U:PAR: Expected '{' (line 10) i błąd z efektem czaru 3282 5

O temacie

Autor ceslaw321

Zaczęty 10.07.2011 roku

Wyświetleń 3282

Odpowiedzi 5

ceslaw321

ceslaw321

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Dobry! Otóż mam taki mały problem. Chce dodać nowy czar i tu się pojawia błąd.

Cytuj
// *********
// SPL_BloodRitual
// *********

const int SPL_Cost_BloodRitual      = 35;
const int SPL_Heal_BloodRitual      = 85;

INSTANCE Spell_BloodRitual (C_Spell_Proto)

func int Spell_Logic_BloodRitual (var int manaInvested)
{
   if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self) && (self.attribute[ATR_HITPOINTS] >= SPL_Cost_Scroll))
   {
      return SPL_SENDCAST;
   }
   else if (self.attribute[ATR_HITPOINTS] >= SPL_Cost_BloodRitual)
   {               
      return SPL_SENDCAST;
   }
   else //za malo HP
   {
      return SPL_SENDSTOP;
   };
};



func void Spell_Cast_BloodRitual()
{
   if ( Npc_GetActiveSpell(self) == SPL_BloodRitual      )   
   {   
      if (Npc_GetActiveSpellIsScroll(self))
      {
         self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_HITPOINTS] - SPL_Cost_Scroll;
      }
      else
      {
         self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_HITPOINTS] - SPL_Cost_BloodRitual;
      };
      Npc_ChangeAttribute   (self,ATR_MANA, +SPL_Heal_BloodRitual);
      return;
   };
   
   self.aivar[AIV_SelectSpell] += 1;
};

10 linijka: "func int Spell_Logic_BloodRitual (var int manaInvested)" przecież to funkcja, ale co w niej złego?
Prosiłbym o doradę z góry DZIĘKI! :P
 

Codeman

Codeman

Użytkownicy
posty53
Propsy33
  • Użytkownicy
Nie jestem jakimś specjalistą od skryptów ale może przed tą liniką dopisz "{" lub "};". A może po tej funkcji napisz ";" . Nie jestem pewien ale możesz spróbować :D
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Po funkcji nie pisze się średnika.
Problem może być w tym, że nie napisałeś instancji czaru.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Po funkcji nie pisze się średnika.
Problem może być w tym, że nie napisałeś instancji czaru.
a to
INSTANCE Spell_BloodRitual (C_Spell_Proto)
co to jest ;d

problem w tym ze dla INSTANCE Spell_BloodRitual nie dał ani otwierającej klamry ani zamykającej

ceslaw321

ceslaw321

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Wszystko fajnie, gra się odpala, ale jest jeden problem. Nie da się użyć czaru. Czepia się ofefkt. Dopisałem w CONSTANS.D
Cytuj
"HEA",              // 90   SPL_BloodRitual

Cytuj
oSpellVis.h(oCVisualFX::SetByScript):Unknown ID: SPELLFX_BloodRitual .... <oVisFx.cpp,#1417>

Skąd mam wziąć efekt czaru? Już zrobiłem, by się "dało" użyć, ale nie wiem co mam zrobić, by czaru się dało użyć, bo macha rękami, jakby nie miał many.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Zajrzyj do mojego tutka od run teleportacyjnych lub jeszcze lepej jest tutek od czarów bojowych.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry