Świetny mod. Najlepszy do Gothic 1. Nie wyobrażam sobie grać teraz Gothic 1 bez
Edycji Rozszerzonej, DX 11 i Texture packów

Co ciekawe, by poznać wszystko to
co wprowadza mod trzeba zagrać 4 razy, bo każdą gildią. Dobrze, że można w obozie bractwa zostać teraz guru.
Natomiast G2 NK uwielbiam razem z Returningiem. To dopiero mega mod bardzo mocno rozszerzający grę.
Przywrócone wszystkie tereny w koloni górniczej, których brakowało w G2 czyli
za palisadą wielki las, wieża mgieł, plaża, klasztor zmiennokształtnych, stary obóz na bagnie oraz
też Świątynia Śniącego, Cmentarzysko orków, Stara kopalnia, Wolna kopalnia.
Z nowych terenów np: Fort Azgan, Wyspa Etlu, Siedziba opiekunów, Miasto orków, Dolina cieni,
Zapomniana wyspa, Opuszczona kopalnia itd Dodatkowy 7 rozdział.
6 głównych gildii, bo doszły w obozie bractwa strażnik świątynny i guru,
a także można zostać nekromantą lub magiem wody. Nowe gildie poboczne myśliwi, zabójcy, kupcy i opiekunowie. Ci ostatni właściwie to fabuła główna, bo bez ukończenia ich wątku nie przejdziemy gry.
Dwa razy przechodziłem w takiej konfiguracji:
G2 NK + Returning Rebalance 2.1 + Dx 11 + TexturePack + L'Hiver Texture pack.
Bardzo fajne jest, że gdy dogra się Dx 11 w Gothic 1 i 2 zwiększa się czcionka i w 1280x1024 jest tak duża
jak bez niego w 800x600.
G2 jeszcze lepiej wygląda gdy gra się z modem L'Hiver Edition + Dx 11. Piękne zmienione Khorinis.
Ale prócz zmian kosmetycznych, dodaniu zbroi, tarcz i podwyższenia poziomu trudności nic ten mod nie oferuje.
Returning w wersji 2.0 natomiast prezentuje się chyba jeszcze lepiej graficznie lub porównywalnie z
L'Hiver Edition i wprowadza więcej roślinności. No i zawartość ogromna, bo jeszcze więcej wprowadza.
Jeszcze więcej nowych terenów niż Returning 1.1 np: Pustynia Adanosa, Las Asasynów, Kopalnia orków.
Przerobione Khorinis na podobne jak w L'Hiver Edition, bo z tego moda też korzysta Returning nowy.
Jeszcze więcej questów nowych. Returning 1.1 dodawał ok 120, a Returning 2.0 ok 200.
Więcej innowacji np: tarcze , walka 2 broniami, jazda na cieniostworze, nowy system teleportów itd
Wadą jest natomiast, że obniżyli poziom trudności w stosunku do wcześniejszej wersji.
Kiedyś 7 trybów trudności i te 4 od najtrudniejszych (rzeźnik, bardzo trudny, trudny, normal ) dawały mocno w kość na wersji 1.2. A łatwy czy bardzo łatwy były tylko na pierwszych 20-25 poziomach wymagające.
Wersja 1.3 była hardkorowa. Nie polecam, bo przekoszone są postacie.
Returning 2.0 zmniejszył liczbę poziomów trudności, ale na łatwym i normalnym jest niegrywalny.
Tak drastycznie ułatwili rozgrywkę. Zbyt wiele punktów doświadczenia. I do tego dodaje się Hp.
Jedynie zostaje trudny i legendarny. W ogóle niepotrzebnie wprowadzają te tryby trudności.
Najlepiej było w Gothic 1 i 2 bez wyboru wymuszając na graczu granie na warunkach jakie narzucają twórcy.
Nowsze gry Piranhy - Gothic 3, Risen 1, 2, 3 mają po 3 poziomy trudności,
a grywalne są tylko na trybie trudny więc łatwy i normal są zbędne.
Póki co nie ma sensu grać w Returning 2.0, bo nie ma profesjonalnego spolszczenia.
To co jest przepuszczone przez translator to badziewie. Jeszcze, że są krzaczki, a niestety jak
wprowadzimy plik z polskimi znakami to zmniejsza się czcionka w grze.
To najgorsze, że wszystkie zdania przetłumaczone są bez żadnej składni.
Nie tylko te nowe z Returninga 2.0, ale też te wcześniejsze z Nocy kruka i Returninga 1.1 są
teraz tak samo popsute.