Problem z dialogiem 4223 14

O temacie

Autor Varus

Zaczęty 1.10.2013 roku

Wyświetleń 4223

Odpowiedzi 14

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam.
Od niedawna zacząłem modowac G2:NK i jestem jak narazie przy robieniu zadań związanych z nowo dodanymi postaciami.
Mianowicie chodzi mi o pewna konkretną rzecz:
Przyklad - NPC chce poddać bezimiennego testowi wiedzy. Zadaje pytanie, i bezimienny ma do wyboru 3 opcje - 1 poprawna dzięki której przechodzi do następnego pytania, i dwie błędne przez co zadanie kończy się niepowodzeniem.

Mój problem tkwi w tym, ze nie wiem jak napisać skrypt aby były 3 odpowiedzi (1 poprawna i 2 złe) i tak jak napisałem wyżej, by po poprawnej przejść do kolejnego pytania.

Na początku użyłem opcji AddChoice by były trzy odpowiedzi a w następnym pytaniu dodalem funkcje "if" żeby ono (to pytanie) włączyło się jeśli odpowiesz poprawnie.
Efekt nie był taki jak bym chciał.

Później wyczytalem gdzieś ze od FUNC nie można dodawać "IF" lecz jedynie od INSTANCE.
Tak więc zrobiłem poprawna odpowiedź w INSTANCE lecz opcja tej odpowiedzi po włączeniu nie przenosila do nastepnego pytania tylko należało włączyć pozostałe opcję.

Jak zrobić to poprawnie? PROSZE O POMOC ;/
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Poradziłbym obejrzeć poradniki Czip17, ponieważ jest tam wszystko bardzo dobrze opisane. Sam zaczynałem na tych poradnikach i nawet Ciebie on pomoże.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Oglądałem wszystkie poradniki Czip17, ale tam nie ma nic na temat tego co opisalem w temacie :/
 

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
//Refresh
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Problem z dialogiem
#4 2013-10-06, 13:10(Ostatnia zmiana: 2013-10-06, 13:16)
Pomoga Ci w tym:
Info_ClearChoices(Wpisujesz_tutaj_instancje_dialogu_w_ktorym_to_sie_znajduje);
Info_AddChoice(Tak_samo_jak_wyzej, "Odpowiedz nr1", tworzysz_nowy_func_void_i_wpisujesz_jego_nazwe_w_tym_miejscu);
Info_AddChoice(Tak_samo_jak_wyzej, "Odpowiedz nr2", Jak_wyzej);
Info_AddChoice(Tak_samo_jak_wyzej, "Odpowiedz nr3", Jak_wyzej);
przyklad:
Cytuj

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1()
{
          Info_ClearChoice                 (DIA_Ash_HELLO1);
          Info_AddChoice                    (DIA_Ash_HELLO1, "Odpowiedz nr1", DIA_Ash_HELLO1_nr1);
          Info_AddChoice                    (DIA_Ash_HELLO1, "Odpowiedz nr2", DIA_Ash_HELLO1_nr2);
          Info_AddChoice                    (DIA_Ash_HELLO1, "Odpowiedz nr3", DIA_Ash_HELLO1_nr3);
};

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1_nr1()
{
Tutaj twoje dialogi
};
FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1_nr2()
{
Tutaj twoje dialogi
};
FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1_nr3()
{
Tutaj twoje dialogi
};
Tylko tam gdzie sa dialogi musisz uwazac na to: AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_nr3_15_01"); //cos
Mam nadzieje, ze jasno sie wyrazilem :p

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki za pomoc ;)
 

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Problem jednak z tym, jak zrobić by po poprawnej odpowiedzi można bylo słuchać kolejnych pytań, a po błędnej nie.
 

Sili0n

Sili0n

Użytkownicy
"Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone"
posty108
Propsy20
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • "Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone"
Po blednej dajesz status zadania na niepowodzenie i gitara. :F
 

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zrobiłem to.
Gdy włączam błędną odpowiedź - zadanie kończy się niepowodzeniem.
Ale nawet jeśli wybiorę błędną odpowiedź, następne pytanie można usłyszeć ;E
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Problem z dialogiem
#9 2013-10-07, 19:01(Ostatnia zmiana: 2013-10-08, 16:10)
To zrob tak, ze po blednej odpowiedzi zakonczy dialog. Jest to kwestia warunkow np:
Odpowiedz zla - > konczy dialog i warunek (costam == LOG_FAILED) // tylko w costam wstaw nazwe misji (chodzi mi o MIS_)
Odpowiedz dobra -> tu nic nie dodajesz
Kolejne pytanie -> zeby je uslyszec dajesz np. warunek if (costam == LOG_RUNNING)
Tylko przed tym misja musi byc zaczeta.
Mam nadzieje, ze zrozumiesz.

Varus

Varus

Użytkownicy
posty10
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hmm, czegoś takiego nie próbowałem ;)
Jutro to sprawdzę.
Dzięki :D
 

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
Po prostu dodaj na początku jakąś zmienną, np: ODPOWIEDZ_01 (var int ODPOWIEDZ_01;) oraz te addchoices no i przy błędnych odpowiedziach daj ODPOWIEDZ_01 = FALSE; a przy dobrej ODPOWIEDZ_01 = TRUE;
Dodaj następny dialog możliwy przy warunku, że ODPOWIEDZ_01 == TRUE (uwaga! muszą być dwa znaki równości!) no i dajesz następne pytanie, możesz zrobić zmienną ODPOWIEDZ_02, 03 ,04... ile chcesz pytań.
Mam nadzieję, że pomogłem.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam problem z plikami Ou.bin i tym drugim.
Zrobiłem dialog jednak nie widziałem go w grze. Żebym miał go w grze przeczytałem że trzeba usunąć pliki OU.bin i ten drugi z folderu Cutscene. Tak zrobiłem. Następnie w spacerze powinienem kliknąć na World i naprawa skryptów. Jednak nie mam takiej opcji. Moduje w G2 NK. Jest tylko reparse scripts.
Po reparsowaniu skryptów pliku Ou.bin nadal niema i w grze NPC-ty niewydobywają już żadnego dźwięku
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Klikasz na "reparse scripts", potem w oknie "OU" (albo trochę inaczej się nazywa) klikasz "update", a potem "save".

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziękuje
Działa
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry