problem z światem 3712 10

O temacie

Autor sałata84

Zaczęty 28.06.2011 roku

Wyświetleń 3712

Odpowiedzi 10

sałata84

sałata84

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
mam problem ze światem. stworzyłem świat w 3d max 2008 i gdy odpaliłem go w spacerze był za mały. ustawiałem różne skale, ale nic, a do 10 i więcej to błędy wyskakują. nic o tym nie znalazłem w tutkach.
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
No to chyba proste. Musisz otworzyć ten świat w programie do grafiki 3d(ty masz 3d max) no i skalować (powiększyć).bo w spacerze raczej świata nie powiększysz.
 

sałata84

sałata84

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy

sałata84

problem z światem
#2 2011-06-28, 21:31(Ostatnia zmiana: 2011-06-28, 21:36)
acha. dzięki!

a i jeszcze jedno. czy ktoś wie gdzie można pobrać gotowe budynki, mury od razu do wstawienia w świat.
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Zobacz na targowisku
 :naughty:
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
acha. dzięki!

a i jeszcze jedno. czy ktoś wie gdzie można pobrać gotowe budynki, mury od razu do wstawienia w świat.
to raz:
http://worldofgothic.de/modifikation/?go=moddb

a to dwa:
ustaw w 3d maxie w opcjach customize-> unit setup jednostki na metry, wtedy 1m w maxie to 1 metr w gothicu.
 

sałata84

sałata84

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
dobra! mam budynki. ale nie chce wstawiać ich w 3d max tylko w spacerze. co zrobić???
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Dodać je jako voba :D . Słaba strona że będzie deszcz przez niego przelatywał.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Jeżeli chcesz dodawać nowe budynki do świata Gothic a masz możliwość zrobienia tego przez program do 3D to zrób to tym programem bo przy takiej możliwości wstawianie ich przez spacera to szczyt głupoty.
 

sałata84

sałata84

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
jakoś nie udaje mi się wstawianie budynków w 3d max, chcę wstawić je w spacerze. mam te budynki ściągnięte. do jakiego folderu przenieść te pliki, żeby wstawiać je w spacerze?
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
\_Work\Data\Meshes\Mobs - Ścieżka dla Gothic II , czy dla Gothic I jest taka sama, tego nie wiem. Generalnie w folderze mobs możesz sobie do woli własnych folderów robić ;p
 

sałata84

sałata84

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
dzięki
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry