[WIP] Dwuwymiarowy RTS 9411 21

O temacie

Autor Ezzam

Zaczęty 23.07.2012 roku

Wyświetleń 9411

Odpowiedzi 21

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy

Ezzam

[WIP] Dwuwymiarowy RTS
2012-07-23, 12:53(Ostatnia zmiana: 2012-07-24, 10:08)
Dla rozwinięcia umiejętności zacząłem robić RTSa. Na tą chwilę zaimplementowane są: rekrutacja jednostek (jak na razie tylko jednego typu) i prosta walka. Sprajty wzięte stąd: http://www.oryxdesignlab.com/sprites/. W najbliższym czasie zamierzam zrobić więcej jednostek i możliwość wydawania prostych rozkazów.

 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Wygląda bardziej jak platformówka.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
RTS z tak ustawioną kamerą? Spodziewałbym się prędzej czegoś takiego:



Tu popatrz: http://opengameart.org/art-search-advanced?field_art_tags_tid=tileset
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Zastosowałem rzut z boku, bo pozwala to na wprowadzenie elementów z shooterów, co urozmaiciłoby rozgrywkę. W końcu nie wszystkie gry z gatunku muszą być identyczne :wink:
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
W takim razie to nie jest RTS.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Czy FPS z wprowadzonymi QTE przestaje być FPSem? To mają być jedynie niewielkie elementy, w zamyśle dość podobne do rozwiązań z klasycznych RTSów, po prostu różniące się wykonaniem.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Zrobiłem nową jednostkę, wydawanie prostych rozkazów (jak na razie dla wszystkich jednostek naraz) i niewielkie zmiany wyglądu.



 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Ciąg dalszy spamu i multiple postów, mam nadzieję że RBT się do mnie za to nie przyczepi :lol:
Od wczoraj udało mi się zrobić:
  • Zmiana sposobu zadawania obrażeń (wprowadzenie pocisków)
  • Możliwość wybrania konkretnych jednostek
  • System redukcji obrażeń oparty na odpornościach jednostek
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=GZ1APvYXpXo
[/media]

Po dodaniu paru kolejnych ficzerów wypuszczę jakąś wersję do publicznego testingu.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Udoskonal to, zrob wiecej assetów domków itd i powinno być słitaśnie. Zrob też jakieś menusbary gdzie by sie wybierało co chce sie rekrutować itd. No i podstawa strategii - zaznaczanie jednostek po przez przeciągnięcie i przytrzymanie przycisku :)  Styl graficzny mi się podoba mimo, że jest pixelowaty, ale lubie pixelart.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zmniejsz pole widzenia, na cholerę tyle miejsca, skoro i tak jedyne co widzisz to jednokolorowe niebo.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
@up na gorze moze byc HUD jakis
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Zmiany:
  • Dodana obsługa budynków (stawianie nowych zrobię później)
  • Poprawiony kod odporności na ataki
Jak wcześniej obiecałem, wypuszczam build do publicznego testowania.
https://dl.dropbox.com/u/67704253/RTS/Build_27_07/2D_RTS_build_27_07.exe
Instrukcje:
Spoiler
W budynku po lewej można rekrutować jednostki.
Rozkazy dla zaznaczonych jednostek:
Q - ruch w lewo
W - stanie w miejscu
E - ruch w prawo

0 - rekrutacja przeciwników
Jeśli znajdziecie jakieś bugi, to napiszcie w temacie albo na PW.
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.

Gerry Rafferty
O.D.A.L.

[WIP] Dwuwymiarowy RTS
#12 2012-07-27, 13:12(Ostatnia zmiana: 2012-07-27, 13:21)
Nie działa.
http://s6.ifotos.pl/img/rtstestjp_rqpxrqr.jpg
Ekran kiedy odpalam, nie ma niczego.

przeciwnicy po prostu przełażą przez ekran nie robiąc nic


Cytuj
W takim razie to nie jest RTS.
Rozumisz ty w ogóle skrót RTS? To jest rts
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
przeciwnicy po prostu przełażą przez ekran nie robiąc nic
Rekrutowałeś jakieś swoje jednostki?
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.

Gerry Rafferty
O.D.A.L.

[WIP] Dwuwymiarowy RTS
#14 2012-07-27, 13:33(Ostatnia zmiana: 2012-07-27, 13:45)
niby jak
edit, ok już wiem

edit2down, jest w porządku
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Kliknąć na ten większy budynek po lewej, a później na ikonę jednostki. Wcześniej nie wyjaśniłem tego zbyt jasno :wink:
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Zakładki...
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Teraz więcej RTSa w RTSie.
  • Dodana możliwość stawiania budynków
  • Dodane złoto (potrzebne do rekrutacji i budowy)
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=0FTL4Ub--9U
[/media]
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Kolejne zmiany:
  • Zmiany w budowaniu (teraz budynek nie jest ustawiany błyskawicznie)
  • Nowa jednostka
  • Wprowadzenie wysokiej trawy
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=ELgEdJ9-y_4
[/media]
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
RTSy są grane w dwuwymiarowej przestrzeni (nie licząc homeworldów). Jednostki przemieszczające się w jednym wymiarze (poziomie) raczej nie dają zbyt wielu możliwości strategicznych. Po prostu idą na siebie i się napierdalają. Strategii w tym tyle co nic. Budujesz to co kontruje to co idzie ci na baze. Wielka mi strategia  :ayfkm:
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry