Irrlicht 20966 34

O temacie

Autor

Zaczęty 21.01.2008 roku

Wyświetleń 20966

Odpowiedzi 34

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Opis za jakiś czas...
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy
Cóż mogę powiedzieć na temat tego silnika... Z całą pewnością posiada olbrzymi potencjał który odpowiednio wykorzystany pozwala na utrzymanie się wśród standardów gier komputerowych. Ma słabszą grafikę od OGRE 3D oraz Crystala, lecz licencja (zlib, Open Source)  pozwala na dowolną manipulację kodem. Już w stanie normalnej gotowości, przewyższa grafiką znanego i lubianego przez modderów Gothica. Mimo iż posiada moduły obsługujące fizykę, nie należy do tych silników które stanowią pakiet do stworzenia odpowiednio dobrej gry. Bez znajomości kodu, doświadczenia trudno zabrać się chociaż za pacmana 3d. Nie jest jednak piekielnie trudny w obsłudze, bardzo wiele kursów znajduje się na stronie producenta. Silnik obsługuje wiele formatów graficznych, najpopularniejszym jest .x (dirext), renderowanie odbywa się głównie dzięki Direct3D, pozwala to na krótki czas oczekiwania. Engine nie posiada za dużo bajerów graficznych, to na pierwszy rzut oka może go skreślać wśród rankingów wartych uwagi silników, lecz mylne to wrażenie, powstało wiele nieoficjalnych dodatków które klasyfikują go o parę półek wyżej.

Idealna biblioteka dla początkujących, lecz na pisanie komercyjnych gier jest za wcześnie.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
dlaczego na komercyjne gry za wcześnie, przecież z tego co słyszałem(nie wiem czy to prawda) to Oblivion jest na zmodyfikowanym silniku irlichta
 

Lavius

Lavius

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Źle słyszałeś. Oblivion jest na zmodyfikowanym silniku Havok. Na Irrlichcie nie powstała do tej pory chyba żadna dobra komercyjna gra.
 

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy
Jak już pisałem całkowicie się do tego nie nadaje, przynajmniej na razie, ale jestem dobrej myśli.

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Oj Mamber, rozumiem że czekasz aż sami zrobicie grę na tym silniku?? :(

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
To mi się już całkowicie popieprzyło. Słyszałem, że Havok to nie jest silnik graficzny, tylko silnik fizyczny, czy coś takiego (MP2 i HL2 używają Havok'a).
 

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy
Diegoświr - my robimy na własnym  :(

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
Cytat: Manver link=topic=198.msg1342#msg1342 date=Jan 25 2008, 23:18\'
Diegoświr - my robimy na własnym  ;)

Tu mnie zaskoczyłeś. Byłem pewien że na Irrlichcie... Powiedz coś więcej o tym silniku

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy

Manver

Irrlicht
#9 2008-01-26, 12:32(Ostatnia zmiana: 2008-01-26, 12:42)
No więc IR – Engine [pod roboczą nazwą] tworzony jest od wakacji 2007, z początku przez dwie osoby, teraz team nieco się powiększył. Powstaje w oparciu o Dirext 9, no cóż to chyba nie wymaga komentarza. W założeniach wszystko ma być ładne, lecz lekkie dla duszy naszego sprzętu, dla tego staramy się na bieżąco wszystko optymalizować. Na dzień dzisiejszy engine obsługuje:[list=1]
  • Octree
  • Shadow Volume
  • Shadow Mapping
  • Normal Mapping
  • Per-pixel Lighting
  • GUI
  • SkyBox
  • Nieograniczony teren
  • Efekty cząsteczkowe

Końca jeszcze nie widać, a lista z pewnością się powiększy na tyle, na ile pozwoli nam Dirext. Nie przeskoczymy gier pod względem grafiki, ale niebezpiecznie się do nich zbliżymy. Trzymajcie kciuki, choć to chyba nie miejsce na takie pogaduchy.

PS: Zapomniałem wspomnieć że mamy jeszcze animacje.

Ojciec redaktor

Ojciec redaktor

Użytkownicy
posty33
Propsy9
  • Użytkownicy
http://rapidshare.com/files/87113372/wlasny_quake.rar

Tu sa PDFy dwóch numerów eksperta, są tam artykuły zatytułowane własny quake, dokładnie obrazują jak od pdostaw zrobić szkielet gry 3D o ten prosty silnik w języku C# (jak dla mnie chyba obecnie najlepszy język programowania) ;)

FeisaR

FeisaR

Użytkownicy
posty116
Propsy16
  • Użytkownicy
Dzięki ojciec redaktor, przyda się ;)

Żeby nie było offtopu: skoro Irrlicht to podobno dobry silnik, czemu żadna komercja na nim nie powstała?
 


"Now I stand, the lion before the lambs

and they do not fear...

They cannot fear
"


Arthas Menethil, The Lich King

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy
Jak już mówilem, mimo wsparcia fizyki, modów do niego, to ciągle za mało, ale np. Wyprawa rysia i inne gry, jednak się da.

FeisaR

FeisaR

Użytkownicy
posty116
Propsy16
  • Użytkownicy
O Wyprawie Rysia czytałem :P
 


"Now I stand, the lion before the lambs

and they do not fear...

They cannot fear
"


Arthas Menethil, The Lich King

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Wyprawa Rysia zbyt dobrze się nie prezentuje.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Manver

Manver

Użytkownicy
posty20
Propsy1
  • Użytkownicy
Wyprawa Rysia byłe swego typu debiutem, nie będę chronił (bodajże) Kuraka, ale jak na singlową karierę poradził sobie bardzo dobrze. Gdyby kontynuował projekt, kto wie. Poza tym znany i (nie)lubiany Play z tego co wiem skupuje amatorskie gry, za grosze ale to fajny początek dla młodych progrerów. Wystarczy chcieć, Polak na szczęście nie idzie w kierunku hydrauliki i swojego wiedzmina ma :P

Tom

Tom

Użytkownicy
posty270
Propsy39
  • Użytkownicy

Tom

Irrlicht
#16 2008-01-31, 23:40(Ostatnia zmiana: 2008-01-31, 23:41)
Nie ktorzy z was są doinformowani o silnikach gier  jak ja o cenach sprzedaży mandarynek w Nigerii za torebke...  :D  Oblivion robiony był na Silniku Unreal engine 3 a nie na Irlichcie...
 
GTX 8800 512mb/bit, 250GB SATA, 2560Ram, Pentium D Dual Core 2,8 GhZ, Samsung Sync 17', Fortron 400W, Microstar

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Co to jest Wyprawa Rysia?

Cytat z wikipedii (o oblivionie):

Engine    Gamebryo
Physics - Havok
Foliage - SpeedTree

Tom: 5,50 za torebkę, ale jak dorzucisz jeszcze piątaka to dostaniesz zestaw z niespodzianką :D .
 

FeisaR

FeisaR

Użytkownicy
posty116
Propsy16
  • Użytkownicy
Wyprawa Rysia miała być normalnym projektem niejakiego Kuraka ale ostatecznie kupiło (chyba w końcu kupiło) PLAY bo skupują amatorskie projekty (wtedy szukali gry dla dzieci).
 


"Now I stand, the lion before the lambs

and they do not fear...

They cannot fear
"


Arthas Menethil, The Lich King

Frodo

Frodo

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Cytat: Tom link=topic=198.msg2491#msg2491 date=Jan 31 2008, 23:40\'
Nie ktorzy z was są doinformowani o silnikach gier  jak ja o cenach sprzedaży mandarynek w Nigerii za torebke...  :P  Oblivion robiony był na Silniku Unreal engine 3 a nie na Irlichcie...
Ty nie jesteś lepszy. Oblivion jest na silniku GameBryo <_<
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry