Dark Saga PL 230751 2001

O temacie

Autor Baggio

Zaczęty 26.11.2012 roku

Wyświetleń 230751

Odpowiedzi 2001

Baggio

Baggio

Moderator działu
posty968
Propsy423
ProfesjaGracz
  • Moderator działu
  • online

Baggio
Moderator działu

Dark Saga PL
2012-11-26, 19:21(Ostatnia zmiana: 2014-12-11, 22:36)
Gothic Dark Saga PL

Opis modyfikacji:
Spoiler
Opis moda „The Dark Saga” przez autorów: (Oryginalny dostępny na stronie projektu)

Przedstawiamy wam nową modyfikację na silniku Gothic 2 Noc Kruka – Dark Saga(PL - Mroczna/Ciemna Saga).

Projekt był zaplanowany jako niezależne wydarzenia pomiędzy Gothic 2 i Gothic 3. Został wybrany silnik G3, ale z powodu braku moskita postanowiono realizować go na silniku Obliviona. W 2007 roku został przygotowany i wydany mini-demo moda, które zawierało sam tylko początek historii. Potem projekt został zawieszony z szeregu powodów. Scenariusz w tamtej chwili był gotowy na 90%. Wyrzucać do kosza pół roku pracy było bardzo szkoda, więc podjęto decyzję aby spróbować jeszcze raz, ale tym razem innym składem, a dokładniej członkami grupy MAGIC Team i tym razem na silniku Gothic 2.

Historia moda.
Nasz mod opowiada o losach nowych bohaterów - Alasterze i jego przyjacielu Mariku. Obydwaj są poszukiwaczami przygód, z natury awanturzyści. Swoje próżne życie w Vengardzie postanowili urozmaicić wielką podróżą, celem której było poszukiwanie pradawnego skarbu. Nie powiedziałbym, że wszystko im wyjdzie zgodnie z początkowym planem, ale przygód mają pod dostatkiem, a nawet więcej.

Oto niewielki fragment z dziennika Alastera opowiadająca o początku przygody:
Po raz pierwszy legendę o Czarnym Mieczu – źródle potężnej magii – usłyszałem w portowej knajpie w Vengardzie, stolicy Myrthany. Opowiedział ją nam podpity pirat i nie byliśmy skłonni wierzyć w pijackie brednie, ale później słyszałem o tej broni znów i znów, od różnych ludzi i powoli zaczynało być dla mnie jasne, że taki miecz naprawdę istnieje, ale nikt z tych którzy wybrali się na jego poszukiwania nie powrócił. To rodziło jeszcze więcej plotek i domysłów. Pewnego dnia w nasze ręce trafiła mapa z miejscem, w którym może znajdować się pradawna świątynia, gdzie według opowiadań był pochowany miecz wraz z jego poprzednim właścicielem. Poszukiwacze skarbów, tacy jak my, po prostu nie mogli nie udać się na poszukiwania. Gdybym tylko wiedział, gdzie doprowadzą mnie te poszukiwania, pewnie bym spalił mapę, ale bogowie przygotowali mi zupełnie inny los…
Alaster otrzymawszy mapę wyruszył na wyspę, na której znajdowała się Świątynia Czaszki. Ale podli piraci wciągają go w pułapkę. Po nieudanej bitwie i próbie się uratować, wraz z Marikiem trafiają do niewoli, następnie wysyłają ich do kopalni, gdzie panują surowe zasady i gdzie życie każdego jest warte nie więcej niż parę kawałków rudy. Czy zdołają się oni wydostać stamtąd i znaleźć pradawne ostrze, dowiemy się akurat przechodząc modyfikację.

W modzie czeka na nas wielka wyspa, na której toczy się akcja moda. Oto co o niej mówią kronikarze:
Ta wyspa jest wspaniała ze względu na swoją starożytną kulturę, pozostałością cywilizacji niegdyś wielkiego narodu – ferokijców. Oprócz tego zachowały się tu ogromne zasoby magicznej rudy, której potrzebują zarówno paladyni króla, jak i wojowniczym orkom. W centrum wyspy znajduje się Świątynia Czaszki, a nieopodal wejście do ogromnej kopalni, gdzie pod kontrolą orków setki niewolników wydobywają rudę. Piraci, obozujący na jednej z plaż, zajmują się akurat polowaniem na statki, a ci nieszczęśnicy którzy trafiają do niewoli, są sprzedawani orkom w zamian za złoto i muszą dla nich niewolniczo pracować.
Resztki ferokijców chowają się w lasach na wyspie w swoim tajnym obozie. Zostało ich niewielu, ale są niezłomni i żywią nadzieję pozbyć się najeźdźców z własnego domu.

Co w modyfikacji
W modyfikacji zrealizowano kilko oddzielnych lokacji:
  • trzy poziomowa kopalnia niewolników;
  • duża wyspa;
  • podziemia starożytnego fortu;
  • Świątynia Czaszki;
  • kilka niedużych lokacji.

Pięć frakcji z różnymi ścieżkami questów, do każdej z nich można i trzeba wstępować:
  • niewolnicy;
  • najemnicy orków;
  • myśliwi-ferokijcy;
  • paladyni;
  • piraci.

Dodano także nową broń i amunicję:
  • Dodano nową broń z unikalnymi modelami;
  • Dodano nowe zbroje;
  • Wymodelowano tarcze i miecze do lewej ręki dla odpowiednich umiejętności.

Wprowadzono nowe umiejętności:
  • Rzemieślnicze - Przetapianie, Wydobywanie, Garbarstwo;
  • Bojowe - Dwa miecze, Władanie tarczą, Orkowa broń;
  • Teraz proces wytwarzania strzał i bełtów ma pełen cykl produkcji.

Dodano szereg nowych potworów:
  • Strażnik krypty, Rudogryz, Kraur i jego kuzyn Karakus, Goblin-berserker, Zając, Królowa pełzaczy (drastycznie różni się od tej z Gothic 1), Pirania. Dodano także nowe potwory bez oryginalnych modeli: Wichrowy golem, Wąż błotny, Wilk-ożywieniec i kilka innych.

Stworzono ogromny zbiór nowych animacji:
  • dla orków - teraz mają praktycznie takie same animacje, jak i ludzie.
  • dla ludzi - dodano zarówno pojedyncze animacje, jak i te wchodzące w relacje z nowymi obiektami w świecie.
  • nowe potwory, co jest oczywiste, mają swoje zestawy animacji.
  • niektóre stare potwory również nie umknęły naszej uwadze.
  • chcielibyśmy osobno wymienić animacje stworzone dla nowych umiejętności: Władanie tarczą, Dwa miecze, Orkowa broń.

Zmiany w interfejsie gry:
  • Dokonano niewielkiego odświeżenia interface'u, a dokładniej zmieniono menu dziennika i okno statystyk postaci. Umiejętności bohatera zostały podzielone na dwie grupy: Rzemiosło i Bojowe.
  • Wprowadzono wielostronicowe księgi; w ich opisach w ekwipunku widnieje właściwość: Ilość stron. Do poruszania się pomiędzy stronami należy wykonać następujące działania: Wciskasz i przytrzymujesz (nie puszczasz) «Akcja» [domyślnie PPM] i wciskasz klawisz «Do przodu» [domyślnie UP lub W], następnie, wciąż trzymając przycisk «Akcja», znowu wciśnij klawisz «Do przodu». Scenariusz liczy około 300 stron tekstu, zawierający ponad 90 zadań. Średni czas na przejście moda ze wszystkimi zadaniami wynosi około 40 godzin grania.

Pobieranie:
Spoiler
Niezbędne składniki do instalacji spolszczenia:
- Gothic 2: Noc Kruka (kup i zainstaluj)
- Modyfikacja The Dark Saga 1.0.4 w rosyjskiej wersji językowej (strona twórców) dostępna do pobrania poniżej:
lub w partach:
- Niezbędne elementy do pobrania:

- Spolszczenie do Dark Saga 1.0.4

Kolejność instalacji taka, jak zostały przedstawione poszczególne elementy.(dokładna instrukcja instalacji poniżej)

Uwaga!
Okazało się, że czasem popularny program WinRar nie radzi sobie z rozpakowaniem archiwum zawierającego spolszczenie TDS PL. W związku z tym zalecam użycie 7zipa lub HaoZipa (tutaj znajdziecie w polskiej wersji) - oba programy są darmowe i z ich pomocą bez trudu rozpakujemy owe archiwum.

Instrukcja instalacji:
Spoiler
1. Zainstaluj oryginalną wersję gry Gothic 2: Noc Kruka.

2. Zainstaluj Dark Saga 1.0.4.0 w wersji rosyjskiej.
   Połowa tekstu w instalatorze będzie wyœwietlana w postaci tzw. "krzaczków", jednak co ważniejsze elementy są w języku angielskim, w związku z czym nie powinniœmy mieć problemu z instalacją. Jak to wygląda:
   - uruchamiamy instalator DarkSaga-1.0.4.0exe
   - na początku instalator wykryje folder zainstalowanego Gothic 2: NK - zatwierdzamy 'OK'
   - postępujemy zgodnie z instrukcjš, klikajšc kolejne przyciski 'Next'
   - w pewnym momencie zatwierdzamy warunki korzystania z oprogramowania i klikamy 'Next'
   - opcjonalnie wybieramy składniki do zainstalowania (ich szczegółowy opis znajduje się w załączonym pliku TDS_PL_Readme.pdf)
   - po zatwierdzeniu czekamy cierpliwie, aż instalator skończy swoją pracę (całoœść zajmie od kilku minut do pół godziny, w zależnośœci od wielu czynników)
   
3. Zainstaluj Gothic 2 Mod Development Kit.

4. Zainstaluj patch Gothic 2 Mod 2.6a.

5. Zainstaluj wersję raportową 2.6.0.0-rev2 (fix) oraz GothicStarter 2.6f.

6. Instalacja Gothic 2 NOTR Systempack (jeœli filmiki na pełnym ekranie w niestandardowej rozdzielczośœci
   nie będą działać lub będą inne problemy, należy zainstalować Systempacka po instalacji spolszczenia).

7. Zainstaluj spolszczenie The Dark Saga PL. Oto kolejne kroki:
   - uruchamiamy instalator TheDarkSagaPL.exe
   - na początku instalator wykryje folder zainstalowanego Gothic 2: NK z modem Dark Saga - zatwierdzamy 'OK'
   - po zatwierdzeniu przechodzimy przez kolejne punkty instalacji (dalej,akceptacja,dalej) i czekamy
     aż instalator ukończy swoją pracę (to powinno zająć kilka minut)
   
Od teraz mamy na Pulpicie dwa skróty:
   - DarkSaga
   - The Dark Saga PL
Oba te skróty powodują uruchomienie modyfikacji The Dark Saga w polskiej wersji językowej. Skróty te różnią się jedynie nazwą i opisem. Jeden z nich można usunąć, aby nie zajmował niepotrzebnie miejsca.
Opcjonalnie czytamy plik TDS_PL_Readme.pdf (są w nim opisane m.in. nowe funkcje klawiszy, które będą nam potrzebne do komfortowego grania).

8. Cieszymy się grą.

W przypadku nieprawidłowego wyświetlania filmików przerywnikowych (czarny ekran, film wyświetlany nie pełnoekranowo) otwieramy plik Gothic.ini, znajdujący się w folderze \System\ w folderze głównym gry, odnajdujemy w nim linijkę:
   scaleVideos= 1
i zmieniamy na:
   scaleVideos= 0
Jeśli odnaleziony parametr jest już równy 0, to robimy odwrotnie: zmieniamy
   scaleVideos= 0
na:
   scaleVideos= 1
   
W przypadku bugów, takich jak:
   - zamknięta krata na arenie w kopalni,
   - zawalone przejście podczas wycieczki z Magarem,
   - zamknięta brama do obozu lub świątyni paladynów
czytamy plik 'Konsola_TDS_PL.txt', która jest załączona do niniejszego spolszczenia.

W przypadku innych problemów przeczytajcie FAQ dostępny na stronie: http://thedarksaga.cba.pl/FAQ.html lub http://tdspl.cba.pl/FAQ.html
Jeśli nie znajdziecie tam rozwiązania, wtedy zwróćcie się o pomoc na forum (lista for polskich: http://tdspl.cba.pl/forum.html )
Rosyjskie forum modyfikacji: http://magic-team.net.ru/index.php?action=forum

FAQ dotyczące gry i instalacji:
Spoiler
Odpowiedzi na najczęstsze problemy napotykane podczas gry oraz instalacji moda.

Solucja do gry:
Spoiler
Poradnik do Dark Sagi, jak się okazało, niezbędny do bezproblemowego ukończenia gry.

Twórcy modyfikacji:
Spoiler
DEDROID
- modele, vobing, tekstury, skrypty

DRom
- fabuła, questy, vobing, tekstury, udźwiękowienie

Redleha
- skrypty

Друид [Druid]
- skrypty, udźwiękowienie

LD30
- vobing, tekstury, udźwiękowienie

Skif
- modele, animacje

Чур [Ciur]
- udźwiękowienie

Munruthel
- muzyka

Aleks 83, demjanych, Demon, GothenX, G_UNIT, Raider
- testerzy

Twórcy polonizacji:
Spoiler
Tłumaczenie:
  • Taliasan
  • tyson90
  • arminas
  • gi3n3k1995
  • Pawciow i jego znajoma - Madzia93230
  • Olaf wraz ze swoją dziewczyną
Korekta:
  • Baggio
  • Dreamerion
  • MarkosBoss
  • TheMartino07 (Martinos)
  • tyson90
  • Venris
  • xenonisbad
Sprawy techniczne:
  • 0judge0
  • gothic1210
  • Pawciow
  • tyson90
Public relations:
  • Baggio
  • tyson90
Betatesterzy:
  • Adam Rędzik Rędzikowski
  • Beowulf (Igor)
  • Juri
  • MarkosBoss
  • Pawciow
  • TheMartino07 (Martinos)
  • tyson90
  • Werewolf
  • xenonisbad
Inni:
  • Werewolf (ThorusOrc)
  • xendix
  • ...oraz inni, którzy stanowią wsparcie duchowe...

Strona projektu polonizacji: http://thedarksaga.cba.pl

Macie pytania co do zadań? >> Możecie je zadać tutaj <<
Macie jakieś problemy techniczne z modem? >> Możecie je zgłaszać tutaj <<
W tym temacie tylko i wyłącznie dyskutujemy na temat modyfikacji.

Link do poprzedniego wątku na TM o Dark Sadze: http://themodders.org/index.php?/topic/7614-dark-sagamroczna-saga-ru/

Wątek aktualny na dzień: 12.11.2014
Miłej gry! :ok: 
 

Kuken

Kuken

Użytkownicy
posty378
Propsy96
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Więc, jest problem idę do jaskini w której ma być topór vaka no ale go tam nie ma mimo ze bardzo dokładnie ja przeszukam, jakies sugestie ? Lub moze dokladne polozenie bo w miejscu o ktorym mowi solucja nie ma go no chyba ze jest gdzies dokladnie ukryty
 

Alaster

Alaster

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Witam , Ja mam pytanie z koleji czy jest możliwe przywołanie jakąś komendą orka Pakara ? Ponieważ mam buga , a mianowicie owy ork zniknął ze swojej chaty i nigdzie go nie mogę znaleść co uniemożliwa mi wyjście z komaplni a zarazem dlaszą rozgrywkę prosze o pomoc.
 

KacperG2

KacperG2

Użytkownicy
posty30
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam , Ja mam pytanie z koleji czy jest możliwe przywołanie jakąś komendą orka Pakara ? Ponieważ mam buga , a mianowicie owy ork zniknął ze swojej chaty i nigdzie go nie mogę znaleść co uniemożliwa mi wyjście z komaplni a zarazem dlaszą rozgrywkę prosze o pomoc.

Powinien być w swojej chacie, a jeśli go nie ma to na samym dole obok orków Ish - Tara i Ur- taka, jeśli go tam nei ma to masz jakiegoś buga, a konsola ani żadne na niego kody nie działają,
 

Andre202

Andre202

Użytkownicy
posty54
Propsy8
  • Użytkownicy

Andre202

Dark Saga PL
#4 2012-11-27, 15:41(Ostatnia zmiana: 2012-11-27, 16:10)
Witam, czy istnieje możliwość dostać się w sztolni do pomieszczenia, które jest za kratą? Odblokowuje to jakaś dźwignia, ukryty przełącznik? Mam na myśli to pomieszczenie które znajduje się od razu od wejścia w lewo.

P.S. czy to normalne, że ukryte przejście na wolność w sztolni niespodziewanie się zawala i Draks informuje mnie, że jedyną możliwością wyjścia z kopalni jest wkupić się w łaski orków i zostać ich najemnikiem? W solucji nic na ten temat nie piszą :O
 

Alaster

Alaster

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
No to w takim razie wystąpił jakiś bug , bo przeszukałem całą kopalnie , wszystkie chaty i nigdzie go nie ma ... W zaistniałej sytuacji mógłby mi ktoś udostępnić swojego sava z momentu tuż przed wyjściem z kopalni ( wykonane wszystkie zdania ) i postacią najlepiej wykierunkowaną na zręczność . Jeśli tak to z góry dziękuje , jeśli ktoś może pomóc proszę o kontakt.
 

KacperG2

KacperG2

Użytkownicy
posty30
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam, czy istnieje możliwość dostać się w sztolni do pomieszczenia, które jest za kratą? Odblokowuje to jakaś dźwignia, ukryty przełącznik? Mam na myśli to pomieszczenie które znajduje się od razu od wejścia w lewo.

P.S. czy to normalne, że ukryte przejście na wolność w sztolni niespodziewanie się zawala i Draks informuje mnie, że jedyną możliwością wyjścia z kopalni jest wkupić się w łaski orków i zostać ich najemnikiem? W solucji nic na ten temat nie piszą :O

Te kraty otworzą się wraz z postępem fabuły, a to zawalenie jest u każdego :D
 

SuperCheese

SuperCheese

Użytkownicy
posty192
Propsy25
  • Użytkownicy
Bardzo fajny modzik ;) polecam
Po nowym patchu będzie to najbardziej dopracowany mod i jedyny który w pełni przejdę po podróżniku. Rosjanie to jednak bardzo dobre mody robią, albo inaczej. Chce im sie.
 

xendix

xendix

Użytkownicy
posty345
Propsy79
ProfesjaTester
  • Użytkownicy

xendix

Dark Saga PL
#8 2012-11-27, 16:42(Ostatnia zmiana: 2012-11-27, 18:12)
co do błędu opisanego w poprzednim temacie też u mnie wystąpił,zalecam zainstalowanie g2mdk oraz reinstal gothica jeśli to nie pomoże zmienić w zgodnościach aplikacji na działanie zgodnie ze starszą wersją systemu windows.

kto może nauczyć siły w kopalni?
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty621
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • online
Więc, jest problem idę do jaskini w której ma być topór vaka no ale go tam nie ma mimo ze bardzo dokładnie ja przeszukam, jakies sugestie ? Lub moze dokladne polozenie bo w miejscu o ktorym mowi solucja nie ma go no chyba ze jest gdzies dokladnie ukryty
Też długo się męczyłem, topór znajduje się w głębi przed wejsciem do komory z Gererdem stoją tam dwa słupy topór Vak-a znajduje sie przed lewym słupem przed komorą.

A teraz moje pytanie jak przełaczyć okno statystyk. Czasami widzę okno z umiejętnością walki orężem a czasami okno z pozostałymi umiejętnościami ? Sa na to konkretne przyciski ?
Znalazłem również dziennik Garda w oknie ekwipunku pisze, że ma dwie strony. Jak wyświetlić drugą ?
W jednym zadaniu w nagrodę otrzymałem pradawną tabliczkę która podniosła mi pradawna wiedzę i ochronę przed magią o 1 czy jest to jakoś rozwinięte ? czy to tylko jakiś niedokończony projekt ?
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty535
Propsy69
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Dark Saga PL
#10 2012-11-27, 18:30(Ostatnia zmiana: 2012-11-27, 18:31)
no brak mi słów, wszystko jest w plikach tekstowych dołączonych do spolszczenia, zamiast zadawać ciągle pytania, może warto skorzystać z tego co jest? w dodatku jest solucja na stronie oficjalnej polonizacji...
tak, pradawna wiedza to coś niedokończonego prawdopodobnie

KacperG2

KacperG2

Użytkownicy
posty30
Propsy1
  • Użytkownicy

KacperG2

Dark Saga PL
#11 2012-11-27, 18:59(Ostatnia zmiana: 2012-11-27, 19:02)
Już załatwione
 

Andre202

Andre202

Użytkownicy
posty54
Propsy8
  • Użytkownicy

Andre202

Dark Saga PL
#12 2012-11-27, 19:12(Ostatnia zmiana: 2012-11-27, 20:02)
@Jakub91

Między oknem statystyk broni a reszty umiejętności przenosimy się za pomocą strzałki w lewo/prawo + klawisz enter


Pobiłem Ushaka (nie było łatwo!) po czym zagadał do mnie Pakar i kazał mi się z nim zobaczyć na drugim piętrze jak tylko porozmawiam z Ushakiem. Problem w tym, że... Ushak nie ma ochoty ze mną rozmawiać i nazywa mnie śmierdzącą morą :D  Co zrobiłem nie tak? Dodam że zaatakowałem go bez uprzedzenia :p
 

Alaster

Alaster

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Poratuje ktoś tym savem ? byłbym niezmiernie wdzięczny :)
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty506
Propsy90
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Orientuje się ktoś, jak długo można przebywać poza obozem orków, żeby później Tars się nie czepiał? Dostałem już od niego ostrzeżenie.

Kuken

Kuken

Użytkownicy
posty378
Propsy96
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Orientuje się ktoś, jak długo można przebywać poza obozem orków, żeby później Tars się nie czepiał? Dostałem już od niego ostrzeżenie.

U mnie to po prostu jest ta sama gadka za kazdym razem a zadnych konsekwencji nie ma wiec mysle ze to jest tak o
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty506
Propsy90
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki, myślałem, że następnym razem mnie zabije. Kiedy ukraść tarczę paladyna ze straganu? W solucji napisano, że w nocy, ale kiedy konkretnie? Tam cały czas stoi jakiś ork.

TheKubaTM

TheKubaTM

Użytkownicy
posty44
  • Użytkownicy
Dzięki, myślałem, że następnym razem mnie zabije. Kiedy ukraść tarczę paladyna ze straganu? W solucji napisano, że w nocy, ale kiedy konkretnie? Tam cały czas stoi jakiś ork.
Ja zrobiłem tak.Przespałem się do 21:00 odwróciłem tego orka w strone areny jedyny strażnik !!!Użyłem skradania spieprzyłem przespałem się do 8:00 i powiedziałem Francisowi że mam tarcze.
 

xendix

xendix

Użytkownicy
posty345
Propsy79
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
wie ktoś może gdzie znajduje się kamień w sztolni o którym mówił draks?
jak dostać się do dalszych tunelów w sztolni?
 

Dariusz

Dariusz

Użytkownicy
posty190
Propsy15
  • Użytkownicy

Dariusz

Dark Saga PL
#19 2012-11-28, 11:15(Ostatnia zmiana: 2012-11-28, 11:27)
Cytat: xendix#msg date=1354097702img src=\'[url
http://themodders.org/public/style_emoticons/[/url]<#EMO_DIR#>/smile.gif\' class=\'bbc_emoticon\' alt=\':)

panowie mam ogromny problem :/ wykonalem wszystkie zadania poza tym z niewolnikami ktorych musze znalezc , nie ma ich nigdzie a jak ogladalem wideo-poradnik to tam leza w tym miejscu co otrzymalem zadanie martwi niewolnicy ,u mnie oni stoja sobie o.o a poza tym nie ma ich nigdzie ;/ raczej nie da sie nic z tym zrobic takze bardzo bym kogos prosil o save przed bezposrednim wyjsciem z kopalni ... nie mam sily juz zaczynac od poczatku :/
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry