Avallach 118174 160

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 27.12.2011 roku

Wyświetleń 118174

Odpowiedzi 160

Smolo

Smolo

Użytkownicy
posty306
Propsy212
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wojsko w Białorusi trenuje w "World of Tanks", tak Polscy naukowcy będą ćwiczyli procedury w pierwszej elektrowni atomowej(o ile w ogóle powstanie):P Nie no żart, ale widzę w tym możliwości wszelakiej maści symulatorów. Mogłoby to się nawet dobrze sprzedać, jako soft dla pracowników konsorcjów, jako na przykład szkolenie BHP, jak postępować w przypadku pożaru we firmie, czy innych kataklizmów, lub jako test kompetencji na wolny wakat dla nowych pracowników(,np. projektant ogrodów, hydraulik, itp.). Albo dodać oprogramowanie na plotery, czy jakieś frezarki i można pizgać, np. makiety do filmów. Opcji jest wiele i być może kasa dużo większa niż gaming...
 
Elo

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#101 2014-01-08, 12:26(Ostatnia zmiana: 2014-01-08, 12:33)
Cytuj
A jak z wydajnością?
Nie jest kolorowo, generowanie mesha chunka od zera to prawie 1/5 sekundy (a musi być generowqny po zmian choć jednej kostki, na dodatek będzie wiele "warstw"). Ale o ile moje optymalizacje wypalą, to końcowy czas może nieco zmaleć. W ostateczności będzie można zmniejszyć rozmiar chunka (obecnie testuję na identycznych jak w minecrafcie, 16x256x16). Mogę np wprowadzić chunkowanie w pionie, choć troszkę by mi to skomplikowało robotę. Mam kilka różnych pomysłów na przyspieszenie generowania mesha.

Co do fps, to o to nie ma się co martwić, unity dźwiga naprawdę gigantyczne ilości tris.

Smolo,akiego realizmu to ja raczej nie osiągnę :D Weźmy na przykład sposób chłodzenia reakgora z Tekkita - wtłaczanie do reaktora bloków lodu które w nim znikają zarazem obniżając temperaturę. To są intuicyjne, ale nie mające nic wspólnego z rzeczywistością uproszczenia, które jednak dają ciekawy gameplay ;)

A w kraju mamy pracujący reaktor, z tym że naukowy i nie wykorzystywany do produkowania elektryczności.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#102 2015-05-19, 17:41(Ostatnia zmiana: 2015-06-03, 21:26)
Zostałem poproszony o wykonanie projektu broszury reklamowej (i w tym logo) dla powstającej firmy budowlanej. Prośba pochodzi od "prawie rodziny", więc oczywiście nie ma mowy o zapłacie.

Odbyłem z "przedstawicielem klienta" na tyle ciekawą rozmowę na temat czcionek komercyjnych, że aż ją tu pokażę. Miałem ochotę rzucić to w cholerę.
Cytuj
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Ma wybraną [czcionkę]. Na obrazku jakimś sobie znalazł. Prosta taka, okrągła.
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   I ma na nią licencję komercyjną?
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   O czym ty paplasz?
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   O tym że czcionki się kupuje. Nie można użyć sobie tak po prostu znalezionej gdzieś na obrazku
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Wtf... Pieprzenie. Kto wogóle na taki durny pomysł wpadł? Zapewne jakiś debil.
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Ten kto wymyślał handel. Tak samo kupuje się np muzykę, programy, projekty graficzne itd.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   A co kogo obchodzi jaką czcionką ktoś napisał?
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Tego kto zatrudniał autora czcionki. Tym kimś jest firma produkująca czcionki, która na tym zarabia.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Hahahaha. To se własna czcionke wymyślimy i podskoczysz? Niech mi płacą za to że się gdzieś podpisuję bo używają mojej czcionki.
   Czyli jak piszę maila to nielegalnie bo czyjejś czcionki używam?
   A co kogo kuźwa obchodzi że ja se bylejaką pogrubioną czcionką dwa słowa napiszę?
Następnie dostałem od klienta gotowy projekt logo.

Towarzyszyły mu instrukcje - paski miały być "brązowe imitujące siatkę zbrojeniową", a napis "stalowy" czcionką Sinkin Sans (na szybko znalezioną przez nich po tej rozmowie wśród darmowych). Nie komentując zrealizowałem to zgodnie z zaleceniami:

I poinformowałem że jednak mimo wszystko zaprojektuję kilka swoich propozycji. Później wysłałem to: [edit: dodaję parę nowszych]

Odpowiedź:
Cytuj
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Umm...
   Ale czemu to tak dziwnie zrobiłeś?
   Napis na czarnym tle?
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Co w tym dziwnego?
   Mi najbardziej podoba się właśnie wersja przedostatnia.
   Bardzo prosta i nie dziwna - a przez to wygląda profesjonalnie i elegancko.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   [klient] chciał logo a nie napis na tle...
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   To właśnie jest logo.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Tu nawet nie widze krat nigdzie.
   Ja rozumiem, że wolisz po swojemu...
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Narysywałem już to dokładnie co chciał, a to jest moja propozycja jako grafika.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Dobra, zawołam go żeby zobaczył.
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Logo nie musi być dosłowne. Ma po prostu być eleganckie i profesjonalnie wyglądać.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   Profesjonalnie to ja takie coś moge w paincie zrobić w 20 minut za przeproszeniem.
   Nie obraź się.
-- Ja ------------------------------------------------------------------------------
   Można. Większość dobrych logo można narysować w paincie w 20 minut.
   To co wymaga wyczucia grafika to zaprojektować coś co będzie tak proste a zarazem eleganckie.
-- Przedstawiciel klienta ----------------------------------------------------------
   A [klient] "zrobił" cały forder w godzinę.
   (...)
   To kartka o budowie która ma ładnie wyglądać a nie napis na placku czarnego.
Co myślicie o tych logo które zaproponowałem? O sytuacji?

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2154
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Co do loga: Może w paincie nie da rady, ale długo raczej się nie robi. Co do jakości: Jak dla mnie wszystkie są słabe. A co do tego gościa: Lekko przyjebany.


Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
av, epickie xD dobre kolory związane ze stalą to źółty, czarny i biały. pierwsze i to czarne pole i napis zdecydowanie najmniej problematyczne i najbardziej praktyczne.

dla równowagi polecam ten profil
https://www.facebook.com/BriefCoZnosiPsychikaGrafika/photos/a.569707796413089.1073741828.569705919746610/873372676046598/?type=1&permPage=1
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Avallach
To po prostu są całkowicie inni ludzie mają inny tok myślenia nie zrażaj się tym, wszystko co wykonałeś jest wg. mnie super.
Jeśli miałbym ci doradzić to ulepszyłbym tą wersję na podstawie szkicu(zleceniodawca ma zawsze rację a przynajmniej niech on tak myśli)
Opuść napis "Beton" na kratę a "Sthal" podwieś na jakichś linkach w przypadku takich ludzi (którzy nie mają pojęcia co to design) im więcej bajerów tym lepiej.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

Avallach
#107 2015-05-19, 18:34(Ostatnia zmiana: 2015-05-19, 18:50)
Przedstawicielowi (przedstawicielce?) klienta wypada pogratulować "profesjonalizmu"...
Co do loga - czy jest w ogóle sens przedstawiać własne propozycje? Jeśli klient przychodzi z własnym szkicem i chce jego realizacji to chyba lepiej skupić się właśnie na tym... Co innego gdyby wciąż był na etapie wybierania loga, ale tutaj widać, że ma już obraną koncepcję, którą chce zrealizować. Avallach - uważam, że przygotowane przez Ciebie loga alternatywne wyglądają zdecydowanie lepiej, ale też sądzę, że z tego loga według wizji klienta dałoby się wyciągnąć znacznie więcej niż to co pokazałeś. Loga alternatywne zostaw - natrudzisz się, a i tak zapewne zamiast wdzięczności otrzymasz pretensje, "że miało być inne".

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
To typowe. Przeważnie tak wyglądają rozmowy z klientem. xD

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Robienie czegoś za darmo dla kogoś kto do tego narzeka to moim zdaniem istna głupota ; p

btw. robię w budowlance i widziałem już tak kretyńskie loga itp że Twoje przy nich to prawdziwy majstersztyk i powinni Cie za to na rękach nosić i ozłocić xd
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
av, skoro pani z tobą rozmawia jak z idiotą, ma w dupie to że w ogóle istnieje taki zawód jak grafik. gdyby z nią jako firmą budowlaną ktoś takim tonem rozmawiał, pewnie by się nie dogadali. jak mawiają w chicago, ignorance is bliss
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zrobiłem sobie tapetę w tematyce mojej pracy w ramach odpoczynku od programowania :D

Myślę że wyszło całkiem fajnie biorąc pod uwagę że to trochę taki speedpainting (właściwie nie użyłem gotowych tekstur, kafelki są prawie całkiem odręczne).
Green Towers to kompleks dwóch budynków stanowiący część centrum technologicznego Nokii:
European Software and Engineering Centre’s lab is a place where new ideas for broadband access technology are born, and projects are established. A vast area of over 2,000 square metres is not the only feature making this space unique; it also houses the latest generation of testing devices for telecommunications systems along with every kind of mobile information and communication technology in the world.
Sophisticated equipment makes this lab an institution with great research potential.
Wersja bez napisu: http://ifotos.pl/zobacz/black-til_wsphaxq.png

I jeszcze jedna :3 W niewielkim stopniu użyłem tej tekstury: http://www.yoowallpaper.com/wp-content/uploads/2014/10/hd%20ipad%20wallpapers-iIwt.jpg

Bez napisu: http://ifotos.pl/zobacz/black-til_wsprxee.png
Tym razem robiłem w wyższej rozdzielczości (2560x1600), jak ktoś chce mogę podesłać plik (ifotos nie łyka).

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
To zielone pod spodem  jest dziwne. Wygląda jak skora na nie znanym zielonym materiału. Z daleka jest całkiem spoko.
 



Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
czyżby inspiracja?
 
makin' bacon

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
nie ma niczego złego w szukaniu inspiracji, mnie bardziej interesuje rozmiar płytki w stosunku do rozmiaru napisu. wydaje mi się że lepiej wyglądała drobniejsza płytka niż taka duża. 
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To nawet nie tyle inspiracja, moim celem było właśnie nawiązanie do Black Mesa Research Facility z Half Life :D

Ja to widzę tak że drobniejsza płytka pozwoliła fajnie wykorzystać łuszczenie się napisu i otarcia na krawędziach płytek. Duże płytki za to wyglądają bardzo "czysto"

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A kiedy oteksturujesz modele z pierwszych stron tematu? :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Avallach
#118 2015-05-25, 21:28(Ostatnia zmiana: 2015-05-25, 21:34)
Są dawno pokasowane, więc o ile NSA nie podzieli się backupami to chyba nigdy :D
Od wakacji może będę miał trochę czasu siąść do swojej gry na Unity (tej minecraftoidalnej) (właściwie to będę musiał, bo to po części moja praca dyplomowa) i może coś pomodeluję oprócz kodzenia. Wcześniej myślałem o settingu realnym wysokich technologii / sci-fi, ale ostatnio zaczynam myśleć nad steampunkiem / dieselpunkiem. Zerwanie z realizmem daje większe pole do uproszczeń i tworzenia bardziej fantastycznych pomysłów, zarazem ciągle pozwalając budować np różne reaktory i fabryki. No a do tego lubię klimaty od późnośredniowiecznych do wiktoriańskich :D Ostatnio sporo oglądałem materiałów z Order 1886 (PS4 exclusive) i całkiem fajnie się to prezentuje :D (https://www.playstation.com/en-gb/games/the-order-1886-ps4/weapons-gadgets/)

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A madoka?  :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry