Lokacja ta jest obowiązkowa gdyż jest częścią składową questa Świątynia śniącego który to musi być wykonany przed przystąpieniem do naprawy oka innosa, przy słonecznym kręgu. ( xardas nie ruszy dupska dopóki nie pomachamy mu przed oczami urizielem )
Opis Ogólny Dolina cienia jest lokacja która jest dostępna już od 2 rozdziału jednak nie jest w żadnym wypadku prostą lokacją typu fort azgan czy wyspa eltu dlatego zalecane jest aby udać się do niej dopiero w 3 rozdziale. Wejście znajduje się w mieście orków.
Architektura Doliny to idealne odbicie khorinis
dokładnie 1/3
W ramach przygotowania dobrze mieć następujące rzeczy: Ulu-mulu( Chociaż możemy się bez niego obejść ale i tak go już mamy ) , Srebrny Nordmarski Miecz, 25-35 Najlepszych potków na regen HP i 2 zwoje przemiany w krwiopijce ( później wyjaśnię dlaczego )
Zadania Zemsta Ur-Thralla
Rezydujący w Mieście orków Wódz Hordy Ur-thrall opowiada nam historie doliny cienia itp i chce abyśmy dokonali zemsty na Azgalorze.
Udajemy się do doliny i rozmawiamy z Elvaisem i resztą ludzi dostaniemy kilka info które naprowadzą nas na lokalizacje krypt w których znajdziemy istotne przedmioty do questa. Teraz udajemy się do obozu orków ( dokładnie to obóz duchów orków po ukończeniu zadania powracają do swojej materialnej postaci ) czyli wychodząc z terenów piramid idziemy w lewo, na miejscu szukamy Ur-khana ( za mostem skręcamy w lewo i idziemy pod górkę w khorinis w tym miejscu jest szczaw ) i rozmawiamy z nim dzięki czemu uzyskujemy info ze potrzebujemy oka gniewu aby przywołać azgalora, trzeba tez pogadać z ur-gromem bratem ur-thrall dowiemy się tez o tym ze będziemy potrzebować Dvartazdaha ( najmocniejsza bron w grze ) Czas zając się główną sprawa wychodzimy z terenów piramid, skręcamy w prawo naszym pierwszym celem jest Pan Cienia Dakat, jego krypta znajduje się tam gdzie w khorinis była jaskinia z runa dla maga ognia z testu ognia. ( W walce z Dakatem pierw pokonujemy jego kumpli a na końcu jego bo gdy jego zabijemy wcześniej to pozostali kumple giną a my tracimy za nich expa ) Po pokonaniu Dakata zabieramy oko gniewu i talizman ur-khana ze skrzynek, udajemy się tez w druga stronę jaskini tam znajdziemy księgę opisująca rytuał jeśli mamy jeżyk demonów to ją przeczytamy jeśli nie to przetłumaczy ją dla nas ur-khan. Teraz idziemy dalej w stronę słonecznego kręgu nasz kolejny cel to jaskinia w której w khorinis w nk była smocza zguba, czytamy piedestał i zbieramy fanty ze skrzynek i wracamy do ur-khana. Oddajemy mu amulet i pokazujemy oko gniewu w nagrodę dam na klucz do skrzynki w której jest krew orka ostania rzecz potrzebna do naładowania oka, pozostałe dwie to siarka i krew demona która była w jaskini z piedestałem. Teraz czas udać się do Miasta umarłych po Dvartazdaha ( wejście od miasta jest koło jaskini pod słonecznym kręgiem ) W mieście umarłych przedzieramy się przez hordy trupów i głownie torujemy sobie drogę do przełączników aby w końcu odblokować ostatnia kratę w pierwsze komnacie ( w pewnym miejscu na pietrze będą kolce które mogą być problem dlatego tez tu przydadzą się zwoje przemiany w krwiopijce ) po odblokowaniu ostatniego przełącznika w końcu możemy wejść do miejsca gdzie leży dvart
( pamiętajmy o przeszukaniu kazdego pokoju itp dużo fanótw przydatnych można znaleźć ) Teraz mając dvarta idziemy pochwalić się gromowi i ładujemy na stole alchemicznym oko gniewu następnie odprawiamy rytuał w słonecznym kregu i idziemy na walkę z azglaorem ( 10 strzałów z dvarta celnych starczy aby padł ) Po walce koniecznie przeszukujemy zwłoki i zabieramy serce ( pozostałych trofeów nauczy nas myśliwy z jaskini z Elvaisem ) gadamy z Ur-grom i wracam do ur-thralla odebrać pancerz i klucz do świątyni śniącego
Ludzie z doliny
Zasadniczo jest to taki niby zbiór info o tym ze oni tu są i o tym co nam powiedzieli. Głownie chodzi oto ze chcą oni zostać w dolinie i żyć w niej bezpiecznie i nie być narażeni na atak ze strony orków, zaliczamy to zadania w momencie gdy pokonamy azgalora, gadamy z elvaisem a potem z gromem i znowu z elvaisem i to tyle zadanie zaliczone
CiekawostkiW mniejszej piramidzie jest Miecz Smierci
W jaskini z dakatem w drugiej stronie jest Coil
W mieście umarłych w jednym z pomieszczeń na pietrze znajdziemy świętego ambasadora łuk na trupy oraz opis jak przygotować do niego strzały
W inwentarzu Dakata Klątwa Azgalora
W mieście umarłych ,ukryta komnata w 2 pomieszczeniu od wejścia jest Dvartazdah
Bossy w dolinie to:
Dakat Pan Cienia - 3 PN ( Jaskinia w której w khorinis była runa dla maga ognia z testu ognia )
Azgalor Czarny Smok - 5 PN ( Kamienna arena przy słonecznym kregu - Finalna czesc questa Zemsta Ur-Thralla )
Ogar Ządny Krwi - 2 PN ( Wychodząc z terenów piramid wyjściem przy mniejszej piramidzie wzgórze na wprost )
Tserebrus Warg - 2 PN ( Biega po obozie duchów orków )
Ur-Khan - 2 PN ( obóz orków za mostem w lewo i do góry w khorinis tam jest szczaw )
Ur-Grom - 2 PN ( Po pokonaniu Azgalora na schodach do kamieniej areny potem wraca tez do obozu orków )
Roślinki
1. Smoczy Korzeń na skale ( trzeba zeskoczyć z drogi prowadzącej do piramid w khorinis w tym samym miejscu od 3 rozdziału rośnie szczaw )
1. Goblinia jagoda w kryjówce czarnego trolla w khorinis
1. Szczaw w inwentarzu dakata
2. Szczaw na końcu jaskini pod słonecznym kręgiem ( w khorinis w tej jaskini jest ognisty łuk )
3. Pod mostem prowadzącym do krypty z dakatem w khorinis jest tam wodospad tu mamy smocze zębacze i szczaw
1. Słoneczny Aloes za kamienna arena na której walczymy z Azgalorem są trolle i czarny troll pilnujący aloesa
Potki
Eliksir Zycia
1. W jaskini ( w khorinis w tej jaskini jest teleport na eltu )
2. Miasto umarłych ( nie da się tego ominąć no chyba ze nie podniesiemy go )
Eliksir Siły
1. Miasto umarłych
Eliksir Ducha
1. Inwentarz szkielet maga z jaskini z piedestałem
2-4 Miasto umarłych
5. Inwentarz ognistego golema ( w khorinis jaskinia z ognistymi strzałami i 2 cieniostworami )
Kamienne Tabliczki
Tablica Wytrzymałości, 2 strona jaskini z dakatem
Tablica Do siły + 2 Jaskini z szkieletem magiem i piedestałem z opisem ładowania oka gniewu
Tablica do zręczności + 6 daje elvais za wykonanie questa ludzie z doliny
Tablica do 2h +2% Kryjówka czarnego trolla z khorinis
Tablica do 2h +6% Kamienia arena za jednym ze slupów sa 2 skrzyżowane słupy podchodzimy do nich i patrzymy w lewo i miedzy kamieniami mamy tablice
Tak ja to widzę jako poradnik w formie opisów każdej lokacji najwięcej roboty jest z głównymi lokacjami bo tam wracamy co kilka rozdziałów
jeśli coś pominąłem w dolinie cienia lub uważacie ze jeszcze coś powinienem dopisać aby to było rzetelne 100% to pisać to sie to poprawi, straty expa uwzględniłem w sumie jest tylko 1