[Warcraft3] Podstawy warunków cz.3 - Warunki2/2 2850 0

O temacie

Autor Bezifabr

Zaczęty 18.01.2013 roku

Wyświetleń 2850

Odpowiedzi 0

Bezifabr

Bezifabr

Użytkownicy
posty25
Propsy10
  • Użytkownicy
Uwaga! Ten Poradnik zawiera TYLKO podstawy warunków.

Siema! Dzisiaj dokończę cały poradnik: Link do poprzedniego

Poziom trudności - ||||||||
Potrzebna wiedza - Podstawy wyzwalaczy.
Nauczysz się tu - Opcje warunków.

Player Color Comparison - Warunek Koloru Gracza

Spoiler
Zmienna w edytorze, to Kolor Gracza. Jest to warunek pilnujący koloru gracza. Średnio przydatne, ale
jak bu się mapkę z mini-grami typu Skibi Castle, to jest to kolejna możliwość stworzenia minigry.

Możliwości: Mini-gra(Zabawa z kolory ;d ) lub misja, w której trzeba zdobyć kolor ;)

Player Control Comparison - Warunek Kontroli gracza
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Kontrolowany przez gracza. Jest warunek pilnujący, kto kontroluje danego gracza.
Może trochę pogmatwane, ale jak się w to wgryźć, jest to dość proste. Warunek ten pozwala nam, uruchomienie
wyzwalacza, kiedy nie ma odpowiedniej ilości graczy na starcie.

Możliwości: Prosty system nieuruchomienia gry, kiedy nie ma więcej niż x graczy.

Player Slot Status Comparison - Warunek obecności gracza
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Status pozycji gracza. Jest to warunek pilnujący obecności/statusu gracza. Jeśli
gracz opuści grę, automatycznie wyzwalacz się uruchamia.

Możliwości: Jeśli slot był od początku wolny, to można uruchomić wyzwalacz. Jeśli gracz wyjdzie, to jednostki zostają usunięte. Jeśli gracz gra, otrzymuje income (Jest to system rozdawania pieniędzy co jakiś czas).
Race Comparison - Warunek rasy
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Rasa. Jest to warunek pilnujący rasy. Jeśli gracz wybrał rasę orków, to ruszy wyzwalacz_01, a jeśli ludzi, to wyzwalacz_02 itd.

Możliwości: System wyboru więcej, niż czterech ras.
Real Comparison - Warunek Wartości Matematycznych
Spoiler
Zmienna w edytorze, to R. Jest to warunek matematyczny, ale różni się od poprzedniego Integer Comparison. Znajdują się tu podobne opcje matematyczne, ale Integer jest bardziej skupiony na liczbach i zmiennych, natomiast Real skupia się na liczbach użytych podczas gry, typu liczba żyć jednostki itd, itp. Trzy warunki są ze sobą tak jakby związane:
Real, Integer i String Comparison. Każdy z nich można przekonwertować na Real, Integer lub String Comparison. Integer zajmuje się liczbami samych obiektów, a Real liczbami wewnętrznymi obiektów. Na te zmienne matematyczne i ich kombinacje powstanie oddzielny poradnik.

Możliwości: Misje z pobiciem stworków. Wszystko co jest skupione na liczbach danych obiektów
String Comparison - Warunek Tekstu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Ciąg. Jest to warunek jedyny w swoim rodzaju, który ma nieskończoną ilość możliwości i kombinacji. Można wziąć pod uwagę każdy tekst użyty w rozgrywce. Na ten warunek powstanie oddzielny poradnik.

Możliwości: Wszystko związane z tekstem. Można użyć nicku gracz'a w jakimś tekscie typu Gracz Bezifabr wygrywa runde! itd.
Tech-Type Comparison - Warunek uczonej technologii
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Rodzaj Drzewka. Jest to warunek technologii zbadanej w tej chwili. Jeśli zostanie opracowana technologia_01, to wyzwalacz będzie mógł ruszyć. Pamiętajcie jednak, że dany wyzwalacz musi od razu zareagować na nową technologie.

Możliwości: Powiadomienie innych graczy o nowej technologii przeciwnika. I inne..
Terrain Type Comparison - Warunek rodzaju terenu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Rodzaj terenu. Warunek ten odpowiada za rodzaj terenu w danym regionie. Jest to warunek przydatny do mapek typu Titan Land lub Sodrp (czy jakoś tak :P).

Możliwości: Decydowanie o rodzaju drzew na danym rodzaju terenu. Smierć po wejściu na dany teren. Zmiana terenu za pomocą komendy bądź podczas mini-gry.
Trigger Comparison - Warunek Wyzwalacza
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Wyzwalacz. Jest to dość skomplikowany warunek powiązany z Integer Comparison bądź Zmiennymi.
Ten warunek jest ciężki do zrozumienia ponieważ trzeba użyć hashtable, które jest skomplikowane.

Możliwości: Stworzenie jednorazowego wyzwalacza. Zaznaczenie wybranego wyzwalacza.
Unit Comparison - Warunek Jednostki
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Jednostka. Warunek ten podpowiada za status jednostek. Nie da się go użyć jednak jako dokładnego warunku jednostki. Można to zrobić używając Real Comparison. Na przykład jeśli jednostka jest martwa, albo ostatnio stworzona, to wyzwalacz rusza, a w Real można zrobić, albo procentową wartość, albo dokładną wartość liczbową.

Możliwości:Proste misje z jednostkami. Komendy z jednostkami i inne takie..
Unit-Type Comparison - Warunek Rodzaju jednostki
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Rodzaj Jednostki. Jest to warunek odpowiadający za rodzaj jednostki. W tym warunku należy podać dokładną jednostkę bądź pobawić się w losowy wyzwalacz.

Możliwości: Wyszkolenie dokładnej jednostki. Jednostka X jest równa Piechur (tak na przykładzie).
Teraz czas na And, Or, Multiple And, Multiple Or.
Spoiler
And, to stworzenie dwóch warunków naraz.
Or, to losowanie dwóch warunków.
Multiple jest uproszczeniem, ponieważ nie jest zamknięty w jednej ikonce, tylko w rozbisany na całej linii.
To koniec! Mam nadzieję, że wytrwaliście do końca. Postaram się napisać niedługo poradnik o zmiennych matematycznych, w którym nauczę was dokładnych kombinacji i używania ich po swojemu. Bezifabr

---------------------------------------------------------------
Mój kanał na Youtube: http://www.youtube.com/user/Bezifabr
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry