To nie jest mod do tworzenia idealnej postaci, tylko do zagłębienia się w fabułę. Nie ma tutaj takiej sieczki i expienia jak w Returningu, zamiast tego są rozbudowane ciekawe misje, sporo postaci i nawiązań do Gothica 1 oraz sporej wielkości świat z mnóstwem pułapek. Trudność w przejściu tego moda nie polega na zabiciu bandy 20 orków, tylko na szukaniu przełączników otwierających kraty i wciskaniu ich w różnej kolejności. Global bardzo różni się od Returninga jeżeli chodzi o znaczenie słowa trudność. Zresztą przekonacie się sami już wkrótce. Co do losowości to usunięcie jej popsułoby całego moda, w; poprzedniej wersji testowej nie było nawet możliwe wbicie 50 lvl'a mimo że dodano nowy świat, pierdylion questów i wszystkie lokacje z G1 w Górniczej Dolinie. Gdyby usunąć losowość gra stałaby się banalnie prosta ze względu na możliwy lvl do zdobycia. Dodam jeszcze że zmienili system nauki, ilości PN za atrybuty więc usunięcie losowości schrzaniłoby całego moda. Dodam też że losowość sprawia że każda rozgrywka jest inna i inaczej trzeba się zabrać za rozwijanie postaci - bardziej spontanicznie.