Problem z dialogiem 7976 19

O temacie

Autor Kyniu

Zaczęty 19.05.2013 roku

Wyświetleń 7976

Odpowiedzi 19

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Witam. Pisałem sobie dzisiaj dialog, parsuje skrypty a tu tak błąd "U:PAR:/_work/data/scripts/content/story/dialoge/DIA_VLK_7000_Ferdek.d Wrong type:Dia_Ferdek_praca_dlaczegopraca"
Nie wiem o co tu chodzi, a tu macie skrypt całego dialogu[tzn opcji dialogowej : P]
INSTANCE DIA_Ferdek_praca (C_INFO)
{
   npc          = VLK_7000_Ferdek;
   nr           = 5;
   condition    = DIA_Ferdek_praca_Condition;
   information  = DIA_Ferdek_praca_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Właściwie, gdzie ty pracujesz?";
};

FUNC INT DIA_Ferdek_praca_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other,DIA_Ferdek_thanksforhelp ))
{
    return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_15_01"); //Gdzie pracujesz?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_03_02"); //Dalej tu jesteś?Fakt, że przyniosłeś mi piwo, naprawdę dzięki. Ale daj mi spokój.Na tej wyspie nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem.
   
Info_ClearChoices (DIA_Ferdek_praca);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Co cię trapi?", DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Mogę jakoś pomóc?", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca);
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc()
    {

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_01"); // Może mógłbym znaleźć dla ciebie jakąś pracę...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_02"); //Ciekawe gdzie?
AI_Output (other,self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_03"); //Mam różne znajomości. Powiedz co chiałbyś robić, to coś na to zaradzimy.
if (other.attribute[ATR_STRENGTH] >= 50 )
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_05");// Mam lepszy pomysł.Widzę, że jesteś silny.Widziałem pewną jaskinię niedaleko miasta, gdzie można byłoby zrobić bimbrownię...
AI_Output (other,self,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_06");// Wiem, do czego zmierzasz... Mogę ci pomóc, ale nie za darmo. Połowę zysków zostaje dla mnie, zrozumiano? Inaczej w to nie wchodzę.
AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_07");// W porząku, niech tak będzie.Za mną!
AI_StopProcessInfos (self);
Npc_ExchangeRoutine (self,"followtobimber");
self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = True;
Log_CreateTopic(Topic_workforferdek, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(Topic_workforferdek, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(Topic_workforferdek,"Ferdek nie ma pracy. Chce założyć własną bimbrownię i poprosił mnie o pomoc. Ciekawe, do czego jestem mu potrzebny...");

};
    else
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
};



};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{

AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_01"); //Dlaczego nigdzie nie znalazłeś pracy?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_02"); //Długo by opowiadać..
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_03");//Mam czas, mów.
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_04");//Więc było to jakieś 15 lat temu.Myrtana, a dokładniej Geldern.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_05");//A więc nie od zawsze mieszkałeś w Khorinis?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_06");//Nie, ale gdy ty mówiłeś, to JA ci nie przerywałem.. Dobra, wracając do tej opowieści
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_07");//Pracowałem  w Geldern jako Strażnk bram miasta.Była to przyjemna i łatwa praca, cały dzień stania na straży i pilnowania bram Geldern.
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_07");//Pewnego dnia byłem tylko lekko napity, miałem ciężk dzień i się jednego, dosłowne JEDNEGO piwka napiłem...Strażnik, który obok mnie stał podkablował mnie.
AI_Output (other, self,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_08");//No ale wiesz... w pracy się raczej nie pije
AI_Output (self,other ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_09");//Wiem, ale to była wyjątkowa sytuacja i nigdy przed tym nie napiłem się ani kropli piwa ani nawet wódki.


    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca, "Nie próbowałeś szukać innej pracy?", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_searchforwork);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca, "Rozumiem.", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_understand);
};

FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_searchforwork()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_searchforwork_15_01"); //Nie próbowałeś szukać innej pracy?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_searchforwork_03_02"); //Z moimi Umiejętnościami?Coś ty,chociaż przybyłem do Khorinis w poszukiwaniach, ale nic dla mnie tu nie ma
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_understand ()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_understand_15_01"); //Rozumiem.
AI_Output (self,other ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_understand_03_02"); //To się bardzo ciesze.
Info_ClearChoices (DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca);

};

};

Wiem, że trochę tego jest. Według mnie wszystko powinno być git, ale nie wiem czemu tego nie wykrywa albo tego nie ma. Proszę o pomoc. A i jak by się zdarzyło, że wcześniej rozwiązałem problem[zanim ktoś napisał, jak to było wczoraj]to tu napisze Edita ;p . Więc proszę, czytajcie dokładnie posty. Ale raczej dzisiaj nie będę miał tak dobrze, że sam z tym problemem dam radę.Więc tutaj proszę o pomoc.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Bo Dia_Ferdek_praca_dlaczegopraca to jest funkcja, a nie obiekt dialogu.

Info_AddChoice              (DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca, "Nie próbowałeś szukać innej pracy?", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_searchforwork);
Zamiast DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca daj DIA_Ferdek_praca.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy

Kyniu

Problem z dialogiem
#2 2013-05-19, 15:08(Ostatnia zmiana: 2013-05-19, 15:30)
Ok, zmieniłem i  mi wyskakują takie błędy teraz:
00:00 ++++++++++++++ Start by  ++++++++++++++
[F] 01:41 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 176 ) .... <zParser.cpp,#599>
[F] 02:49 Fatal:-1 U:PAR: Unknown identifier : ELSE ( line 288 ) .... <zParser.cpp,#599>
[F] 02:49 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 289 ) .... <zParser.cpp,#599>
[F] 02:52 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : } ( line 296 ) .... <zParser.cpp,#599>
[F] 02:52 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : } ( line 329 ) .... <zParser.cpp,#599>

Nie podawałem ich wcześniej, bo myślałem że to związane z poprzednim błędem.. Ale jednak okazuje się, że są jakieś błędy. Głównie ze średnikami widze i ";".Ale gdzie, to nie widzę.

A i nie piszcie, że masz podane, bo tam gdzie linijki i patrzę, to wszystko jest ok. Są tam średniki itp są z tego co widzę. No chyba, że przeoczyłem.

a tu linijki[okolice][176]:
FUNC VOID DIA_Ferdek_thanksforhelp_Info()
{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_01"); //Dobra, a może dałbyś jakąś nagrodę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_02"); //Ach... Myślałem, że  robiłeś to za darmo...
AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_03"); // Ale masz rację. Należy ci się nagroda.Złota ci nie dam, ale proszę, weź ten pierścień. Mi się nie przyda, a tobie może tak
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_04"); //Dzięki.

CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);

};

288 linijka[i okolice]:};
    else
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
};
linijka 296[ i okolice]:};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{

linijke 329:};

No i tyle, jak będziecie chcieli zobaczyć co jest dalej z wyróżnionych fragmentów to popatrzcie do 1 postu.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Tego if'a w 176 daj w conditons a nie w info, oraz };
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{
Tutaj masz odwrotnie klamry ze średnikami
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
toworish, nie.

};
    else
        {
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
        };
Przed else nie może być średnika.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Tego if#msg1084752a w 176 daj w conditons a nie w info, oraz };
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{
Tutaj masz odwrotnie klamry ze średnikami
@Adanos Racja, jebłem się
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
toworish, nie.

};
    else
        {
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
        };
Przed else nie może być średnika.
Dobra, usunąłem ten średnik przed else. z 5 błędów  już nie ma, zostały tylko 3.
U:PAR:Expected ";" line 176[dodam tu, że nic tu nie zmieniałem, a zanim dodałem tą opcję dialogową z Pracą nie wyskakiwał taki błąd.A
U:PAR:Unknown Identifier: Else
U:PAR:Expected ";" line 289

Linijka 176:
if (other.guild == GIL_NONE)
{
Linijka 289[przy okazji tam z tym else]:
else
{
I nie wiem, czy jakoś mam to else kończyć, bo jak dawałem na końcu klamrę zamykającą to mi tamte błędy wracały, próbowałem różnie, ale nie wiem o co chodzi z tym else. Nawet usunąłem klamrę pod ale to też powieliło błędy.

To co teraz robić z tym faktem? Jeżeli będziecie chcieli to podam wam treść  całego dialogu[bo linijka 176 jest z innej opcji dialogowej].
A reszta jest z tej z tym else.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Daj więcej tych wierszy. Pokaż, co masz wyżej nad wierszem o numerze 176.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Daj więcej tych wierszy. Pokaż, co masz wyżej nad wierszem o numerze 176.
FUNC INT DIA_Ferdek_thanksforhelp_Condition()
{
if (MIS_ferdek_piwo == LOG_SUCCESS)

{
    return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_thanksforhelp_Info()
{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
   

FUNC INT DIA_Ferdek_thanksforhelp_condition To linijka nr 164. a ta z tym if (other.guild == GIL_NONE)
{ to 176.


Linijki nad i pod Else:
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_15_01"); //Gdzie pracujesz?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_03_02"); //Dalej tu jesteś?Fakt, że przyniosłeś mi piwo, naprawdę dzięki. Ale daj mi spokój.Na tej wyspie nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem.
   
Info_ClearChoices (DIA_Ferdek_praca);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Co cię trapi?", DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Mogę jakoś pomóc?", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca);
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc()
    {

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_01"); // Może mógłbym znaleźć dla ciebie jakąś pracę...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_02"); //Ciekawe gdzie?
AI_Output (other,self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_03"); //Mam różne znajomości. Powiedz co chiałbyś robić, to coś na to zaradzimy.
if (other.attribute[ATR_STRENGTH] >= 50 )
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_05");// Mam lepszy pomysł.Widzę, że jesteś silny.Widziałem pewną jaskinię niedaleko miasta, gdzie można byłoby zrobić bimbrownię...
AI_Output (other,self,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_06");// Wiem, do czego zmierzasz... Mogę ci pomóc, ale nie za darmo. Połowę zysków zostaje dla mnie, zrozumiano? Inaczej w to nie wchodzę.
AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_07");// W porząku, niech tak będzie.Za mną!
AI_StopProcessInfos (self);
Npc_ExchangeRoutine (self,"followtobimber");
self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = True;
Log_CreateTopic(Topic_workforferdek, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(Topic_workforferdek, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(Topic_workforferdek,"Ferdek nie ma pracy. Chce założyć własną bimbrownię i poprosił mnie o pomoc. Ciekawe, do czego jestem mu potrzebny...");


    else
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
};



};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{


Jeszcze mogę wkleić całą opcję dialogową DIA_Ferdek_praca i tam tą opcje z tym ifami o gildiach[Jeżeli nie starczy to, co teraz podałem].
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Daj całość, bo zbytnio nie widać. Możliwe że gdzieś wcześniej popełniłeś błąd, a wykrywa to znacznie później.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy

Kyniu

Problem z dialogiem
#10 2013-05-20, 17:31(Ostatnia zmiana: 2013-05-20, 17:33)
Daj całość, bo zbytnio nie widać. Możliwe że gdzieś wcześniej popełniłeś błąd, a wykrywa to znacznie później.
INSTANCE DIA_Ferdek_praca (C_INFO)
{
   npc          = VLK_7000_Ferdek;
   nr           = 5;
   condition    = DIA_Ferdek_praca_Condition;
   information  = DIA_Ferdek_praca_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Właściwie, gdzie ty pracujesz?";
};

FUNC INT DIA_Ferdek_praca_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other,DIA_Ferdek_thanksforhelp ))
{
    return TRUE;
};
};

FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_15_01"); //Gdzie pracujesz?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_03_02"); //Dalej tu jesteś?Fakt, że przyniosłeś mi piwo, naprawdę dzięki. Ale daj mi spokój.Na tej wyspie nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem.
   
Info_ClearChoices (DIA_Ferdek_praca);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Co cię trapi?", DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Mogę jakoś pomóc?", DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca);
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc()
    {

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_01"); // Może mógłbym znaleźć dla ciebie jakąś pracę...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_02"); //Ciekawe gdzie?
AI_Output (other,self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_03"); //Mam różne znajomości. Powiedz co chiałbyś robić, to coś na to zaradzimy.
if (other.attribute[ATR_STRENGTH] >= 50 )
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_05");// Mam lepszy pomysł.Widzę, że jesteś silny.Widziałem pewną jaskinię niedaleko miasta, gdzie można byłoby zrobić bimbrownię...
AI_Output (other,self,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_06");// Wiem, do czego zmierzasz... Mogę ci pomóc, ale nie za darmo. Połowę zysków zostaje dla mnie, zrozumiano? Inaczej w to nie wchodzę.
AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_07");// W porząku, niech tak będzie.Za mną!
AI_StopProcessInfos (self);
Npc_ExchangeRoutine (self,"followtobimber");
self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = True;
Log_CreateTopic(Topic_workforferdek, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(Topic_workforferdek, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(Topic_workforferdek,"Ferdek nie ma pracy. Chce założyć własną bimbrownię i poprosił mnie o pomoc. Ciekawe, do czego jestem mu potrzebny...");


    else
{

AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
};



};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca()
{

AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_01"); //Dlaczego nigdzie nie znalazłeś pracy?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_02"); //Długo by opowiadać..
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_03");//Mam czas, mów.
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_04");//Więc było to jakieś 15 lat temu.Myrtana, a dokładniej Geldern.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_05");//A więc nie od zawsze mieszkałeś w Khorinis?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_06");//Nie, ale gdy ty mówiłeś, to JA ci nie przerywałem.. Dobra, wracając do tej opowieści
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_07");//Pracowałem  w Geldern jako Strażnk bram miasta.Była to przyjemna i łatwa praca, cały dzień stania na straży i pilnowania bram Geldern.
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_07");//Pewnego dnia byłem tylko lekko napity, miałem ciężk dzień i się jednego, dosłowne JEDNEGO piwka napiłem...Strażnik, który obok mnie stał podkablował mnie.
AI_Output (other, self,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_15_08");//No ale wiesz... w pracy się raczej nie pije
AI_Output (self,other ,"DIA_Ferdek_praca_dlaczegopraca_03_09");//Wiem, ale to była wyjątkowa sytuacja i nigdy przed tym nie napiłem się ani kropli piwa ani nawet wódki.


    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Nie próbowałeś szukać innej pracy?", DIA_Ferdek_praca_searchforwork);
    Info_AddChoice (DIA_Ferdek_praca, "Rozumiem.", DIA_Ferdek_praca_understand);
};

FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_searchforwork()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_searchforwork_15_01"); //Nie próbowałeś szukać innej pracy?
AI_Output (self, other,"DIA_Ferdek_praca_searchforwork_03_02"); //Z moimi Umiejętnościami?Coś ty,chociaż przybyłem do Khorinis w poszukiwaniach, ale nic dla mnie tu nie ma
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_understand ()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_understand_15_01"); //Rozumiem.
AI_Output (self,other ,"DIA_Ferdek_praca_understand_03_02"); //To się bardzo ciesze.
Info_ClearChoices (DIA_Ferdek_praca);

};
to z "Dia_Ferdek_praca"

INSTANCE DIA_Ferdek_thanksforhelp (C_INFO)
{
   npc          = VLK_7000_Ferdek;
   nr           = 4;
   condition    = DIA_Ferdek_thanksforhelp_Condition;
   information  = DIA_Ferdek_thanksforhelp_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Moment Moment... a Jakaś Nagroda?";
};

FUNC INT DIA_Ferdek_thanksforhelp_Condition()
{
if (MIS_ferdek_piwo == LOG_SUCCESS)

{
    return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_Ferdek_thanksforhelp_Info()
{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_01"); //Dobra, a może dałbyś jakąś nagrodę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_02"); //Ach... Myślałem, że  robiłeś to za darmo...
AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_03"); // Ale masz rację. Należy ci się nagroda.Złota ci nie dam, ale proszę, weź ten pierścień. Mi się nie przyda, a tobie może tak
AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_04"); //Dzięki.

CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);

};

if (other.guild == GIL_DJG)

{

    AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_05"); //Należysz Przecież do łowców smoków. Jesteś pewnie bardzo bogaty, a jeszcze chcesz nagrodę.
AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_06"); //Masz tu symboliczną sztukę złota. Wiedz, że jestem ci wdzięczny, że przyniosłeś mi Piwo.
AI_Output (other,self , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_07"); //COO? Marną sztukę złota? TY... ech, zresztą dobra. Nieważne

CreateInvItems  (self, ItMi_Gold, 1);
B_GiveInvItems  (self,other,ItMi_Gold, 1);

};

if (other.guild == GIL_KDF)

{


AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_08"); // Tak, jak bym śmiał nie dać ci nagrody. Nie lekceważe sług Innosa.
AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_09"); // Jeżeli to ci pomoże, to mam przy sobie pewien pierścień.
AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_10"); // Proszę, weź ten pierścień, Magu.
AI_Output (other,self , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_11"); //Dziękuje, na pewno mi się przyda

CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);

};

if (other.guild == GIL_PAL)
{


    AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_12"); // Wy, Paladyni powinniście się zająć wojną z orkami, a nie egzekwowaniem nagród za nic od biednych obywateli
AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_13"); // Nie dam ci niczego, bo nie mam. A nawet gdybym miał, to bym ci nie dał
AI_Output (other, self , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_14"); // No, ktoś ci chyba dawno nie dał porządnego kopa w dupę.
AI_Output (self, other , "DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_15"); // Dobra, weź ten pierścień i daj mi spokój.

CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);

};







};

A to z tymi warunkami z gildiami.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Problem z dialogiem
#11 2013-05-21, 12:22(Ostatnia zmiana: 2013-05-21, 16:43)
    FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc()
    {
       
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_01"); // Może mógłbym znaleźć dla ciebie jakąś pracę...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_02"); //Ciekawe gdzie?
        AI_Output (other,self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_03"); //Mam różne znajomości. Powiedz co chiałbyś robić, to coś na to zaradzimy.
        if (other.attribute[ATR_STRENGTH] >= 50 )
        {
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_05");// Mam lepszy pomysł.Widzę, że jesteś silny.Widziałem pewną jaskinię niedaleko miasta, gdzie można byłoby zrobić bimbrownię...
        AI_Output (other,self,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_06");// Wiem, do czego zmierzasz... Mogę ci pomóc, ale nie za darmo. Połowę zysków zostaje dla mnie, zrozumiano? Inaczej w to nie wchodzę.
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_07");// W porząku, niech tak będzie.Za mną!
        AI_StopProcessInfos (self);
        Npc_ExchangeRoutine (self,"followtobimber");
        self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = True;
        Log_CreateTopic(Topic_workforferdek, LOG_MISSION);
        Log_SetTopicStatus(Topic_workforferdek, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry(Topic_workforferdek,"Ferdek nie ma pracy. Chce założyć własną bimbrownię i poprosił mnie o pomoc. Ciekawe, do czego jestem mu potrzebny...");
       
       
        }else{
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
             };
       
       
       
};

Nie miałeś zamkniętego if'a i nie jestem pewien ale z w tych warunkach z gildiami chyba powinny być else if Bo masz tak że, jeśli masz gildię1 to takie dialogi, a jeśli gildię2 to inne dialogi

@Down
więc niech kto inny ci pomoże, mnie dawno w gothicu nie było
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy

Kyniu

Problem z dialogiem
#12 2013-05-21, 13:45(Ostatnia zmiana: 2013-05-21, 13:46)
    FUNC VOID DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc()
    {
       
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_01"); // Może mógłbym znaleźć dla ciebie jakąś pracę...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_02"); //Ciekawe gdzie?
        AI_Output (other,self ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_03"); //Mam różne znajomości. Powiedz co chiałbyś robić, to coś na to zaradzimy.
        if (other.attribute[ATR_STRENGTH] >= 50 )
        {
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_05");// Mam lepszy pomysł.Widzę, że jesteś silny.Widziałem pewną jaskinię niedaleko miasta, gdzie można byłoby zrobić bimbrownię...
        AI_Output (other,self,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_15_06");// Wiem, do czego zmierzasz... Mogę ci pomóc, ale nie za darmo. Połowę zysków zostaje dla mnie, zrozumiano? Inaczej w to nie wchodzę.
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_07");// W porząku, niech tak będzie.Za mną!
        AI_StopProcessInfos (self);
        Npc_ExchangeRoutine (self,"followtobimber");
        self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = True;
        Log_CreateTopic(Topic_workforferdek, LOG_MISSION);
        Log_SetTopicStatus(Topic_workforferdek, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry(Topic_workforferdek,"Ferdek nie ma pracy. Chce założyć własną bimbrownię i poprosił mnie o pomoc. Ciekawe, do czego jestem mu potrzebny...");
       
       
        }else{
       
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_praca_potrzebnapomoc_03_08");//Nie, nie. Wątpie, że tu jest  jakaś praca dla mnie.Przynajmniej nie na tej wyspie.
             };
       
       
       
};

Nie miałeś zamkniętego if#msg1084928a i nie jestem pewien ale z w tych warunkach z gildiami chyba powinny być else if Bo masz tak że, jeśli masz gildię1 to takie dialogi, a jeśli gildię2 to inne dialogi

Nie. Chyba nie musi być else if, bo jak wcześniej przed napisaniem dialogu DIA_Ferdek_praca miałem to wszystko na ifach bez else i śmigało ; ).
A co do tego niby nie zamkniętego ifa, zamknąłem go i wyskoczył Syntax Error z };. Czyli, że za dużo byłoby. Wychodzi na to, że if jest zamknięty.

Tylko nie wiem o co chodzi ze 176, że niby nie odczytuje/brakuje ; i z tym else tak do końca.
 

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
@Refresh.
Z Elsem rozwiązałem problem, podpatrzyłem inne dialogi i  zrobiłem  to tak jak to tam było :) . Tylko ta cholerna linijka 176. Nie wiem o co z nią chodzi... Wszystko powinno być ok, ale tylko z tym mi Spacer wywala problemy.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Parsuj przez startera.
I podaj kod błędu i linijkę o której mowa, jedną do tyłu i jedną do przodu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Parsuj przez startera.
I podaj kod błędu i linijkę o której mowa, jedną do tyłu i jedną do przodu.
Błąd: U:PAR:Expected #msg1085493;#msg1085493 (line 176)

A tu linijki, o których mowa:
FUNC VOID DIA_Ferdek_thanksforhelp_Info()
{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
//Tu jest linijka 176 AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_01"); //Dobra, a może dałbyś jakąś nagrodę?
 AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_02"); //Ach... Myślałem, że  robiłeś to za darmo...
 

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
@refresh.
 

zommer

zommer

Użytkownicy
posty135
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

zommer

Problem z dialogiem
#17 2013-05-26, 18:54(Ostatnia zmiana: 2013-05-26, 19:12)
To że goticzek tutaj wywala błąd, równie dobrze może zależeć od tego, że wcześniej gdzieś nie dałeś ";" <- Zapomniałem jak ten znaczek się nazywa... A goticzek zorientował się w innej linijce. Wyślij mi na priv cały ten dialog jeśli możesz. Zobaczę co z nim może być nie tak, bo ta cześć wygląda w porządku.

Edit: Wpadłem na błąd w tym, przynajmniej tak mi się wydaje...

[xml]{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_01"); //Dobra, a może dałbyś jakąś nagrodę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_02"); //Ach... Myślałem, że  robiłeś to za darmo...
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_03"); // Ale masz rację. Należy ci się nagroda.Złota ci nie dam, ale proszę, weź ten pierścień. Mi się nie przyda, a tobie może tak
        AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_04"); //Dzięki.
       
        CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
        B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);
       
        };      <- TUTAJ POWINNA BYĆ SAMA KLAMRA! Bez tego ";" tego znaczka, tak samo wszędzie gdzie kończysz warunek.
       
         if (other.guild == GIL_DJG)
       
        {
        [/xml]
 

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy

Kyniu

Problem z dialogiem
#18 2013-05-26, 19:32(Ostatnia zmiana: 2013-05-26, 19:59)
To że goticzek tutaj wywala błąd, równie dobrze może zależeć od tego, że wcześniej gdzieś nie dałeś ";" <- Zapomniałem jak ten znaczek się nazywa... A goticzek zorientował się w innej linijce. Wyślij mi na priv cały ten dialog jeśli możesz. Zobaczę co z nim może być nie tak, bo ta cześć wygląda w porządku.

Edit: Wpadłem na błąd w tym, przynajmniej tak mi się wydaje...

[xml]{
if (other.guild == GIL_NONE)
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_01"); //Dobra, a może dałbyś jakąś nagrodę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_02"); //Ach... Myślałem, że  robiłeś to za darmo...
        AI_Output (self, other ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_03_03"); // Ale masz rację. Należy ci się nagroda.Złota ci nie dam, ale proszę, weź ten pierścień. Mi się nie przyda, a tobie może tak
        AI_Output (other, self ,"DIA_Ferdek_thanksforhelp_15_04"); //Dzięki.
       
        CreateInvItems  (self, ItRi_Prot_Fire_02, 1);
        B_GiveInvItems  (self,other,ItRi_Prot_Fire_02, 1);
       
        };      <- TUTAJ POWINNA BYĆ SAMA KLAMRA! Bez tego ";" tego znaczka, tak samo wszędzie gdzie kończysz warunek.
       
         if (other.guild == GIL_DJG)
       
        {
        [/xml]

Wysłałem ci plik na pw. Zobacz, może coś zdziałasz. A ten błąd nie jest raczej od tego.
 

zommer

zommer

Użytkownicy
posty135
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

zommer

Problem z dialogiem
#19 2013-05-26, 20:10(Ostatnia zmiana: 2013-05-26, 20:24)
Sprawdziłem, jest do tego. Swoją drogą jak to naprawiłem, mam jeszcze całą masę innych błędów  :lol2:

Edit 1: Miałeś też źle zakończony warunek. Teraz zostaje ostatni dialog. I problem z... Instance -.-


Edit 2: Dobra, gotowe. Wysłałem na pw.
Tak naprawdę wszystko opierało się o zjebane warunki.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry