute [ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute [ATR_MANA] = 0;

//----- Protections ----
protection [PROT_BLUNT] = 99999999999999999999999999999;
protection [PROT_EDGE] = 100;
protection [PROT_POINT] = 99999999999999999999999999999;
protection [PROT_FIRE] = 0;
protection [PROT_FLY] = 0;
protection [PROT_MAGIC] = 0;

//----- Daily Routine ----
start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;

aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;
};

Moim celem tutaj było stworzenie Topielca, do którego w przyszłości stworzę dialog i będzie można z nim rozmawiać... Jest to taka oryginalna postać (fajny instance :P) Ale niestety w grze widać... nic... Latający napis... Osiągnąłem to, żeby mnie nie atakował, ale nie wiem czy ta gildia tego nie psuje... Oraz ta rutyna (skopiowałem od topielca) bo Ur-Shak miał taką... ludzką... No i dużo aivarów od topielca, ponieważ chciałem, aby po dialogu także nas atakował!
Inaczej mówiąc coś jak Ur-Shak tylko, że topielec... Powie mi ktoś jak to zrobić? Bo ten skrypt jest po prostu dziwny... :lol2:
Z góry dzięki :ok:
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj
Po 1. Zamiast pisać dużych liczb:
protection   [PROT_BLUNT]      =   99999999999999999999999999999;
można zrobić tak:
protection [Prot_Blunt] = IMMUNE;
Po 2. Spróbuj tego:
Cytuj
instance Dziwka(Mst_Default_Lurker)
{
    name[0] = "Utopiona dziewica";
    guild = GIL_NONE; // lub GIL_FRIENDLY_ORC;
    aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_LURKER;
    level = 70;
//----- Attributes ----
   attribute   [ATR_STRENGTH]      =   200;
   attribute   [ATR_DEXTERITY]      =   200;
   attribute   [ATR_HITPOINTS_MAX]   =   600;
   attribute   [ATR_HITPOINTS]      =   600;
   attribute   [ATR_MANA_MAX]       =   0;
   attribute   [ATR_MANA]       =   0;
   
   //----- Protections ----
   protection   [PROT_BLUNT]      =   IMMUNE;
   protection   [PROT_EDGE]         =   100;
   protection   [PROT_POINT]      = IMMUNE;
   protection   [PROT_FIRE]         =   0;
   protection   [PROT_FLY]         =   0;
   protection   [PROT_MAGIC]      =   0;
    damagetype = DAM_EDGE;
    fight_tactic = FAI_LURKER;
    senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
    senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;
    aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE;
    aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_MEDIUM;
    aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE;
    start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;
    aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;
};

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Przykro mi, to nie działa, kiedy tylko wpisuje kod i enter... RYP pulpit... Może bez tych aivarów by zadziałało? Już nic nie wiem... Czekam na następne propozycje, bo to dla mnie bardzo ważne (bo zamierzam zrobić jeszcze jedną taką)
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie działa po zapomniałem jednej rzeczy :facepalm:

Poprawka:
prototype Mst_Default_Dziwka(C_Npc)
{
    name[0] = "Prototyp";
    guild = GIL_NONE;
    aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_NONE;
    level = 5;
    attribute[ATR_STRENGTH] = 5;
    attribute[ATR_DEXTERITY] = 5;
    attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 10;
    attribute[ATR_HITPOINTS] = 10;
    attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
    attribute[ATR_MANA] = 0;
    protection[PROT_BLUNT] = 0;
    protection[PROT_EDGE] = 0;
    protection[PROT_POINT] = 0;
    protection[PROT_FIRE] = 0;
    protection[PROT_FLY] = 0;
    protection[PROT_MAGIC] = 0;
    damagetype = DAM_EDGE;
    senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
    senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;
    aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_MEDIUM;
    aivar[AIV_MM_FollowInWater] = FALSE;
};
func void B_SetVisuals_Dziwka()
{
    Mdl_SetVisual(self,"Lurker.mds");
    Mdl_SetVisualBody(self,"Lur_Body",DEFAULT,DEFAULT,"",DEFAULT,DEFAULT,-1);
};
instance Dziwka(Mst_Default_Dziwka)
{
    name[0] = "Utopiona dziewica";
    aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;
    B_SetVisuals_Dziwka();
    Npc_SetToFistMode(self);
    aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;
    start_aistate = ZS_MM_Rtn_Follow_Sheep;
    //CreateInvItems(self,ItFoMuttonRaw,1);
    /*attribute[ATR_STRENGTH] = 5;
    attribute[ATR_DEXTERITY] = 5;
    attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 10;
    attribute[ATR_HITPOINTS] = 10;
    attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
    attribute[ATR_MANA] = 0;
    protection[PROT_BLUNT] = 0;
    protection[PROT_EDGE] = 0;
    protection[PROT_POINT] = 0;
    protection[PROT_FIRE] = 0;
    protection[PROT_FLY] = 0;
    protection[PROT_MAGIC] = 0; */
};

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios

RiPPerMAN

Rozmowa z topielcem G2NK
#4 2014-04-06, 17:48(Ostatnia zmiana: 2014-04-07, 13:57)
Również nie poprawnie... Zrobiłem to jednak kopiując ze skryptu... owcy Akila! Przecież to ona jest zwierzęciem i można z nią rozmawiać jak z człowiekiem. Poza tym podczas dialogu można zmienić z pomocą C_NPC gildię mojemu zwierzakowi na topielca i gotowe! Oto prawidłowy skrypt!
INSTANCE  Dziwka   (Mst_Default_Lurker)         {
   //-------- primary data --------
   name       =      "Utopiona dziewica";
       guild       = GIL_SHEEP;   
   id          =      110;
   voice       =      18;
   flags       =      0;
   Npctype    =      NPCTYPE_MAIN;

   aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;
   Npc_SetToFistMode(self);

   Mdl_SetVisual      (self,   "Lurker.mds");
   Mdl_SetVisualBody   (self,   "Lur_Body",2,   DEFAULT,   "",   DEFAULT,     DEFAULT,   -1);

   fight_tactic   =   FAI_ORC;

    start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;
    aivar[AIV_MM_RoamStart] = OnlyRoutine;
};

Czy dialog zrobiony pod instancję tego potworka będzie działała poprawnie? Czy potrzeba C_NPC?


EDIT: Kiedy wsadziłem dialog pod tego topielca, to on wgl nie reaguje! Z owcą Akila jakoś działa, a tutaj nie mogę zrobić tego dialogu z topielcem... Pomóżcie!
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ja bym sprawdził plik zs_talk.d . tak było w babkach do g!,że nie można było z nimi porozmawiać.
 

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Jednak się udało i w końcu "dziwka" reaguje na dialogi! Nie musiałem sprawdzać nic w ZS_Talk... Temat do zamknięcia!
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Temat dawno nie ruchszany, ale jest problem, ponieważ kiedy rozmawiam z moim zwierzaczkiem i chcę żeby za mną szedł... Nie idzie... U monstera nie jest to jak u NPC, że można to rozwiązać rutyną, próbowałem sposobem z owcą Akila, tylko, że niedziała, wtedy wgl nie chce ze mną rozmawiać, o co chodzi? o.O
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ehh... 
Bo rozmawiać można tylko z osobami które nie są obecnie w trybie walki. 
Zwierzęta poza owcą i chrząszczem (meatbug) nie mają zdefiniowanych animacji poza walką, a to wlicza rutyny. Rutyny zwierząt są zrobione trochę inaczej. 
W sumie są jeszcze smoki :F
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Rozmowa z topielcem G2NK
#9 2014-06-30, 14:09(Ostatnia zmiana: 2014-06-30, 14:22)
Temat dawno nie ruchszany, ale jest problem, ponieważ kiedy rozmawiam z moim zwierzaczkiem i chcę żeby za mną szedł... Nie idzie... U monstera nie jest to jak u NPC, że można to rozwiązać rutyną, próbowałem sposobem z owcą Akila, tylko, że niedziała, wtedy wgl nie chce ze mną rozmawiać, o co chodzi? o.O

Nie wiem czy wiesz, ale np gadajacy demon Xardasa w g1 to jest po prostu NPC majacy model demona -
Tak samo jest ze smokami

EDIT: @ Sawik, zawsze myslalem ze potwory i NPC sa zdefiniowane inaczej :F. Bo kazdy NPC ma inny numer, a potwor nie ma okreslanego numeru. Wiec wydaje mi sie ze trzeba poprostu zrobic NPC z modelem i mds topielca, ale moge sie mylic bo jestem noob :F
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
W sumie są jeszcze smoki :F
One mogą sobie włączać i wyłączać tryb walki. Wszystko jest kwestią mdsa :ok:

Ps. maksymalna liczba w Gothicu może być siedmiocyfrowa. Po przekroczeniu tej liczby, zmieni się ona na inną, co może doprowadzić do wielu komplikacji. Dlatego zmień id na na liczbę, która nie przekracza siedmiu cyfr.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Temat dawno nie ruchszany, ale jest problem, ponieważ kiedy rozmawiam z moim zwierzaczkiem i chcę żeby za mną szedł... Nie idzie... U monstera nie jest to jak u NPC, że można to rozwiązać rutyną, próbowałem sposobem z owcą Akila, tylko, że niedziała, wtedy wgl nie chce ze mną rozmawiać, o co chodzi? o.O

Nie wiem czy wiesz, ale np gadajacy demon Xardasa w g1 to jest po prostu NPC majacy model demona -
Tak samo jest ze smokami
... i ze wszystkim? Wszystkie postaci i potwory to NPC, z jakimś tam modelem.
Tylko że nie każdy MDS ma opisane animacje poza walką.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Sawik, zawsze myslalem ze potwory i NPC sa zdefiniowane inaczej :F. Bo kazdy NPC ma inny numer, a potwor nie ma okreslanego numeru. Wiec wydaje mi sie ze trzeba poprostu zrobic NPC z modelem i mds topielca, ale moge sie mylic bo jestem noob :F
Wiesz, ogólnie zarówno owca jak i Diego wywodzą się z klasy NPC. Więc topielec od początku jest "po prostu npc z modelem i mds topielca".
Więc teoretycznie masz rację. Jednak problemem jest że B_Assess_talk jest sprawdzane gdy nie jesteśmy w trybie walki. Możesz napisać wyjątek, ale nie pamiętam dokładnie jak tam funkcja wyglądała.
A no i z topielcem też polecam zajrzeć do B_Assess_Enemy, chociaż to możesz rozwiązać po prostu inną gildią.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry