Tutoriale - grafika 3D 8322 4

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 3.10.2011 roku

Wyświetleń 8322

Odpowiedzi 4

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

Tutoriale - grafika 3D
2011-10-03, 17:05(Ostatnia zmiana: 2011-10-03, 18:18)
To niech będzie wątek do dawania linków do tutków.
Dawajcie także inne linki to ja je dodam do pierwszego posta.
Proszę administrację o przypięcię wątku.

Ja zaczynam.
Blender 2.5
http://cg.tutsplus.c...orials/blender/
http://wiki.blender..../Doc:2.5/Manual
http://www.blender.o...help/tutorials/
http://www.blendtuts.com/
http://www.blendertime.com/
http://lesterbanks.c...nder-tutorials/
http://www.youtube.c...ser/blackzonePL

Blender 2.4
http://wiki.blender....p/Doc:PL/Manual
http://themodders.or...um/408-blender/
 http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 - 16 filmów do blendera , od podstaw, aż po rigging, uv, czy zabawy z włosami
Noob to Pro Blender 3D
Spora ilość tutoriali do blendera.


3Ds Max
http://cg.tutsplus.c...-3d-studio-max/
http://themodders.or...-3d-studio-max/
  http://www.secondpic..._tutorials.html - kolejne tutoriale do 3ds max

Wings 3D
http://www.youtube.c.../Zapomniany1212

Maya
http://cg.tutsplus.c.../autodesk-maya/

Houdini
http://www.sidefx.co...=192&Itemid=351

Ogółem produkty Autodesku
http://area.autodesk.com/tutorials

Tu wszystkiego po trochu ale tylko te darmowe daje:
 http://www.digitaltu...ng.php?cid=9999
 http://www.max3d.pl/page.php?id=4 - duuużo tutoriali, niestety do starych wersji programów, głównie 3ds max
 http://www.3dtotal.com/ - do góry najeżdzamy na Tutorials i wybieramy program, niestety tylko wybrane programy  
 http://www.max3d.pl/...isplay.php?f=93 - znowu z tej strony, tym razem dział na forum, czyli dużo, w większości nieprzydatnego syfu.

Pomóż upowszechnić ten wątek dodając do podpisu tą sygnaturkę:
[url=http://themodders.org/index.php?topic=15349][img]http://img132.imageshack.us/img132/6857/tutoriale.png[/img][/url]
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Noob to Pro Blender 3D
Spora ilość tutoriali do blendera.

Oba linki są do angielskich tutoriali ale są tam i filmy i pdf'y wiec nie powinno być problemów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Przypadkiem znalazłem tutorial do Blendera który może się przydać wielu osobom z forum.
Polski Kurs Blendera
Na stronie jest 85 tutoriali, wszystko jest darmowe, jasno wytłumaczone i co najważniejsze po polsku.
No to miłego blenderowania!
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
http://www.pxleyes.com/video-tutorial/3ds-max/15687/Modelling-of-the-Undead-Rogue---multiple-parts.html

chyba cały workflow od kompletowania refek bo sculpt w Zbrushu, Video po angielsku.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry