Dyska ata a złącze sata 3584 8

O temacie

Autor EdekSumo

Zaczęty 25.11.2012 roku

Wyświetleń 3584

Odpowiedzi 8

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Dyska ata a złącze sata
2012-11-25, 20:22(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 20:26)
Więc tak kupiłem nowego kompa ale bez dysku, w nadziei że rozkręcę go i wsadzę swój stary dysk, a tu niespodzianka patrzę na złącza jakieś takie fhuj małe nie to co w starym kompie, poczytałem w necie że są adaptery aby dysk ata chodził na złączu sata ale teraz pytanie czy przy takim adapterze dysk będzie bootowalny tj czy system mi z niego się odpali?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ta, czemu miałby nie? To tak jakbyś się pytał czy klawiatura pod przejściówką PS2 - USB będzie działać.


...to że system może ci się nie uruchomić to zupełnie inna historia.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
W jakim sensie?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W takim że ten drugi komputer zapewne ma inne bebechy? Co prawda wielokrotnie spotkałem się z sytuacją w której przeniesiony dysk systemowy działał, jednak to zależy od specyfikacji technicznej obu komputerów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Dyska ata a złącze sata
#4 2012-11-25, 22:49(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 22:51)
Ten nowy jak idzie się domyśleć jest o wiele nowocześniejszy od starego, a reinstal by pomógł w razie co?

Spoiler
Tak dokładniej to głównie różnice to:
procek 2.4 => 3.2 x2
ram 512 mb => 4gb
więcej mi się nie chce szukac
 

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
przeniesiony dysk systemowy działał, jednak to zależy od specyfikacji technicznej obu komputerów.
Wiadomo, że system nie będzie działał na innej płycie głównej, no chyba że jest to model zbliżony do poprzedniej (chyba chodzi tu o chipset, jeśli na dwóch płytach (starej i nowej) jest taki sam, to system powinien działać na nowej, jednak dokładnie nie wiem i mógłby ktoś sprostować) . Jeśli chcesz, żeby systemu działał na nowej płycie głownej, musisz "zaktualizować" sterownik od kontrolera ATA/ATAPI do podstawowego, wybrać z listy.
 

oreca

oreca

Użytkownicy
posty196
Propsy72
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

oreca

Dyska ata a złącze sata
#6 2012-11-25, 23:30(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 23:31)
przeniesiony dysk systemowy działał, jednak to zależy od specyfikacji technicznej obu komputerów.
Wiadomo, że system nie będzie działał na innej płycie głównej, no chyba że jest to model zbliżony do poprzedniej (chyba chodzi tu o chipset, jeśli na dwóch płytach (starej i nowej) jest taki sam, to system powinien działać na nowej, jednak dokładnie nie wiem i mógłby ktoś sprostować) . Jeśli chcesz, żeby systemu działał na nowej płycie głownej, musisz "zaktualizować" sterownik od kontrolera ATA/ATAPI do podstawowego, wybrać z listy.
To jest loteria, czasami zadziała a czasami nie. Jeszcze jak się migruje z AMD do AMD(albo Intel - Intel, chociaż czasami i AMD do Intel zadziała xd) to system jest czasami w stanie funkcjonować ale mogą pojawiać się bsody, system będzie działał wolniej. Reguła jest taka - całkiem nowy komp - nowy(przeinstalowany) system. Może próbować tak jak mówie Romek ale mi osobiście nie chciałoby się wywalać wszystkich stary sterowników (a jest ich zapewne dużo) o potem instalować nowe, niema gwarancji że to będzie jako tako działać a roboty w pizdu. Lepiej zrobić reinstall.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A co to za płyta główna, powinna mieć jedno wejście na ata (Taśmy) a wtedy wybierasz czy chcesz mieć pod to podłączony dysk, czy czytnik cd\dvd, no chyba że teraz zapominają o starej dobrej wolnej transmisji jaką były taśmy, ale przypacz się dobrze tej płycie, bo powinno być złącze pod taśmy, a czemu miałby system nie haczyć?, wybierasz w biosie first boot na swój hdd i git, ewentualnie mogłaby być mała kolizja, ale wtedy powinna pomóc zwykła naprawa systemu, co raczej nawet nie będzie konieczne, a przejście kupisz w byle sklepie komputerowym ewentualnie
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Kupuje dysk nie będę kombinował.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry