Bug przy teksturowaniu 5632 18

O temacie

Autor ElitarnyDuch

Zaczęty 15.10.2012 roku

Wyświetleń 5632

Odpowiedzi 18

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Witam otuż mam problem a mianowicie :

zrobiłem model domku w wings 3d.

hciałem go oteksturować teksturami z "NEWWORLD"

ale kiedy nakładam texture zamiast tekstury nakładają się kolory najbliższe odcienia wybranej tekstury

i tu jest problem niektóre moge otextruwać a niektóre nie (te wasnoręczne)

Prosze o o szybki Help
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
A nie masz ustawione żeby tylko pokazywało klor matriału ?

nie wiem czy oto chodzi nie używam wingsa a blendera
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Wings zawsze pokazuje trochę inny kolor tekstury, załóżmy że np jak wczytuje dany model z teksturą to brązową teksture pokazywało na zielono, a nie lepiej teksturować tak jak ja czyli nakładać zwykłe kolory na model te co masz w winksie a potem przerabiać wyeksportowane tekstury po swojemu?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Wings zawsze pokazuje trochę inny kolor tekstury, załóżmy że np jak wczytuje dany model z teksturą to brązową teksture pokazywało na zielono, a nie lepiej teksturować tak jak ja czyli nakładać zwykłe kolory na model te co masz w winksie a potem przerabiać wyeksportowane tekstury po swojemu?

czyli np: robie texture w wings 3d a potem przerabiam?

a jeśli nałoże własnom texture w wings 3d a potem w spacerze innom to się nie da?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Bug przy teksturowaniu
#4 2012-10-16, 14:09(Ostatnia zmiana: 2012-10-16, 14:13)
Niby się da, był gdzieś na ten temat jakiś tutek, ale ja według tego tutka nic nie zdziałałem, a może to przez mojego spacka. W każdym razie teksturowanie w spacku podobnież nadaje się tylko do światów a do zwykłych meshów już nie ale ze mnie taki grafik 2d czy też 3d jak z beziego malarz, a co do pierwszego pytania to tak ja tak robię lecz trzeba dobrze zrobić tą teksturę ponieważ jak tylko nałożysz gotową teksturę np deski, to ta teksturka się błyszczy w gothiczku jak psu jaja
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

ElitarnyDuch

Bug przy teksturowaniu
#5 2012-10-16, 14:16(Ostatnia zmiana: 2012-10-16, 21:02)
Niby się da, był gdzieś na ten temat jakiś tutek, ale ja według tego tutka nic nie zdziałałem, a może to przez mojego spacka. W każdym razie teksturowanie w spacku podobnież nadaje się tylko do światów a do zwykłych meshów już nie ale ze mnie taki grafik 2d czy też 3d jak z beziego malarz, a co do pierwszego pytania to tak ja tak robię lecz trzeba dobrze zrobić tą teksturę ponieważ jak tylko nałożysz gotową teksturę np deski, to ta teksturka się błyszczy w gothiczku jak psu jaja

kiedyś się zastanawiałem co to to świecenie i teraz wiem ale to nawet dobre bo np: oteksturowuje chatę i błyszczy się.
da się to wykorzystać jako efekt magi czny bądź po prostu do efektu używania preparatu do drewna (mimo to że to jest w gothicu nierealne(ten preparat) to magia jest i moge zrobić tak jak napisałem w poprzedniej odpowiedzi?

EDIT:

Zrobiłem tak jak pisałem ale jest next problem o tuż tekstury wielkie przy budynku wielkości ratusza z khorinis w górnym mieście tekstura jest tak wielka jakbym ją skalował z 1000 razy o co z tym chodzi? że wszystkie tekstury nałożone (oryginalne z gothica) sie zoom-ują

[mod=edeksumo] Brak słów jeszcze jeden post z błędem i kolejny warn ile można?[/mod]
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm, na moje oko poprostu coś popierdoliłeś, bo ja nie miałem takich jazd z teksturkami ani gothicowymi ani innymi
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

ElitarnyDuch

Bug przy teksturowaniu
#7 2012-10-18, 16:54(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 18:27)
Hmm, na moje oko poprostu coś popierdoliłeś, bo ja nie miałem takich jazd z teksturkami ani gothicowymi ani innymi

Po pierwsze
Nic nie „popierdoliłem”
Po drugie
Mam gdzieś czy nie masz jazd bo ja na programach ułatwiających też umiem!
A po trzecie!
A po trzecie na „oko” to jest chory chłop w szpitalu

BTW skoro taki mądry jesteś to powiedz co źle?

[mod=edeksumo] Ostrzegałem hory to jest twój słownik[/mod]
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Bug przy teksturowaniu
#8 2012-10-18, 17:36(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 17:39)
BTW skoro taki mądry jesteś to powiedz co źle?
przykładowo
hory chłop

resztę masz już pokolorowaną włącz automatyczne pokazywanie błędów bo czytać się nie da.

Może zmiana nick`u na ElitarnyDuh :lol2:

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm, na moje oko poprostu coś popierdoliłeś, bo ja nie miałem takich jazd z teksturkami ani gothicowymi ani innymi

Po pierwsze
Nic nie „popierdoliłem”
Po drugie
Mam gdzieś czy nie masz jazd bo ja na programach ułatwiających też umiem!
A po trzecie!
A po trzecie na „oko” to jest chory chłop w szpitalu

BTW skoro taki mądry jesteś to powiedz co źle?

[mod=edeksumo] Ostrzegałem hory to jest twój słownik[/mod]

Oj chłopak chłopak, jak nie umiesz to się nie bierz najlepiej, bo widze że kozaczysz bardziej niż ja
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

ElitarnyDuch

Bug przy teksturowaniu
#10 2012-10-19, 15:03(Ostatnia zmiana: 2012-10-20, 13:16)
Hmm, na moje oko poprostu coś popierdoliłeś, bo ja nie miałem takich jazd z teksturkami ani gothicowymi ani innymi

Po pierwsze
Nic nie „popierdoliłem”
Po drugie
Mam gdzieś czy nie masz jazd bo ja na programach ułatwiających też umiem!
A po trzecie!
A po trzecie na „oko” to jest chory chłop w szpitalu

BTW skoro taki mądry jesteś to powiedz co źle?

[mod=edeksumo] Ostrzegałem hory to jest twój słownik[/mod]

Oj chłopak chłopak, jak nie umiesz to się nie bierz najlepiej, bo widze że kozaczysz bardziej niż ja

Ja nie umiem?
Tworze dziennie 3000 linijek skryptu i czasem coś powstawiam w spacerze.
Wniosek z tego taki : spacer to moja słaba strona/ skrypty mocna

EDIT:

W ogóle pocałujcie wy mnie wszyscy w dupe, widziałem tu setki błędów a tylko ja mam na czerwono.
A Mod Edek ma po 1. barjdziej zje,,,,, nick odemnie a po 2. powinien sie leczyć znam tylko 1 człowieka co sie tak czepia wszystkiego

chcecie dajcie mi bana mam to ........... .......... ...... ...... ........
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ja nie umiem?
Tworze dziennie 3000 linijek skryptu i czasem coś powstawiam w spacerze.
Nie żeby coś, ale takie długie skrypty to głownie dialogi, a jak piszesz jakieś funkcje takie długie... to albo jesteś naprawdę koksu i napierdalasz nie wiadomo co hookujac engine itp itd, lub po prostu robisz coś na około...
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Oj tam czepiacie sie chłopaka.
BTW. "Świecenie sie" to nie czasem odbijanie światła? W Blenderze nazywa sie to "specular".I jest to parametr materiału.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm, elitarnyduh;p  wielki skrypter niczym myśli że jest bóg, 300 linijek dziennie idź do microsofu będoą mieli z ciebie śmiesznie, bo ogólnie masz problem z teksturami, lepiej pobaw się chłopcze zabawkami.... ktoś wcześniej napisał tu o banie dla tych co tutaj po nim jeżdżą, według mnie to on powinien dostać bana mój koleżko, za to że ma całą społeczność themodders w dupie, a kim on jest? może raz w życiu był w jakimś clubie i myśli że jest fajny bo widział kiedyś jadące trzy na raz kombajny
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

ElitarnyDuch

Bug przy teksturowaniu
#14 2012-10-22, 19:22(Ostatnia zmiana: 2012-10-22, 19:28)
Hmm, elitarnyduh;p  wielki skrypter niczym myśli że jest bóg, 300 linijek dziennie idź do microsofu będoą mieli z ciebie śmiesznie, bo ogólnie masz problem z teksturami, lepiej pobaw się chłopcze zabawkami.... ktoś wcześniej napisał tu o banie dla tych co tutaj po nim jeżdżą, według mnie to on powinien dostać bana mój koleżko, za to że ma całą społeczność themodders w dupie, a kim on jest? może raz w życiu był w jakimś clubie i myśli że jest fajny bo widział kiedyś jadące trzy na raz kombajny

Ha-Ha chłopcze ile ty masz lat guwniarzu? piszeż tak jakbyś opisywał siebie wiesz? szczegulnie od 2 linijki. co do bana masz racje mam całom społeczność themodders w dupie, polska polityka jest bardziej ogarnięta niż ta strona, a admin może robić za komorowskiego.

A tak BTW : trzy kombajny to żeś ty widział, twoje "beszty" som na poziomie przedszkolaków (podobnie jak muj słownik bo pewnie sie by tu pojawił taki komentarz).
a pozatym cioto 3000 a nie 300


PS:





    ALL ADMIN THE FUCKER NOOB, AND FUCKING KIDS
 

ElitarnyDuch

ElitarnyDuch

Użytkownicy
posty64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ja nie umiem?
Tworze dziennie 3000 linijek skryptu i czasem coś powstawiam w spacerze.
Nie żeby coś, ale takie długie skrypty to głownie dialogi, a jak piszesz jakieś funkcje takie długie... to albo jesteś naprawdę koksu i napierdalasz nie wiadomo co hookujac engine itp itd, lub po prostu robisz coś na około...
Przepraszam bardzo. Hookujac??? a nie hakując lub hackując??? więc pisz po ludzku bo takie wyrazy to od zerówki sie zna, i z tym "komplementem" o koksu to sie zgodze, a toworish to ma po pierwsze zje..... nick, a po drugie skoro pisze AŻ TAK POJEBANE teksty
to niech idzie do polityki, zostanie filozofem a nie pisze że ktoś czegoś nie umie bo sam pewnie nie pisze 1/99999 tego co ja
na dzień.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Hookując, tak, poczytaj o hookengine itp...
Skoro jesteś taki "koksu" to pochwal się swoimi osiągnięciami.

Odnośnie twojego postscriptum, jest ono napisane błędnie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Bug przy teksturowaniu
#17 2012-10-22, 21:34(Ostatnia zmiana: 2012-10-22, 21:35)
Kurwa, ludzie! Uspokójcie się!!! Pojebało was do reszty?!

I potem się dziwicie, że inne kraje wyzywają was od gówien itp.

Naprawdę, żałuję, że jestem polakiem...

Czepiacie się pieprzonego błędu ortograficznego jak jakieś ciule! OGARNIJCIE SIĘ, NIE POGARSZAJCIE SYTUACJI POLSKI!!!

Są na tym forum także ludzie z innych krajów jak Lehona i fajnie będzie, jak powie co się w Polsce i na polskich stronach robi, co?

Żal mi was, naprawdę. Zachowanie ośmiolatka...
Też nie jestem idealny, a nie zachowuję się jak najlepszy, jak wy.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Zamykam temat nie widzę sensu dalszej dyskusji. I chyba wystawię jakiegoś warna.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry