[Blender] Gothic II NK map tutorial (PL) 27527 5

O temacie

Autor Gumen

Zaczęty 14.07.2011 roku

Wyświetleń 27527

Odpowiedzi 5

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty114
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
Taka mała seria w moim wykonaniu. Na razie jest 5 części, następne w drodze.

Co znajdziecie w tutkach:
-instalacje narzędzi
-obsługa blendera 2.57, ale tylko to co jest potrzebne nam do Gothica (ustawienia, poruszanie się w panelach, tworzenie i edycja obiektów typu mesh, tworzenie materiałów lub wykorzystywanie istniejących, mapowanie modeli)
-przedstawiony zostanie proces tworzenia mapy
-poruszam ważne kwestie eksportu do Gothica
-podgląd świata w spacerze
-pokażę (bo jeszcze tego nie ma) najczęstsze bugi i wyjaśnię skąd się biorą i jak się ich pozbyć

Docelowo w trakcie tutków stworzę mały świat z wykorzystaniem istniejących tekstur.

PLAYLISTA NA YOUTUBE: https://www.youtube.com/playlist?list=PLiqQlu7ZvH0tL3Ag7k3xQdVLyTWgWjgEx
 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty114
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
To już wszystkie tutki, daje wgląd do pliku .blend i .3DS mapy, którą zrobiłem w ostatnim timelapse.
https://www.youtube.com/watch?v=KJlQhpKCNzw



 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.

Robertboanerges

Robertboanerges

Użytkownicy
posty488
Propsy79
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Fajne wideo tutki tylko szkoda, że nazwy przycisków gdzie klikasz są mało czytelne. Jest na to jakiś sposób?

Ale tak super kursy. Oby było ich jak najwięcej.
 
Z mojego chomika można pobrać moda returing i profesjonale finalne spolszczenie i nowy path.

http://chomikuj.pl/robertboanerges/Gry/Mod+do+Gothic+2+NK/Oficjalne+pelne+profesjonalne+spolszczenie+Returninga

A tu 2 łatki do moda 1.3.1 i najnowsza 1.3.2
http://chomikuj.pl/robertboanerges/Gry/Mod+do+Gothic+2+NK/Path+do+spolszczenia+pro/Patch+1.3.1


Także można z mojego chomika pobrać nową wersję moda DarkSaga łącznie z spolszczeniem
http://chomikuj.pl/robertboanerges/Gry/Mod+do+Gothic+2+NK/Dark+saga+Dark+Saga+1.0.4

Link do moda Złote Wrota
http://chomikuj.pl/robertboanerges/Gry/Mod+do+Gothic+2+NK/Z*c5*82ote+Wrota

Także z mojego chomika można pobrać Returninga 2.0 plus spolszczenie.

https://chomikuj.pl/robertboanerges/Gry/Mod+do+Gothic+2+NK/Returning+2+PL

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty114
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
Możesz oglądać w HD
 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.

MrSnooker

MrSnooker

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Gumen Bardzo dobre tutoriale, ale brakuje mi jednego. Mianowicie jak wiadomo mapa khorinis podzielona jest na fragmenty i połączona funkcją macros. Mam zrobiony pewien obszar mapy. Nie wiem tylko w jaki sposób stworzyć resztę mapy. Czy mam zrobić całą mapę i exportować ją fragmentami do poszczególnych plików np. fragment plaża fragment miasto itd i potem to połączyć macrosem jeśli w ten sposób to jak to zrobić? Czy może w osobnym pliku zacząć tworzenie kolejnego fragmentu, a jeśli tak to w jaki sposób aby było to dobrze zrobione? Używam takiego samego blendera jak w tutkach. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie, jedynie co znalazłem to łączenie za pomocą macrosa, ale niegdzie nie ma informacji/tutoriali jak przygotować świat w programie 3d pod tą funkcję.
 

Gumen

Gumen

Użytkownicy
Niegdyś grafik 3D
posty114
Propsy355
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Niegdyś grafik 3D
@MrSnooker ło Panie. Ja się tym nie zajmuję od 2011 roku.
Piszesz po 11 latach, a teraz ja odpisuję po kolejnych 3.
Widać w kolonii karnej czas płynie inaczej.

Jestem prawie pewny, że rozumiem twój problem i pamiętam jak się to robiło.
Otóż z samego punktu widzenia modelowania robiło się tak, że miało się jeden plik z całym światem.
Z tego exportowało się większe kawałki do osobnych plików.
Te większe kawałki były osobnymi obiektami, ale wszystkie miały ten sam punkt centralny, ten sam "origin".
Dzięki temu po wrzuceniu do Spacera te kawałki od razu były dobrze do siebie dopasowane.

Widać to dobrze jak np weźmiejsz nowy czysty plik Blendera i importujesz do niego kolejne fragmenty świata z G2.
Gdzieś tam w plikach z gry są model .3DS miasta Khorinis, klasztoru itd.
Jak je wszystkie zaimportujesz do jednego pliku Blendera to widać jak one są równo ustawione i same się dopasowują.

Mam nadzieję, że to pomogło.
Należy się 10 bryłek rudy.
 
Na emeryturze modderskiej od 2013 r.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry