Modyfikowanie addonów 14834 40

O temacie

Autor Jarooo

Zaczęty 1.07.2013 roku

Wyświetleń 14834

Odpowiedzi 40

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy

Jarooo

Modyfikowanie addonów
#20 2013-07-01, 20:26(Ostatnia zmiana: 2013-07-01, 20:32)
Wielkie dzięki za pomoc, nie mam już problemu z Addonami.
Mam jednak inne pytanie, i żeby nie robić kolejnego tematu, zadam je tutaj:
Jak pewnie większość skrypterów wie, wygląd danego itemku w ekwipunku (po naciśnięciu TAB) można zmieniać za pomocą zmiennych inv_zbias, inv_rotx itp. Postanowiłem więc stworzyć przedmiot "Menzurka z wodą" - model wziąłem zwykłej menzurki, opis i nazwę zmieniłem, i wchodzę do gry, wpisuję na nią kod, podnoszę z ziemi, otwieram ekwipunek, i co? - Jest ona inaczej obrócona niż ta oryginalna, pusta menzurka. Pytanie więc tkwi - czy gdzieś w skryptach są wpisane rotacje przedmiotów w ekwipunku? Chodzi mi po prostu o to, by moja stworzona menzurka była dokładnie tak samo obrócona w ekwipunku, jak ta zwykła, oryginalna. Czy mogę gdzieś znaleźć rotacje (zmienne inv_rotx, y, z) oryginalnych przedmiotów z Gothica 2?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

Modyfikowanie addonów
#21 2013-07-01, 20:32(Ostatnia zmiana: 2013-07-01, 20:33)
Pokaż skrypt twojej menzurki.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
INSTANCE Q_PELNAMENZURKA (C_Item)
{
name = "Menzurka z Wodą";

mainflag = ITEM_KAT_NONE;
flags = ITEM_MULTI;

value = 500;

visual = "ItMi_Flask.3ds";

material = MAT_STONE;

description = name;
TEXT[2] = "Menzurka wypełniona w całości wodą. Zanieś ją spragnionemu więźniowi.";
TEXT[3] = "";
TEXT[4] = "Quest Item";
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;

};
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie wiem co jest nie tak. A rotacje są w skryptach pierścieni, amuletów.
Pierwszy lepszy pierścień :
INV_ZBIAS = INVCAM_ENTF_RING_STANDARD;
INV_ROTZ = INVCAM_Z_RING_STANDARD;
INV_ROTX = INVCAM_X_RING_STANDARD;
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Jako tako, wszystko jest w porządku. Tylko że te oryginalne przedmioty z Gothica muszą mieć gdzieś określone swoje rotacje (czyli te zmienne INV_), i chciałbym je jakoś znaleźć, bym mógł je przypisywać także do własnych itemów.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
INVCAM_ENTF_RING_STANDARD, INVCAM_Z_RING_STANDARD, INVCAM_X_RING_STANDARD można zastąpić liczbami.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
No właśnie, w tym rzecz, że mi chodzi o te liczby - chciałbym je znaleźć, być może są gdzieś w plikach Gothica.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
_Work\data\Scripts\Content\_intern plik constants
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi Ci o:
// ****************************************
// Kamera für Inventory-Items
// ****************************************

const int INVCAM_ENTF_RING_STANDARD = 400;
const int INVCAM_ENTF_AMULETTE_STANDARD = 150;
const int INVCAM_ENTF_MISC_STANDARD = 200;
const int INVCAM_ENTF_MISC2_STANDARD = 250;
const int INVCAM_ENTF_MISC3_STANDARD = 500;
const int INVCAM_ENTF_MISC4_STANDARD = 650;
const int INVCAM_ENTF_MISC5_STANDARD = 850;
const int INVCAM_X_RING_STANDARD = 25;
const int INVCAM_Z_RING_STANDARD = 45;

/*
const int INVCAM_ENTF_MISC_STANDARD = 150;
const int INVCAM_X_MISC_STANDARD = 0;
const int INVCAM_Y_MISC_STANDARD = 0;
const int INVCAM_Z_MISC_STANDARD = 0;
*/
To chyba jednak nie jest to, czego szukam :/
Wydaje mi się, że tych standardowych wartości nie wykorzystuje zbyt wiele itemków, większość ma ustalone swoje własne wartości
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cóż o dziwo zwykła menzurka nie ma żadnego obrócenia.....

INSTANCE ItMi_Flask (C_Item)
{
name = "Laborwasserflasche";

mainflag = ITEM_KAT_NONE;
flags = ITEM_MULTI;

value = Value_Flask;

visual = "ItMi_Flask.3ds";
material = MAT_GLAS;

description = name;

TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
};

wątpię że materiał na to wpływa ale możesz spróbować ^^  A jeśli nie to:

var int inv_rotx; //  wieviel grad um die x achse ist das item im inv gedreht
var int inv_roty; //  wieviel grad um die y achse ist das item im inv gedreht
var int inv_rotz; //  wieviel grad um die z achse ist das item im inv gedreht

te zmienne odpowiadają za obócenie przedmiotu, dodajesz je po prostu w instancji twojego przedmiotu i wartości liczbowe które nie wiem jak działają.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Niby nie ma żadnego obrócenia, ale jednak wygląda inaczej niż ta moja. A te zmienne wszystkie znam, tylko nie mam ochoty się nimi bawić, bo potrafią nieźle wkurzyć :P
 

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Pytanie na górze nadal jest aktualne, ale pojawiło się także inne, na które bardziej chciałbym poznać odpowiedź:
Czy da się jakoś modyfikować addony? Jeśli np. stworzyłem addon z broniami, a później zorientowałem się, że niektóre opisy tych broni są błędne, to czy muszę tworzyć cały addon od nowa, czy mogę w jakiś sposób zamienić plik GOTHIC.DAT w obecnym addonie?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Reparse scripts? = |

Odnośnie tej rotacji, działa to tak:
Jak nie ma podanego by było użyte inaczej używane jest 0,0,0 czyli jest to czysty render przedmiotu, wiec podejrzewam ze problem tkwi w meshu. Jak dobrze pamiętam, sama flaga przedmiotu tez przypisywała pewne wartości, np. dla mieczy.
Jeśli jest użyte... obraca to zgodnie z tym com u rozkazujesz.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Pytanie na górze nadal jest aktualne, ale pojawiło się także inne, na które bardziej chciałbym poznać odpowiedź:
Czy da się jakoś modyfikować addony? Jeśli np. stworzyłem addon z broniami, a później zorientowałem się, że niektóre opisy tych broni są błędne, to czy muszę tworzyć cały addon od nowa, czy mogę w jakiś sposób zamienić plik GOTHIC.DAT w obecnym addonie?
Zadajesz dużo pytań, na które są odpowiedzi w dziale Tutoriale
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Reparse scripts? = |

Odnośnie tej rotacji, działa to tak:
Jak nie ma podanego by było użyte inaczej używane jest 0,0,0 czyli jest to czysty render przedmiotu, wiec podejrzewam ze problem tkwi w meshu. Jak dobrze pamiętam, sama flaga przedmiotu tez przypisywała pewne wartości, np. dla mieczy.
Jeśli jest użyte... obraca to zgodnie z tym com u rozkazujesz.
Ogromne podziękowania dla Ciebie! Rzeczywiście, flaga odpowiada za rotacje przedmiotu w ekwipunku. Tak więc ten problem rozwiązany

Zadajesz dużo pytań, na które są odpowiedzi w dziale Tutoriale
Cóż, jedyny poradnik, jaki znalazłem odnośnie Addonów, to "Obsługa GothicVDFS". Nie znalazłem tam jednak odpowiedzi na mój problem, dlatego zapytałem tutaj. Także pytanie ponawiam: Czy jest jakiś sposób, by edytować jakiś Addon, nie tworząc całego od nowa, a jedynie zmieniając konkretny plik w nim? Jeśli tak, to w jaki sposób?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wypakowujesz dodatek, podmieniasz plik i pakujesz.

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Wypakowujesz dodatek, podmieniasz plik i pakujesz.
Czyli trzeba od nowa wszystkie pliki dodawać po kolei, tak?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Modyfikowanie addonów
#37 2013-07-03, 14:00(Ostatnia zmiana: 2013-07-03, 14:01)
No tak, ale to jest przecież banalnie proste i nie zajmuje więcej niż 5 s.

Ustawiasz jedynie katalog, w którym masz pliki, a przy 4, 6, 8 na obrazku http://img104.imageshack.us/img104/4132/gothicvdfs4sj.jpg dajesz *.*

Jarooo

Jarooo

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
W którym miejscu na tym obrazku mogę ustawić ten katalog?
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry