Problem z vegasem 12 4495 10

O temacie

Autor koksikmajor

Zaczęty 26.04.2013 roku

Wyświetleń 4495

Odpowiedzi 10

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Witam, otóż mam taki problem, chcę np. film zrenderować 20 minutowy i podczas renderacji czasami się dzieje tak, że na całym ekranie na kilka sekund pojawił się czarny ekran, potem patrzę mi mam 46% zrenderowanego filmu i tak jest przez nawet 1h... w ogóle renderacja się zatrzymuje i trzeba od nowa zacząć. Co prawda znalazłem parę porad, który mi pozwolił częściowo problem rozwiązać, ale dalej jest to dla mnie zbyt uciążliwe. Jakieś pomysły?
 

Themediocres

Themediocres

Użytkownicy
posty7
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po pierwsze: napisz jeszcze raz na spokojnie, co chciałeś przekazać, ponieważ miejscami masz takie błędy składniowe, że nie idzie się połapać o co chodzi.
Po drugie: Z czym dokładnie masz problem? Wyraź się konkretniej. Czy wyskakują jakieś powiadomienia, jak mają się te blackscreeny do opisywanych przez Ciebie 46% wyrenderowanego filmu, czy zawsze renderacja zatrzymuje Ci się na tych parędziesiąt procent itd.
Chciałbym pomóc, ale póki co nie do końca rozumiem z czym.

Pozdrawiam
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
No dobrze, potrafię wyjaśnić wszystko najlepiej jak potrafię. Otóż tak mam czasem taki problem podczas renderacji że pojawia się black screen i po tym właśnie zdarzeniu zatrzymuje się proces renderacji, przez co całą renderację trzeba robić od nowa(awaryjnie vegasa wtedy trzeba również wyłączać), to jest trochę wkurzające, gdyż chcę zrobić 40 min film a przez takie anomalie mogą mi pracochłonne renderacje przerwać, a to mi najbardziej przeszkadza z tym właśnie mam problem.
 

Themediocres

Themediocres

Użytkownicy
posty7
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale nie wyskakują żadne powiadomienia? Po prostu się zatrzymuje?
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
 

Themediocres

Themediocres

Użytkownicy
posty7
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A więc ja miałem problem na nieco innym tle, lecz jeżeli mówisz, że robisz filmy po 20, 40 min to być może przyczyna jest ta sama. Otóż możesz spróbować powiększenia pamięci Sony Vegasa. Ściągnij sobie program CFF Explorer i zrób jak tutaj gościu pokazuje od 3:30 min:
https://www.youtube.com/watch?v=wjctqqSbAig

Pamiętaj by ten program otworzyć jako administrator, bo inaczej nie będziesz mógł zapisać zmian. Albo po prostu potnij film na mniejsze części i renderuj po np: 5 min, a potem sklej to wszystko w jedno. Ale tak jak wspomniałem wcześniej, to są rozwiązania na problem trochę innej maści, z jakim ja się borykałem, chociaż może tobie też to pomoże, dlatego piszę. Jeśli nic się nie zmieni to mogę ewentualnie popytać jeszcze kolegę, który bardziej to ogarnia niż ja.

Pozdrawiam
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Dobra, w najbliższej okazji sprawdzę twoje porady i dam znać czy wszystko chodzi czy nie.
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Ok jestem z powrotem, niestety dalej mam z tym problemy, jednak to z tym filmem nie pomogło, to zapytaj się kolegi o to wszystko może coś będzie wiedział. Aha i być może to będzie przydatna rzecz to napiszę tutaj np. podczas normalnej renderacji frame wynosi 20.250(gdzie frame - to ilość klatek na sekunde) i podczas pojawienia się black screena liczba kratek wynosi 0.
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Odświeżam
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Problem z vegasem 12
#9 2013-05-05, 15:39(Ostatnia zmiana: 2013-05-05, 16:23)
Kup oryginał, w 90% przypadków pomaga.

I w tym momencie sawik idzie po nową myszkę = |
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy

koksikmajor

Problem z vegasem 12
#10 2013-05-06, 13:43(Ostatnia zmiana: 2013-05-06, 15:07)
Temat można zamknąc, problem został rozwiązany. Przeszłem na camtasia studio i efekt tam jest dla mnie powalający xD.
Themediocres dziękuje za chęć pomocy, ale ja już znalazłem lepszy sposób, ale to nie oznacza że wyjdziesz z pustymi rękoma :) . Dostajesz propsy ode mnie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry