Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 2231825 7367

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 2231825

Odpowiedzi 7367

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
możliwe, że zabiły go błotne węże albo uciekł. wpisz sobie kod NOV_1380_ArtfiactsThief
postaram się go gdzieś przestawić w steamowym patchu.
 

Buber

Buber

Użytkownicy
posty25
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Że co?! Że patch? :) Staram sie znależć pretekst zeby jeszcze raz zagrać. Gram w Awakenieng, GD po prostu rewelecyjnie wygląda...ale pusto, podstawa LzGD, słabo. Tylko pomarzyć o BQ na G2 :)
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Że co?! Że patch? :) Staram sie znależć pretekst zeby jeszcze raz zagrać. Gram w Awakenieng, GD po prostu rewelecyjnie wygląda...ale pusto, podstawa LzGD, słabo. Tylko pomarzyć o BQ na G2 :)
Taki malutki z okazji steamowej premiery. Co do BQ do G2 to pomysł jest, ale wątpię że kiedykolwiek uda się go zrealizować. Wszystko miałoby polegać na tym, że Banda Quentina po ucieczce z kolonii próbuje przejąć całe miasto zaczynając od portu kończąc na górnym mieście. Oczywiście nie chodzi tutaj o jawne zajęcie miasta tylko coś w stylu takiej jakby mafii, która trzyma wszystkich kupców, strażników i szlachciców w szachu. Może kiedyś... Ale już większe szanse widzę na to co mi opisywałeś na PW do ER (zapomniałem wtedy odpisać  :P ).
 

Hearthstone

Hearthstone

Użytkownicy
Kto ma odwagę, wygrywa
posty836
Propsy474
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kto ma odwagę, wygrywa
Grając w Bande quentina mam komunikat w różnych lokacjach że odblokowano teleport o co chodzi ? Wprowadzono jakiś nowy sposób na teleportacje ?
 
:D

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
tak, u grahama jest mapa skrótów która pozwala na szybką podróż
 

Snorri

Snorri

Użytkownicy
posty1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
1. Czy jest w planach wrzucenie moda na warsztat steama?

2. Czy mod zawiera dodatkowe aktywności w obozach? Jakich modów bym nie obczajał OnB niemal zawsze jest lokacją gdzie ląduje maks 3-4 dodatkowe zadanka, a to właśnie ten obóz potrzebuje chyba najbardziej rozbudowania.

3. Czy jest przewidziany dalszy rozwój moda?
 

Vincent93

Vincent93

Użytkownicy
posty96
Propsy70
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wypowiem się za Outlandera w kwestii jego działań ale mod jest rozwijany. W formie sub-moda nad, którym pracuje mój Team. Tam zadań jest sporo i pojawiają się też te w Obozie Bractwa. Jesteśmy już na zaawansowanym etapie jeśli chodzi o pracę. Ale nie będę jeszcze rzucał kiedy będzie premiera bo prace w toku.
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
1. Czy jest w planach wrzucenie moda na warsztat steama?

2. Czy mod zawiera dodatkowe aktywności w obozach? Jakich modów bym nie obczajał OnB niemal zawsze jest lokacją gdzie ląduje maks 3-4 dodatkowe zadanka, a to właśnie ten obóz potrzebuje chyba najbardziej rozbudowania.

3. Czy jest przewidziany dalszy rozwój moda?
1.Mod pojawi się na steam latem. Obecnie można go pobrać z moddb.
2. Mod zawiera całkowitą osobną linię fabularną dla OnB a bandyci to osobna gildia którą można ukończyć grę.
3. Powstają nieoficjalne rozszerzenia. Jedno Vincenta o nazwie "Plus", a drugie to projekt dubbingu Quasha o również oryginalnej nazwie "Edycja Rozszerzona 2.0". Ja w te projekty nie integruję i nie są to oficjalne aktualizacje tylko submody. Ode mnie pojawi się mały patch wraz z premierą na steam i poza drobnymi poprawkami będzie tylko zawierał kilka nowych przedmiotów, może jakieś jedno zadanie. Nic większego na razie nie planuję.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty79
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
A są jeszcze jakieś duże bugi?

Duże bugi to nie są - tj. nie są to rzeczy uniemożliwiające rozgrywkę - ale odbierają możliwość skorzystania z dodanych przedmiotów i/lub mechanik gry. Konkretnie:

- w skryptach przydzielających handlarzom co rozdział nowe przedmioty przy wielu przedmiotach jest błędnie "self" zamiast "npc", co sprawia, że faktycznie nie dostają oni danych przedmiotów do oferty (bo odwołanie do skryptów przydzielających jest najczęściej zawarte w B_Kapitelwechsel.d, a nie w pliku postaci, więc gra nie ma jak zinterpretować tego "self"). Przez to oferta niektórych jest o wiele uboższa, niż być powinna, a niektórych przedmiotów w ogóle nie da się zdobyć w grze bez kodów (lub w bardzo ograniczonym zakresie).

- w rozmaitych przepisach alchemicznych (być może w kowalskich też - ale tego jeszcze dokładnie nie zbadałem) są błędy: od drobniejszych pomyłek w rodzaju lub liczbie składników (względem tego, co w opisie) do większych, przez które powstają niewłaściwe produkty (na marginesie niektórych w ogóle nie da się wykorzystać, bo np. żaden z trzech tomów księgi Prawdziwe alkohole najwyraźniej nie występuje w rozgrywce - albo naprawdę mam problem z ich odszukaniem).

Domyślam się, że tego typu rzeczy nie są żadną miarą priorytetem do poprawiania. Niemniej fajnie by było, gdyby można było w praktyce wykorzystać więcej z dobrodziejstw dodanych przez modyfikację ;)
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Dzieki @porfirion Poprawiam to w steamowym patchu. Nawet nie wiedziałem, że są takie błędy.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty79
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
To ja się upewnię: czy "steamowy patch" będzie tylko do wersji udostępnionej na Steamie? Czy (jak mam nadzieję) będzie można go dorzucić bez problemu do wersji z moddb?

Co do poprawek, to jeszcze się zapytam: część przedmiotów (np. bronie czy ich plany) mają w pliku komentarze, że mają się znajdować tu czy ówdzie, ale niektóre z nich albo występują gdzieś indziej, albo nie ma ich wcale w świecie gry - w jakim stopniu te komentarze mogą być nieaktualną pozostałością po starszych wersjach moda, a w jakim są to błędy/przeoczenia? Tak pytam ogólnie, ale jeśli chcesz się zagłębiać w ten temat, to mogę podać przykłady.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Steamowy patch będzie dostępny na wszystkich platformach. O to nie ma obaw.

Cytuj
Co do poprawek, to jeszcze się zapytam: część przedmiotów (np. bronie czy ich plany) mają w pliku komentarze, że mają się znajdować tu czy ówdzie, ale niektóre z nich albo występują gdzieś indziej, albo nie ma ich wcale w świecie gry - w jakim stopniu te komentarze mogą być nieaktualną pozostałością po starszych wersjach moda, a w jakim są to błędy/przeoczenia? Tak pytam ogólnie, ale jeśli chcesz się zagłębiać w ten temat, to mogę podać przykłady.
Szczerze to na ten moment nie potrafię odpowiedzieć. Kiedyś Bezimienny miał sam sobie kuć broń i wtedy arsenał miał być większy. Z czasem jednak dokonałem zmiany i broń przygotowują kowale. Z tego co wiem, to na tym stanęło. Możesz podesłać kilka broni, zerknę na nie i może mi się coś przypomni. Ale myślę, że jeśli nie będzie przeciwwskazań to jak najbardziej można ten content przywrócić.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty79
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Możesz podesłać kilka broni, zerknę na nie i może mi się coś przypomni.
Parę przykładów z pliku Er_Melee_Weapons_for_Player.d

- Plan: Święty Mściciel (Plan_Miecz1H8) - przy mieczu jest komentarz "Plan na niego można znaleźć na Ziemi Orków przy starym szkielecie (należącym do kowala)", ale nigdzie go nie ma. (nawiasem w dialogach kowali do tworzenia tego miecza jest parę błędów, m.in. otrzymujemy nieodpowiednią broń)

- Plan: Błysk nocy (Plan_Miecz1H15) - przy mieczu jest komentarz "plan kowalski na tę broń można znaleźć w chacie Złego lub kupic u Huana" - u Huana jest, ale w chacie Złego już nie.

- Promień Światła (Miecz2H1) - jest komentarz "Do znalezienia w świątyni Śniącego przy ciele umęczonego paladyna", ale nie ma go tam.

- Plan: Pogromca orków (Plan_Miecz2H5) - przy mieczu jest komentarz "Plan na niego można kupić lub znaleźć przy ciele Ur Grana", ale żaden z handlarzy go nie ma, a Ur-Gran ma plan rapiera (może to błąd?).

- prócz tego niektóre z planów powinny być u handlarzy, ale ich nie mają przez wyżej wymieniony przeze mnie błąd z "self" zamiast "npc".


Kilka nowych broni dodanych w pliku Melee_weapons.d

komentarze przy broniach o miejscach, w których ich nie ma (choć część z nich można gdzieś kupić)
- Duży topór (ItMw_2H_Axe_Big_01) - "w starym wozie za so"
- Łysy drwal (ItMw_2H_Axe_Big_02) - "las koło so"
- Zemsta rębacza (ItMw_2H_Axe_Big_03) - "las - most"
- Siła drwala (ItMw_2h_Axe_Lumber_01) - "jaskinia goblinów" (tego nie ma nigdzie w grze)
- Młot wojenny (ItMw_2h_Hammer_War_01) - "kamień ogniskujący diego" (też nie ma nigdzie)
- Sędzia sprawiedliwy (ItMw_2H_Sword_New_04) - "twierdza, najwyższa wieża" (też nigdzie nie występuje)

- prócz tego są zaostrzone wersje różnych broni, ale żadna z nich nie pojawia się w grze (to pewnie też miało być jako element kowalstwa?)

To trochę przykładów, na pewno jest tego więcej.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Dzięki. Przyjrzę się temu szczegółowo w wolnej chwili.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty79
Propsy30
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
@outlander dwie rzeczy mi się nasunęły, co do których nie mam pewności, czy zostały celowo usunięte, czy to przeoczenie:

- zadanie znalezienia kryjówki na wydobyte złoto dla Willa (po wcześniejszym doprowadzeniu go wraz z towarzyszami do złóż złota). Może się ono aktywować w rozmowie z Willem tylko wtedy, gdy zmienna MIS_DrogaDoKopalni ma wartość LOG_SUCCESS, ale z tego, co widzę, nigdzie nie ma odpowiedniego polecenia, które by to ustawiało. Zapewne miało to być tuż po przybyciu z Willem do miejsca wydobycia? Wiem, że samo zadanie ze znajdowaniem pracowników dla Willa było przerabiane (pierwotnie miał być większy wybór postaci do werbowania?), ale to mi wygląda tylko na przeoczenie, bo wszystko później wskazuje, że zadanie da się ukończyć - są różne miejsca na kryjówkę, różne warianty mapy z oznaczeniem kryjówki itd.

- Grim i jego awans. W skryptach rozpoczynania rozdziału jest oznaczenie, że gdy zmienna MIS_GrimOc ma wartość LOG_RUNNING, Grim w II rozdziale awansuje na cienia, a w IV na strażnika i można wtedy z nim walczyć (są też odpowiednie dialogi z nim). To znacz teoretycznie można, bo ta zmienna nigdy nie jest ustawiana. To chyba jakiś porzucony pomysł? Bo w dialogu z Bułą (czyli jeśli dobrze rozumiem, postacią m.in. do testowania różnych skryptów) jest odniesienie do tego, zadanie Zemsta na Grimie - że Cavalorn zdradził, jak to Grim się podawał za Beziego, by awansować. W sumie pomysł całkiem fajny w moim odczuciu. Ale upewniam się: celowo porzucony, czy przez zapomnienie?
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
1. Zadanie celowo usunięte. Wycinanie kodu często powoduje błędy przy parsowaniu, więc w 90% przypadków po prostu stosuję tego typu tricki.
2. To raczej też celowo wyłączyłem, ale nie pamiętam dlaczego. Być może powróci to w jakiejś usprawnionej formie.
 

dedeq

dedeq

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam serdecznie, nie mam bladego pojecia czy ktos tu jeszcze zagląda, ale moze ktos rozwiaze moj problem, a mianowicie..
mam problem w 4 rozdziale, jestem bandyta, nie mam juz bladego pojecia jak dalej pociagnac watek,
 Gorn nic nie mowi o ataku na wolna kopalnie, bo Lee nie wydal jeszcze rozkazu
Nikt z SO nie atakuje obozu bandytow, Drax jeszcze zyje(nie wiem czy powinien umrzec, probowalem znalezc i spojlerowac problem na YT i podczas ataku na opuszczona kopalnie widzialem ze padł)
Xardas ciągle mowi o jakis silach zla czy cos w opuszczonej kopalni(ale mnie zaden bandyta tam nie prowadzi, nie moge wejsc do opuszczonej kopalni)
w obozie uciekinierow gadalem ze wszystkimi (Kruk w ogole powiniem tam byc?)
załatwilem wszystkie zadania dla Quentina z obozu łowcow sciagnalem 2 ochotników
jedyną zagwostką jest fakt iż, nie wiem czy nie spartolilem jednego tematu zwiazanego ze zmuszeniem Draxa do odwrotu ataku, a przystalem (czy jakiekolwiek byly to opcje dialogowe) ewentualnie nie kupilem pancerza bandyty bo wolalem rude wydac na zbroje łowcow
nie mam bladego pojecia czy ktos tu sie jeszcze udziela, ale od kilku tygodni chcialem skonczyc bande quentina, a marne szanse są i nie chce mi sie odpalac, bo latam w kółko i nie wiem juz co mam zrobic xD
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty207
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty419
Propsy209
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Co dalej z modem?
Hej, póki co brak czasu.
 

Vincent93

Vincent93

Użytkownicy
posty96
Propsy70
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ER Plus jak najbardziej powstaje. Więc jest na co czekać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry