Nowy świat 3ds max 5189 14

O temacie

Autor DeCarD

Zaczęty 17.06.2011 roku

Wyświetleń 5189

Odpowiedzi 14

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy

DeCarD

Nowy świat 3ds max
2011-06-17, 15:19(Ostatnia zmiana: 2011-06-17, 16:40)
Stworzyłem świat w 3dmax.wszystko dobrze eksportowałem jako 3ds do meshes\level i gdy chce nadać tekstury w spacerze po otworzeniu i Kompilacji świata i światła nie widzę nic poza różowym niebem.Co robię nie tak ? Za pomoc z góry dziękuję.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Różowe niebo???????? :lol2:
może ten świat jest taki wielki że siedzisz w jakimś różowym sześcianie
 

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chyba, że ma zachód słońca ustawiony jako czas w Spacerze
Wtedy jest różowe niebo .

Albo może być odwrotnie, świat za mały i go nie widzisz.
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Spróbuj przenieść świat do folderu z gothicem (np.: c:/gotihc2 )
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
ale przy wyłączaniu i włączaniu spacka czas się resetuje do 12 (lub 10 nie pamiętam) więc różowego nieba raczej nie trafi.
 

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy
tz wszystko jest różowe nie ma świata a mapa jest raczej duża.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
może porównaj z jakimś gothicowym światem bo raczej może oznaczać w wujek wielka lub mała (jak na gothic)
 

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy
Ten świat ma takie rozmiary że mi się 3dmax przycina.To na razie testowy świat ale jak ten nie działa to jak umieszczę ten właściwy.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Mówię Ci za importuj sobie jakiś świat z gothica i zobacz bo może twój świat jest za wielki
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ten świat ma takie rozmiary że mi się 3dmax przycina.To na razie testowy świat ale jak ten nie działa to jak umieszczę ten właściwy.
Może masz za dużo poly skoro max się przy nim tnie. Spróbuj go wyeksportować z skalowaniem x2000.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy
Jeszcze jak exportuje tą mapę to pisze Some objects have not been saved because they contain too many vertices or faces.I jak mam zaznaczoną mapę to pisze że 149856 Polygons Selected.Da się to zmniejszyć?
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Um, tak, ale jest to trochę dużo roboty. Chyba szybciej będzie zrobić podobny świat od nowa, ale zmieścić się w 60k trisów (tyle potrafi eksportować kerrax).
 
makin' bacon

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Za dużo poligonów :D  nie podejrzewam byś zdołał zoptymalizować to do poziomu Gothic łatwiej chyba będzie zrobić to od nowa nie szalejąc z polygonami :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy
No właśnie też tak myślę że przesadziłem z tym trochę.Zrobię od nowa i najwyżej jak będą problemy to zapytam dzięki za pomoc :)
 

DeCarD

DeCarD

Użytkownicy
posty28
Propsy1
  • Użytkownicy

DeCarD

Nowy świat 3ds max
#14 2011-06-18, 09:09(Ostatnia zmiana: 2011-06-18, 09:41)
Stworzyłem nową mapę to teraz mam w spacerze takie coś could not load visual newmapa for vobname LEVEL-Vob of class zCVobLevelCompo wie kotś o co z tym chodzi jak wczytuje inny świat z gothica i modyfikuje to wszystko jest ok spacer normalnie wczytuje.

EDIT:Problem rozwiązany
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry