Gothic: Reaktywacja ( mod na lepszą grafikę) 62323 78

O temacie

Autor Apacz

Zaczęty 14.11.2013 roku

Wyświetleń 62323

Odpowiedzi 78

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
@Avallach

Od strony technicznej wygląda to tak:

Program typu injector który stworzyłem może zmieniać ostateczną postać gry poprzez to że wykrywa interesującą część ekranu (przy danej funkcji) a następnie nakłada na tą część ekranu odpowiedni filtr. Robi to dzięki integracji w biblioteki DirectX.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
@Avallach

Od strony technicznej wygląda to tak:

Program typu injector który stworzyłem może zmieniać ostateczną postać gry poprzez to że wykrywa interesującą część ekranu (przy danej funkcji) a następnie nakłada na tą część ekranu odpowiedni filtr. Robi to dzięki integracji w biblioteki DirectX.
Jak nakłada? Przy jakiej funkcji? Integracji w biblioteki DirectX? Co?

Daj spokój. To co piszesz to są totalne brednie. Że zacytuję (po doprowadzeniu do czytelnej postaci):
Cytuj
ja "złamałem" silnik Gothic czyli ZenGin a raczej tylko jego część odpowiedzialną za renderowanie grafiki tak aby móc integrować w renderowanie grafiki swoim programem bez integracji w ZenGin na co twórcy G1 się nie zgodzili. Jak widzisz można powiedzieć że jedni uzupełniaja drugich.Chociaż w sumie to ja mam większe możliwosści ponieważ mógłbym sam odblokować szczegółowość modeli czy nawet żeby ci zobrazować możliwości dodać do gry choć to by wymagało olbrzymiego nakładu pracy dodać do gry dynamiczne oświetlenie lecz to by było nie zgodne z prawem bo Pirania zabroniła ingerować w silnik Gothica.
No kurwa. Tak bardzo nie masz pojęcia o czym piszesz że nawet nie wiem od czego zacząć komentowanie tych bzdur. Czym ma niby być "odblokowanie szczegółowości modeli"? Nie ma żadnej blokady. Modele w Gothicu są oszczędne, bo do takich były przystosowane karty graficzne na przełomie wieku, więc i silnik. Nie ma żadnych blokad. Po prostu przy zbyt dużej ilości trójkątów na scenie wydajność zaczęłaby gwałtownie spadać. Zresztą nawet gdyby jakaś była, to co miałoby to wspólnego z twoim "programem nakładającą na część ekranu odpowiedni filtr"? "Twórcy nie zgodzili na integrację swoich programów w silnik Gothica"? :facepalm:  Coś słyszałeś, ale nie zrozumiałeś. Nielegalne jest jedynie rozpowszechnianie plików autorstwa Piranhi bez ich zgody (w tym oryginalnego czy zmodyfikowanego gothic.exe). Nie ma to związku z rozszerzeniami działającymi z zewnątrz przez wstrzykiwanie kodu, zresztą jest takich już wiele, w tym jedno polskie. Dynamiczne oświetlenie? Przecież ono w Gothicu jest :facepalm:

Czy ty w ogóle wiesz co to są shadery i dlaczego nie da się z nich korzystać w Gothicu?

Skoro tak twardo upierasz się przy tym że piszesz prawdę, to podbijam stawkę. Udowodnisz (ale tu już screeny, filmiki czy pseudotechniczne brednie nie wystarczą) że naprawdę zaimplementowałeś projekt pozwalający na ulepszenia o których pisałeś w temacie, to oficjalnie ciebie tu przeproszę, napiszę o tobie newsa na gs i facebooku i poinformuję znajomych z WoG.de. Jeśli nie odwołasz tego wszystkiego, a okaże się że kłamiesz, to poleci ban na ip, bo takich ludzi nam na tym forum zdecydowanie nie potrzeba.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Cytat: Avallach
Cytuj@Avallach

Od strony technicznej wygląda to tak:

Program typu injector który stworzyłem może zmieniać ostateczną postać gry poprzez to że wykrywa interesującą część ekranu (przy danej funkcji) a następnie nakłada na tą część ekranu odpowiedni filtr. Robi to dzięki integracji w biblioteki DirectX.Jak nakłada? Przy jakiej funkcji? Integracji w biblioteki DirectX? Co?

Daj spokój. To co piszesz to są totalne brednie. Że zacytuję (po doprowadzeniu do czytelnej postaci):
Cytujja "złamałem" silnik Gothic czyli ZenGin a raczej tylko jego część odpowiedzialną za renderowanie grafiki tak aby móc integrować w renderowanie grafiki swoim programem bez integracji w ZenGin na co twórcy G1 się nie zgodzili. Jak widzisz można powiedzieć że jedni uzupełniaja drugich.Chociaż w sumie to ja mam większe możliwosści ponieważ mógłbym sam odblokować szczegółowość modeli czy nawet żeby ci zobrazować możliwości dodać do gry choć to by wymagało olbrzymiego nakładu pracy dodać do gry dynamiczne oświetlenie lecz to by było nie zgodne z prawem bo Pirania zabroniła ingerować w silnik Gothica.No kurwa. Tak bardzo nie masz pojęcia o czym piszesz że nawet nie wiem od czego zacząć komentowanie tych bzdur. Czym ma niby być "odblokowanie szczegółowości modeli"? Nie ma żadnej blokady. Modele w Gothicu są oszczędne, bo do takich były przystosowane karty graficzne na przełomie wieku, więc i silnik. Nie ma żadnych blokad. Po prostu przy zbyt dużej ilości trójkątów na scenie wydajność zaczęłaby gwałtownie spadać. Zresztą nawet gdyby jakaś była, to co miałoby to wspólnego z twoim "programem nakładającą na część ekranu odpowiedni filtr"? "Twórcy nie zgodzili na integrację swoich programów w silnik Gothica"?   Coś słyszałeś, ale nie zrozumiałeś. Nielegalne jest jedynie rozpowszechnianie plików autorstwa Piranhi bez ich zgody (w tym oryginalnego czy zmodyfikowanego gothic.exe). Nie ma to związku z rozszerzeniami działającymi z zewnątrz przez wstrzykiwanie kodu, zresztą jest takich już wiele, w tym jedno polskie. Dynamiczne oświetlenie? Przecież ono w Gothicu jest

Czy ty w ogóle wiesz co to są shadery i dlaczego nie da się z nich korzystać w Gothicu?

Avallach nie denerwuj się :D A ty Apacz pokaż ten cały efekt , program który stworzyłeś bo już widać na wylot że ściemniasz sorry ale taka jest moja opinia. Zaraz będziecie się cisnąć i tak przez kolejne 10 stron o tej "modyfikacji" :P

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
no ta filmie niech pokaze te swoje opcje graficzne
 

Sili0n

Sili0n

Użytkownicy
"Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone"
posty108
Propsy20
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • "Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone"
 

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
Cytuj
@Avallach

Od strony technicznej wygląda to tak:

Program typu injector który stworzyłem może zmieniać ostateczną postać gry poprzez to że wykrywa interesującą część ekranu (przy danej funkcji) a następnie nakłada na tą część ekranu odpowiedni filtr. Robi to dzięki integracji w biblioteki DirectX.
Jak nakłada? Przy jakiej funkcji? Integracji w biblioteki DirectX? Co?

Daj spokój. To co piszesz to są totalne brednie. Że zacytuję (po doprowadzeniu do czytelnej postaci):
Cytuj
ja "złamałem" silnik Gothic czyli ZenGin a raczej tylko jego część odpowiedzialną za renderowanie grafiki tak aby móc integrować w renderowanie grafiki swoim programem bez integracji w ZenGin na co twórcy G1 się nie zgodzili. Jak widzisz można powiedzieć że jedni uzupełniaja drugich.Chociaż w sumie to ja mam większe możliwosści ponieważ mógłbym sam odblokować szczegółowość modeli czy nawet żeby ci zobrazować możliwości dodać do gry choć to by wymagało olbrzymiego nakładu pracy dodać do gry dynamiczne oświetlenie lecz to by było nie zgodne z prawem bo Pirania zabroniła ingerować w silnik Gothica.
No kurwa. Tak bardzo nie masz pojęcia o czym piszesz że nawet nie wiem od czego zacząć komentowanie tych bzdur. Czym ma niby być "odblokowanie szczegółowości modeli"? Nie ma żadnej blokady. Modele w Gothicu są oszczędne, bo do takich były przystosowane karty graficzne na przełomie wieku, więc i silnik. Nie ma żadnych blokad. Po prostu przy zbyt dużej ilości trójkątów na scenie wydajność zaczęłaby gwałtownie spadać. Zresztą nawet gdyby jakaś była, to co miałoby to wspólnego z twoim "programem nakładającą na część ekranu odpowiedni filtr"? "Twórcy nie zgodzili na integrację swoich programów w silnik Gothica"? :facepalm:  Coś słyszałeś, ale nie zrozumiałeś. Nielegalne jest jedynie rozpowszechnianie plików autorstwa Piranhi bez ich zgody (w tym oryginalnego czy zmodyfikowanego gothic.exe). Nie ma to związku z rozszerzeniami działającymi z zewnątrz przez wstrzykiwanie kodu, zresztą jest takich już wiele, w tym jedno polskie. Dynamiczne oświetlenie? Przecież ono w Gothicu jest :facepalm:

Czy ty w ogóle wiesz co to są shadery i dlaczego nie da się z nich korzystać w Gothicu?

Skoro tak twardo upierasz się przy tym że piszesz prawdę, to podbijam stawkę. Udowodnisz (ale tu już screeny, filmiki czy pseudotechniczne brednie nie wystarczą) że naprawdę zaimplementowałeś projekt pozwalający na ulepszenia o których pisałeś w temacie, to oficjalnie ciebie tu przeproszę, napiszę o tobie newsa na gs i facebooku i poinformuję znajomych z WoG.de. Jeśli nie odwołasz tego wszystkiego, a okaże się że kłamiesz, to poleci ban na ip, bo takich ludzi nam na tym forum zdecydowanie nie potrzeba.

A więc swoją wypowiedź zacząłeś od 4 bezsensownych pytań więc je pominę. Pominę też fragment o totalnych bredniach bo czytanie grozi zareżeniem się hejterstwem. No więc dalej cytując ciebie o ile pozwolisz zacznę od "no kurwa". No kurwa ( tu powstrzymam się od riposty bo mógłbym naszą pogawędkę przedwcześnie zakończyć). Ojć sorry chyba tym hejterstwem się przez tego posta zaraziłem. A więc po kolei :
1. Próbowałeś kiedyś wstawić do gry obiekt o  przeciętnej jak na współczesne czasy liczbie polygonów. Wtedy gra wyświetla błąd.

2. Co ma piernik do wiatraka ? To jest jeden mój projekt a tamten drugi mówię tylko że się da.

3. Udowodnij że masz rację. A sorry zapomniałem że to ty jesteś adminem.

4. Dynamiczne to są chyba pory dnia a nie oświetlenie.

Tak wiem ale po raz kolejny zadam ci filozoficzne pytanie. Co ma piernik do wiatraka ?

To co mam zrobić żeby ci udowodnić swoją rację w sumie co bym nie powiedział i czego bym nie napisał i tak mam bana. Bo w sumie to wszystko można podrobić no nie ?

no ta filmie niech pokaze te swoje opcje graficzne

Nikt mi nie uwierzy bo to może być podrobione.

PS. Dowody będą jutro wstawi filmik z gry jak to wygląda. Ale w sumie i tak i tak dostanę bana.

@down

Źle mi się na tym telefonie pisze więc z góry przepraszam za literówki i błędy ortograficzne. Pozatym napisał u góry że filmik nie uratuje mnie przed banem. Ale i takm obiecuje że do jutrzejszego wieczora go wstawie.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Nie żebym się wtrącał do waszej kłótni , ale pisze się  :   może

A ty apacz zamiast się spinać to po prostu wrzuć filmik , i będzie spokój
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Twój dotychczasowy styl pisania naprawdę wyraźnie sprawia wrażenie że nie masz pojęcia o co chodzi. Ten post jest pierwszym który jest na poziomie - przynajmniej językowo. A mieliśmy tu już co najmniej kilka osób które twierdziły że tworzą mody z nie wiadomo jakimi ulepszeniami grafiki, w tym obsługą shaderów i wielokrotnie podniesionym poziomem polygonów na scenie przy których jest rozsądnie dobry fps - a oczywiście za każdym razem okazywało się że były to brednie pisane dla naiwnych. Nie hejtuję dla hejtowania. To że jestem adminem nie ma żadnego znaczenia. Na razie twierdzisz że zrobiłeś osiągnąłeś bardzo dużo w dziedzinie poprawy renderowania, więcej niż ktokolwiek na tym forum w historii. A jedyne co pokazałeś to jeden screen który na oko od zwykłej gry różni się tylko zwiększonym kontrastem / nasyceniem kolorów.

1. Ten silnik jest sprzed ponad 14 lat (był tworzony jeszcze przed Gothicem). Nawet jeśli występuje konkretny błąd w przypadku pojedynczych obiektów ze zbyt dużą ilością poly, to naprawienie go nic by nie dało. Silnik i tak zacząłby się dławić gdyby ilość polygonów na scenie zaczęła przekraczać pewien poziom. To nie jest kwestia odblokowania czegoś czy nawet zapatchowania jakiejś funkcji. Trzeba by bardzo mocno zoptymalizować (raczej nierealne), lub przepisać całe sektory kodu odpowiedzialne za renderowanie.

2. Nie wiem do czego konkretnie się odnosisz.

3. Że mam rację w której sprawie? Wydaje mi się że to co piszę jest powszechnie uznane jako oczywisty stan rzeczy. To ty piszesz o wynalazkach których jeszcze żaden modder tej gry nigdy nie wprowadził. Sceptyczność jest w tym przypadku normalna, zwłaszcza po tym jak już widzieliśmy parę takich osób które całkowicie zmyślały.

4. Najprostszy przykład: pochodnie i efekty wizualne zaklęć. Światło jest jak najbardziej dynamiczne - może się przemieszczać, zmieniać swoją siłę i kolor. Każdemu światłu w grze można ustawić przez Spacera czy ma być statyczne, czy dynamiczne. Oba rozwiązania mają swoje zalety. Dynamiczne są np światła pochodzące od ognia. W Gothicu nie ma dynamicznych cieni, ale to już zupełnie co innego.

Zarówno screeny jak i klipy można łatwo zedytować już po nagraniu, zmieniając kontrast czy dodając rozmycia, czy nawet sztuczny antyaliasing. Dlatego niestety nie mogą być traktowane jako dowody. Ale dostarczenie prostego proof-of-concept nie powinno być dla ciebie problemem jeśli rzeczywiście jesteś dość zdolnym programistą. Niech to będzie choćby i totalnie niestabilna przystawka która dodaje bloom otoczenia czy (prawdziwy) hdr. Albo fragment kodu odpowiadającego za manipulację grafiką, z zanotowaniem z jakich klas silnika korzystasz i jak do tego doszedłeś. Jakim cudem korzystasz z efektów wprowadzonych w DirectX 9 w silniku tworzonym na DirectX 7, który ma zupełnie inne api. Jakkolwiek pracujesz, to o ile rzeczywiście osiągnąłeś wspomniane efekty to niemożliwe żebyś nie miał nic co mógłbyś pokazać - choćby i na pw.
Bana dostaniesz tylko i wyłącznie jeśli nic nie przedstawisz. A przecież nic cię to nie kosztuje. W przeciwnym wypadku twój projekt zostanie tak rozreklamowany jak to tylko w tej społeczności możliwe. O ile jesteś uczciwy, naprawdę nie masz nic do stracenia.

Jak nie masz czasu na przygotowywanie jakichś dowodów pracy, to wrzuć kod na githuba (przyda się potem) czy nawet zwyczajnie spakuj źródła i podeślij mi przez pw. Możesz być pewien że nie zostaną przekazane dalej. To jest parę minut roboty, a całkowicie oczyściłoby cię z zarzutów. A jeśli nie ufasz mi, to pokaż ten kod komuś kompetentnemu komu ufamy my obaj - choćby Adanosowi.

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
@Avallach

Chyba nie myślisz że powierzę KOMUKOLWIEK fragmenty kodu mojej modyfikacji. Chciałem dla wiarygodności wrzucić filmik z YT ale filmy z Frapsa mają niebotyczne rozmiary a WMW mi nie chce plików zapisywać. Ale żeby znów nie było że kłamie to zrobiłem z odtwarzacza kilka screenów:



Screen1
Screen2
Screen3
Screen4

PS. Jeśli to fake to niby w jaki sposób w takim stopniu wyostrzyłem te tekstury ?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
A gdzie te post pro, o ktorych mowiles?
Ty chyba sobie zarty robisz  :F
 

zommer

zommer

Użytkownicy
posty135
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Cytuj
PS. Jeśli to fake to niby w jaki sposób w takim stopniu wyostrzyłem te tekstury ?
Włączasz gimpa/photoshopa czy jakikolwiek inny program do obróbki grafiki, następnie filtry i klikasz "Wyostrz".
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
kiedy ty chcesz to wg wypuscic ? ja bym ten temat zostawił i zobaczymy kiedy zrobie tego całego moda
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To są po prostu tekstury w wyższej rozdzielczości. Wstawić może je każdy, jest zresztą sporo takich texturepacków. Nie potrzeba do tego żadnych modyfikacji silnika. Zresztą twój mod miał rzekomo wprowadzać efekty związane z postprocessingiem - pisałeś o bloomie, hdr czy antyaliasingu. Tutaj nie ma żadnego z nich. Na dodatek tym razem nie ma nawet na screenach tej modyfikacji kontrastu / nasycenia które było na rzekomym pierwszym.

Pisanie że nikomu nie powierzysz nawet fragmentów kodu dla mnie ostatecznie potwierdza że zmyślasz. Jakbyś wysłał skompilowanego, nawet niestabilnego builda, nie dało by się nic z niego wyciągnąć, a od razu oczyściłoby cię to z zarzutów.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ja ni w chuj, ni w pizdę nie widzę tutaj większych zmian, Gimbie co się posługujesz w Gimpie.

Edit: Swoją drogą to całkiem dobre prowo, jeśli można tak to nazwać
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
Cytat: Wowoz
A gdzie te post pro, o ktorych mowiles?
Chodzi o HDR i Bloom? Wyłączone bo filmik musiałby być nagrywany 2fps na sekundę. Poza tym znów byłyby żarty o Jaśnie Oświeconym Dworze itd. Reszta efektów jest pokazanych na screenach.

Cytuj
PS. Jeśli to fake to niby w jaki sposób w takim stopniu wyostrzyłem te tekstury ?
Włączasz gimpa/photoshopa czy jakikolwiek inny program do obróbki grafiki, następnie filtry i klikasz "Wyostrz".

Poczekaj jak chcesz to mogę ci pokazać (jak coś to pisz na pw) jak by te miejsca wyglądały gdybym je w Gimpie zrobił.

To są po prostu tekstury w wyższej rozdzielczości. Wstawić może je każdy, jest zresztą sporo takich texturepacków. Nie potrzeba do tego żadnych modyfikacji silnika. Zresztą twój mod miał rzekomo wprowadzać efekty związane z postprocessingiem - pisałeś o bloomie, hdr czy antyaliasingu. Tutaj nie ma żadnego z nich. Na dodatek tym razem nie ma nawet na screenach tej modyfikacji kontrastu / nasycenia które było na rzekomym pierwszym.

Pisanie że nikomu nie powierzysz nawet fragmentów kodu dla mnie ostatecznie potwierdza że zmyślasz.

Antyaliasing jest na tych screenach. Po pierwsze spróbuj sobie wgrać tekstury HD i porównać efekt w danych miejscach a potem pisz.

Ja ni w chuj, ni w pizdę nie widzę tutaj większych zmian, Gimbie co się posługujesz w Gimpie.

Dobra zrobie wam porównanie jedno miejsce i 3 screeny ( mój mod, tekstury HD i modyfikacja końcowego obrzu poprzez wyostrzenie w gimpie)
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Emm z tym filmem to nie pitol bo możesz nagrać frapsem (rozmiary duże) i potem przekonwertować to w najzwyklejszym WMM chociaż w 480p było by widac.

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
@up

W WMW mam błąd jeśli próbuje zapisać plik.

Mój mod:

Screen1

Textury HD:

Screen2

Wyostrzenie:

Screen3
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Pierwszy screen mogłeś po prostu z edytować troszkę inaczej niż ostatni
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Apacz

Apacz

Użytkownicy
posty11
Propsy12
  • Zbanowany
Cytat: toworish
Pierwszy screen mogłeś po prostu z edytować troszkę inaczej niż ostatni
To już mój mod jest bardziej podobny do tekstur HD niż do wyostrzeni :facepalm:
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
że jest bardziej podobny nie znaczy że, nie miałeś tego na celu, możliwe jest to że o to ci chodziło w gimpie można choćby z tej trawy zrobić gorszą, lub lepszą
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry