Parę pytań dotyczących mojego moda:) 9147 27

O temacie

Autor Lord sklilen

Zaczęty 18.07.2011 roku

Wyświetleń 9147

Odpowiedzi 27

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
1. Napisałem skrypty do postaci geralta który jest na świecie newworld.zen. Po pewnym czasie gry chciałbym żeby przenieść go do zapomnianej doliny.
Pytanie: jak Przenieść postać z jednego świata do drugiego dopiero po skończeniu jakiegoś questu bądź ukończenia jakiegos dialogu??

2. Idę sobie drogą i widzę 2 gości. Jeden z nich mnie zagaduje i obydwaj mnie atakują.
Pytanie: jak zrobić by po dialogu z 1 osobą ta druga też mnie zaatakowała??
 

Hraoldzix

Hraoldzix

Użytkownicy
posty73
Propsy12
  • Użytkownicy
1 Musisz zrobić tą postać do jednego świata i drugiego ta z pierwszego gdy idzie do drugiego (zmienia rutyne) niech gdzieś zniknie (Jak xardas w 5 rozdziale gothic II) A tamta w drugim świecie od początku musi być schowana i jak pierwsza pujdzie niby do tego świata (a naprawde ma się schować w newworld.zen) to tamta musi zmienić rutyne i iść tam gdzie chcesz.
2 Musisz skopiować linijke odpowiadającą za atak pierwszego npc i zmienić slef na Instance tego drugiego :D
 
Życie jest jak papier toaletowy. Długie , szare i do du**. . .



Chyba, że masz Gothica :P






http://www.bandyckahistoriateam.pun.pl/

skszacik

skszacik

Użytkownicy
posty35
Propsy5
  • Użytkownicy
1.Musisz zrobić oddzielnie 2 postacie. jedna umiejscowiona w NewWorld.zen a 2 w OldWorld.zen i dziala to na zasadzie Takiej:
Po skończonym quescie postać zmienia swoją rutynę (musisz ustawić) na TOT w Waypoincie "TOT" Po wejściu do doliny ustaw tak że jakiś gość cię zagada i powie 1 zdanie więcej gdy wykonałeś zadanie od geralta, i zespawnuje go np. w zamku. i tyle. Geralt z OldWorld nie może być w STARTUP!

2. daj to po zakończeniu gadania tego Pierwszego gościa.
B_Attack (self, other, AR_NONE, 1);
B_Attack (InstanceKolegi, other, AR_NONE, 0);

Up. nie zauważyłem twojego posta. przepraszam. :D
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Żeby npc był ale go nie było trzeba wstawić mu rutynę "tot"?

Łap propsika  :ok:  

No to lecimy z kolejnymi pytaniami: :naughty:  

3. Jak dodać monolog do np łóżka?? No bo zrobiłem normalne łóżko no i nie chce się wyświetlić monolog tylko da się na niej położyć. Jak by się dało to jakiś turtorial bo żadnego nie znalazłem.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o to, by łóżko miało zwykły monolog, upewnij się że w spacerze ma OnStateFunc = sleepabit
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
4. Jak w spacerze dodać zwykłą, taką najzwyklejszą ścianę bo chciałbym zacząć dodawać domy a potem je teksturować w spacerze??
 

Hraoldzix

Hraoldzix

Użytkownicy
posty73
Propsy12
  • Użytkownicy
Domy musisz dodawać w programie od grafiki 3d bo tak to przez nie deszcz będzie padał. Jak nie chcesz stacić przedmiotów ze świata to teraz pluginy chyba są co zena możesz wyciągać i potem będą te przedmioty na swoich miejscach jhak zapiszesz. Przynajmniej tak słyszałem :D  

EDIT: A jak chcesz żeby ci deszcz padał przez te ściany to masz tu visual kawałka ściany: nw_city_hiddendoor_01.3ds
 
Życie jest jak papier toaletowy. Długie , szare i do du**. . .



Chyba, że masz Gothica :P






http://www.bandyckahistoriateam.pun.pl/

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
5 chciałbym zrobić arenę z potworami. Wiem jak można przyzwać nowego potwora po odpowiednim dialogu ale nie wiem jak zrobić żeby dopiero po pokonaniu potwora dało się odebrać nagrodę(normalny dialog z tym samym npc)

6 Jak zmienić gildie npc po dialogu (chce aby chciał mnie zabić, a wiem jak zrobić żeby mnie zaatakował, ale gościu nie chce mnie dobić, więc chce zmienić gildie z paladynów na gildie bandytów)

7 dodałem mojemu npc takie skile:
// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 4); //setzt Attribute und LEVEL entsprechend dem angegebenen Kapitel (1-6)

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER; // MASTER / STRONG / NORMAL / COWARD
B_SetFightSkills (self, 70);

A on cały czas nosi ten miecz jakby miał poniżej 30% i nie umie tego fajnego combo. Trzeba coś jeszcze zmienić żeby ładnie machał tym mieczem
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
2. daj to po zakończeniu gadania tego Pierwszego gościa.
B_Attack (self, other, AR_NONE, 1);
B_Attack (InstanceKolegi, other, AR_NONE, 0);



Błąd!

Trzeba napisać:
B_Attack (instanceNPC,other, AR_NONE, 1);
B_Attack (InstanceKolegiNPC, other, AR_NONE, 0);

Ponieważ, gdy w pierwszym B_attack będzie self, other, a w drugim instanceKolegiNPC, other zaatakują nas wszyscy Npc w pobliżu.




5 chciałbym zrobić arenę z potworami. Wiem jak można przyzwać nowego potwora po odpowiednim dialogu ale nie wiem jak zrobić żeby dopiero po pokonaniu potwora dało się odebrać nagrodę(normalny dialog z tym samym npc)

6 Jak zmienić gildie npc po dialogu (chce aby chciał mnie zabić, a wiem jak zrobić żeby mnie zaatakował, ale gościu nie chce mnie dobić, więc chce zmienić gildie z paladynów na gildie bandytów)

7 dodałem mojemu npc takie skile:
// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 4); //setzt Attribute und LEVEL entsprechend dem angegebenen Kapitel (1-6)

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER; // MASTER / STRONG / NORMAL / COWARD
B_SetFightSkills (self, 70);

A on cały czas nosi ten miecz jakby miał poniżej 30% i nie umie tego fajnego combo. Trzeba coś jeszcze zmienić żeby ładnie machał tym mieczem


Ponieważ musisz zapisać grę, i wtedy wczytać, żeby był mistrzem w 1H.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Co do tej areny:
Musisz zrobić nowego potwora, np w skrypcie ścierwojada na dole dopisz:
INSTANCE ArenaScavenger (Mst_Default_Scavenger)
{
B_SetVisuals_Scavenger();
Npc_SetToFistMode(self);
CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 1);
};
a w dialogu postaci warunek
if (Npc_IsDead(ArenaScavenger))
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Zacząłem się bawić w robienie nowych czarów i zrobiłem taki:

// *******************
// SPL_Igni
// *******************

const int SPL_Cost_Igni = 10;
const int SPL_Damage_Igni = 100;


INSTANCE Spell_Igni (C_Spell_Proto)
{
time_per_mana = 0;
damage_per_level = SPL_DAMAGE_Igni;
damageType = DAM_MAGIC; // war vorher DAM_FIRE
};

func int Spell_Logic_Igni (var int manaInvested)
{
if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self) && (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_Cost_Scroll))
{
return SPL_SENDCAST;
}
else if (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_Cost_Igni)
{
return SPL_SENDCAST;
}
else //nicht genug Mana
{
return SPL_SENDSTOP;
};
};


func void Spell_Cast_Igni()
{
if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self))
{
self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_Cost_Scroll;
}
else
{
self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_Cost_Igni;
};

self.aivar[AIV_SelectSpell] += 1;
};




A tutaj jest skrypt runy:


INSTANCE ItRu_Igni (C_Item)
{
name = NAME_Rune;

mainflag = ITEM_KAT_RUNE;
flags = 0;

value = Value_Ru_Igni;

visual = "ItRu_InstantFireball.3DS";
material = MAT_STONE;

mag_circle = 0;
spell = SPL_Igni;           /////////to tutaj jest ten błąd


wear = WEAR_EFFECT;
effect = "SPELLFX_WEAKGLIMMER_YELLOW";

description = NAME_SPL_Igni;     //////////to tutaj jest ten błąd

TEXT [0] = NAME_Mag_Circle;
COUNT [0] = mag_circle;

TEXT [1] = NAME_Manakosten;
COUNT [1] = SPL_COST_Igni;

TEXT [2] = NAME_Dam_Magic;
COUNT [2] = SPL_DAMAGE_Igni;

TEXT [5] = NAME_Value;
COUNT [5] = value;
};

Jak reparsuje w spacerze to wychodzą takie błędy:


_work/data/scripts/content/items/IT_runen.d Unknown identifier: SPL_Ignii
_work/data/scripts/content/items/IT_runen.d Unknown identifier: NAME_SPL_Igni
Czemu ten czar nie działa?? Co trzeba jeszcze do niego dołączyć/dopisać, aby działał??
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Musisz dopisać go do paru plików, a mianowicie:
-Constants.d (obowiązkowo w jednym miejscu, zalecane w trzech - linijki 511-936)
-Spell_ProcessMana.d
A jeśli chcesz żeby miał inny efekt to dodatkowo PfxInstMagic.d i VisualFxInst.d
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Zmieniłem w trzech miejscach ten plik constans.d (z numerem 99) i dodałem w Spell_processMana.d. Jednak nadal jeden z tych dwóch poprzednich błędów mi wyskakuje.

_work/data/scripts/content/items/IT_runen.d Unknown identifier: NAME_SPL_Igni
Ma ktoś pomysł co mogłem zrobić źle, bądź co trzeba jeszcze dopisać i gdzie.
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Zrób czar według mojego tutoriala:
Link
Edit: Rozwiązanie tego błędu jest w text.d - poszukaj tam odpowiedniej linijki i zmień NAME_SPL_Reserved_99 na NAME_SPL_igni
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Dzięki Ezzam bardzo pomogłeś :D  Oczywiście idą :ok:
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Zrobiłem swój własny świat, no i dodalem go do gry tyle, że tamtejsze potwory nie chcą mnie atakować co muszę zrobić? Chyba trzeba coś dopisać do startup.d ale nie wiem co na razie mam tylko:

func void INIT_SUB_Kaer_morhen ()
{

};

func void INIT_Kaer_morhen ()
{
B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();

INIT_SUB_Kaer_morhen();
};

Trzeba coś jeszcze dopisać??


Następnie chciałbym, żeby jak się tam teleportuje z Khorinis, to żeby dodać jakiś fajny obrazek(np: jak się teleportuje z górniczej doliny do khorinis to wyskakuje takie ładne wczytywanie. Ja też chciałbym dodać jakiegoś screna z kaer morhen na tym wejściu)
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Chyba trzeba tam zainicjować perceptiony. Sprawdź jak jest to w innych światach i zrób analogicznie w swoim.
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
jak zrobić żeby podczas dialogu npc wyciągnoł czar zamiast miecza. Czyli zamiast tego skryptu:
   
AI_DrawWeapon (self);
Chciałbym taki aby npc lub hero wyciągał czar np: kulę ognia
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Musisz mu ustawić gildię KDF to jest gildia, którą mają magowie ognia.

guild = GIL_KDF;
Paladyni także używają czarów, ale one działają na określone stworki. NPC nic nie zrobią czary, które są rzucane przez paladynów, za to przez magów tak
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Tak się zdaje że mój npc ma akurat gildie kdf i podczas dialogu staje jakby chciał się lać na pięści, a nie chce wyjąć tej runy co mu dałem.

AI_DrawWeapon (self);
Działa tylko na miecze itp a jaki skrypt i czy jest taki działa na to żeby podczas dialogu wyciągnoł zwój/runę??
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry