[C++] Biblioteka SFML 2.1 6311 9

O temacie

Autor Hestes768

Zaczęty 12.10.2013 roku

Wyświetleń 6311

Odpowiedzi 9

Hestes768

Hestes768

Użytkownicy
posty39
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
 Witam! Ostatnimi czasy coraz częściej słyszy się o bibliotece graficznej SFML 2.1. Więcej można znaleźć tutaj:http://www.sfml-dev.org/resources.php

 SFML (aktualna wersja 2.1) zyskuje popularność - m.in dzięki swojej łatwości i szybkości (Podobno minimalnie jest szybszy od innych bibliotek graficznych, PODOBNO! - nie miałem jeszcze okazji wypróbować)

 Teraz pytanie do was - forumowiczów. Czy ktoś już się bawi z tą biblioteką? Jeśli tak, jak się sprawuje? Czy rzeczywiście jest łatwiejszy i szybszy od innych? Piszę grę w celach naukowych i poszukuję jakiejś dobrej biblioteki, która idealnie nadawałby się do tego zadania (Znam Allegro, oraz SDL).

 Co prawda Allegro, czy SDL ma lepsze zaplecze jeśli chodzi o kursy po polsku, jednak wydaje mi się, że SFML ma obszerniejszą (czy może przejrzystszą?) dokumentację co znacznie ułatwia naukę.
 
 Jeśli ktoś się w tym bawi, prosiłbym o wypowiedzenie się, poradzenie itp.
 

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy
Osobiście polecam SFML 2.1 jeśli chodzi o grafikę 2D ;) Posiada wszystko co potrzebne do 2D a ma dodatkowo kilka ciekawych modułów (Network, Audio itp) 

Nie wiem jak SDL ale SFML jest obiektowe (znacznie ułatwia pracę).

Czy łatwiejszy? Pierwszą biblioteką jaką miałem to Allegro... I po sprawdzeniu SFML już nigdy nie wróciłem do innych :) 
Poza tym w razie problemów łatwo znaleźć info na forum angielskim <nawet z google translate :D>

Jeśli masz jakieś pytania to śmiało :D
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Dzięki temu tematowi zainteresowałem się SFML i jak podaje ta strona: http://en.sfml-dev.org/forums/index.php?topic=43.0 jest znacznie szybszy od SDL.

Będę musiał się bliżej przyjrzeć SFML, pisząc wkrótce prostą gierkę ;)

Hestes768

Hestes768

Użytkownicy
posty39
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Hestes768

[C++] Biblioteka SFML 2.1
#3 2013-10-19, 09:15(Ostatnia zmiana: 2013-10-26, 17:13)
Dzięki wielkie za odpowiedź. Cieszę się Adanos, że zainteresowałem Cię nową biblioteką. W takim razie nie zostaje mi nic innego, jak tylko brać się do nauki i pracy!
 

MrSzymon345

MrSzymon345

Użytkownicy
posty127
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja takze zainteresowalem sie ta biblioteka ;)
 

Hestes768

Hestes768

Użytkownicy
posty39
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
 Mam kolejne pytanie - mianowicie, czy biblioteka ta nadaje się do tworzenia gier 3D? Przeglądając dokumentacje zauważyłem, że obsługuje ona vector3 jednak czytając oficjalne forum nie jest ona polecana do tworzenia gier 3D, aczkolwiek pobawić się można. Pytanie polega na tym - czy ktoś tworzył w tym programy 3D i czy rzeczywiście do obsługiwania grafiki trójwymiarowej lepiej jest użyć DX bądź Open?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ale takie biblioteki zazwyczaj wykorzystuje się z DX lub OpenGL.

Hestes768

Hestes768

Użytkownicy
posty39
Propsy3
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dzięki, nie pomyślałem :facepalm:
 

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy
SFML posiada możliwość wyświetlania obrazu z OpenGL ale do gier 3D się nijak nie nadaje<co najwyżej do edytora 3D>.

Tutek :P <OpenGL w oknie SFML>
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
biblioteka biblioteką, ale API graficzne to już jest coś innego :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry