Warunek if 10017 35

O temacie

Autor Jastrzab

Zaczęty 23.07.2012 roku

Wyświetleń 10017

Odpowiedzi 35

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
W gothicu 2 nie ma tak, że od kuli ognia się płonie. Tak jak mówie w Gothicu 1 po otrzymaniu hita od ognistego jaszczura się płonie i to zabiera HP, musisz sobie ściągnąć skrypty do g1 i tam sprawdzić, w G2 nie ma czegoś takiego.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Wicon, nie pogrążaj się. Jeślibyś faktycznie się znał, to znałbyś działanie kodu po jego przeczytaniu. Na goticzku się nie znam, ale warunki zrobiłeś tak, że wszystkie powinny zostać spełnione.

Cytuj
Jedno jest pewne: Nagrodzeni będą ci, którzy próbowali!
Śmierdzi demagogią fchuj.
 

Alexior

Alexior

Użytkownicy
posty94
Propsy61
  • Użytkownicy

Alexior

Warunek if
#22 2012-07-24, 16:41(Ostatnia zmiana: 2012-07-24, 16:44)
@Wicon
Nie rozumiem jak to miało działać na zasadzie 1s to -10hp? :D
Równie dobrze mogłeś napisać...
if (weapon.munition == ItRw_zatruta_strzala && self.flags != NPC_FLAG_IMMORTAL)
       {
        self.attribute[ATR_HITPOINTS] = other.attribute[ATR_HITPOINTS] - 10;
       };
@Edit:
To, że Twój skrypt działał nie ma znaczenia, chyba większość/wszystkie zmienne działają na zasadzie true/false, ale np. bool zabiera dużo mniej pamięci niż taki int, czy nawet short int.
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Skoro się nie znasz to po co odpowiadasz, pisz jak chcesz pomóc. Ja chciałem pomóc i spróbowałem. A czym się pogrążam, tym że polecam sprawdzenie ognistego jaszczura w G1. To akurat jest dobry pomysł.
 

Jastrzab

Jastrzab

Użytkownicy
posty197
Propsy39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie mogę znaleźć tych skryptów z ognistym jaszczurem, szukałem notepad++ w folderze content i nic. Sam skrypt npc.
 
CPU: Intel Core i7 8700k
RAM: G.Skill Ripjaws 16GB 3000MHz CL15
GPU: MSI GTX 1060 6GB
Mobas: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy

Wicon

Warunek if
#25 2012-07-24, 16:51(Ostatnia zmiana: 2012-07-24, 16:52)
Rozumiem że szukałeś w G1, nie w G2?

Edit: w G2 jest w Npc/ monsters. Tam pewnie też tak będzie. Znajdź plik ze zwykłym jaszczurem, może w nim jest ognisty. Muszę spadać, potem wejdę to "POSTARAM SIĘ" pomóc.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Chcieć zawsze można, ale takim pierdolstwem niepotrzebnie mącisz w głowie pytającemu. Niech słucha się doświadczonych skrypterów, to lepiej na tym wyjdzie.
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Ezzan, jak byś nie zauważył to doświadczeni skryptowcy nie potrafili mu pomóc. Ps, chyba, że on nie potrafił zrobić tego co oni napisali, nie wiem, sam nie sprawdzałem tego co napisali.

Jeśli porady doświadczonych nie pomogły, to nie zaszkodzi sprawdzić tego przeklętego ognistego jaszczura z G1, który wcale nie jest głupim pomysłem.

Weźcie już nie piszcie Wicon to i tamto, nie mieszaj mu w głowie, to głupie to dupa itd. i nie zaśmiecajcie tematu, nie chcecie pomóc to się nie udzielajcie. Na przyszłość, nie odpisuje więcej na wasze durne posty, będę rozmawiał tylko na temat.

Xd, ten post to oczywiście ostatni taki.
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
The fire lizards (and the fireball in Gothic 1 I think) deal fire damage that triggers a DamageOverTime effect. You can use that, but you will have to be careful with the balancing as fire in Gothic tends to do loads of damage.

To deal a pseudo-continuous damage, you should either use a triggerscript that will be fired every second or every 0.5s or similar or the FrameFunctions from LeGo: http://gottfried.milgo.de/LeGo/pl/?FrameFunctions :)

Int przyjmuje wartości liczbowe, możesz chyba wykorzystać TRUE i FALSE, ale True to będą liczby od 1 w górę, a FALSE 0, niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ;)

I#msg1046438m happy to correct you :p
Gothic works with a "jumpf" (short for "jump if false") token and therefore an if-block will be executed when the condition is evaluated to be not equal to zero, i.e. any non-zero value will be true.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.

Jastrzab

Jastrzab

Użytkownicy
posty197
Propsy39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jako, że kombinujemy razem z Alexiorem, udało mu się zrobić dobry skrypt +udało się w b_assess_damage. Wszystko ładnie, napis "otruto" się pokazuje, ale przeciwnik nie traci życia. Wie ktoś dlaczego?

skrypt tick tocka:
var int minitime;
func void tick_tock()
{

   if (zatrucie !=0 && zatrucie < 10)
               {
       self.attribute[ATR_HITPOINTS] = (self.attribute[ATR_HITPOINTS] -20);
               zatrucie = zatrucie +1;
       Print ("otruto!");
               }
       else
       {
               zatrucie = 0;
       };
   
       PrintScreen (inttostring(minitime/10), minitime%100,minitime%100,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",2);
       minitime=minitime+1;
};
 
CPU: Intel Core i7 8700k
RAM: G.Skill Ripjaws 16GB 3000MHz CL15
GPU: MSI GTX 1060 6GB
Mobas: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HerrKlebstoff

Warunek if
#30 2012-07-24, 18:55(Ostatnia zmiana: 2012-07-24, 18:56)
Wicon - w skrypcie ognistego jaszczura nic nie znajdziesz, bo to nie stworek, ale damagetype. Zawsze zabiera dodatkowe hp jeśli NPC się jara - nieważne czy jest to jaszczur, czar, czy uriziel.
(Lehona chyba już to pisał, ale niezbyt go rozumiem...)
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
No cóż, jeśli nie da sie tak jak pisałem, to nie mam już pomysłów i nie potrafię ci pomóc. W tej chwili rezygnuję z kolejnych prób xD, ale i tak mam satysfakcję z tego że próbowałem, oby ci się udało:)

Jeśli ci się nie uda tego zrobić, to mozesz to zastąpić czymś innym. Np. zwykłe strzały nic obrażeń nie dają, więc możesz zrobić nową strzałę o nazwie zatruta strzała i dodać linijkę:
damage = 50;A na dole będzie się graczowi wyświetlać: Obrażenia od trucizny. Tutaj też nie jestem pewien czy będzie działać, ale raczej problemu nie widzę.

Oczywiście próbuj robić dalej, to tak ci tylko napisałem w ostateczności:P
 

Alexior

Alexior

Użytkownicy
posty94
Propsy61
  • Użytkownicy
Cytuj
Jeśli ci się nie uda tego zrobić, to mozesz to zastąpić czymś innym. Np. zwykłe strzały nic obrażeń nie dają, więc możesz zrobić nową strzałę o nazwie zatruta strzała i dodać linijkę:
damage = 50;A na dole będzie się graczowi wyświetlać: Obrażenia od trucizny. Tutaj też nie jestem pewien czy będzie działać, ale raczej problemu nie widzę.
:facepalm:  
Jak na to wpadłeś?
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Alexior, póki co komentujesz komentarze. Nic nie wnosisz do tematu a się udzielasz.

Miałem na takie nie odpowiadać, no ale nie mogę się powstrzymać.
 

Alexior

Alexior

Użytkownicy
posty94
Propsy61
  • Użytkownicy
Komentuje komentarze, bo ja mam ten problem, jak już Jastrząb napisał, razem nad tym pracujemy :D
Nie widzę sensu abym miał tutaj dyskutować na ten temat z Jastrzębiem, robię to z nim przez cały czas na gg...

W każdym razie problem jest już rozwiązany, sam sobie poradziłem, trucizna działa przepięknie ;d

Temat można zamknąć.
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
Jako, że kombinujemy razem z Alexiorem, udało mu się zrobić dobry skrypt +udało się w b_assess_damage. Wszystko ładnie, napis "otruto" się pokazuje, ale przeciwnik nie traci życia. Wie ktoś dlaczego?

skrypt tick tocka:
var int minitime;
func void tick_tock()
{

   if (zatrucie !=0 && zatrucie < 10)
               {
       self.attribute[ATR_HITPOINTS] = (self.attribute[ATR_HITPOINTS] -20);
               zatrucie = zatrucie +1;
       Print ("otruto!");
               }
       else
       {
               zatrucie = 0;
       };
   
       PrintScreen (inttostring(minitime/10), minitime%100,minitime%100,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",2);
       minitime=minitime+1;
};

You#msg1046472re making the same mistake as many other people seem to do: #msg1046472self#msg1046472 is not necessarily the npc you want it to be when you#msg1046472re using a tick tock (That#msg1046472s what you call it, right?). Generally speaking: You can#msg1046472t use neither self nor other in a tick tock unless you have some way to give them a proper value.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry