Kiedy nie tworzyć paczki 3867 0

O temacie

Autor muttley

Zaczęty 17.04.2011 roku

Wyświetleń 3867

Odpowiedzi 0

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy

muttley

Kiedy nie tworzyć paczki
2011-04-17, 21:51(Ostatnia zmiana: 2011-04-17, 21:53)
Witam,

ostatnio na forum widzę w cholerę ekspertów twierdzących, że do zobaczenia zmian w modzie potrzebna jest paczka.
Niema jak to marnotrawienie czasu na tworzenie paczki, dlatego wyjaśnię tu jak zrobić, aby zmiany były widoczne bez użycia paczek.

Na początku zacznijmy od instalacji MDK (zależnie od Gothica).
W G2MDK mamy przydatne opcje:

Zaznaczając wszystko mamy pewność, że każda zmiana wprowadzona w plikach będzie w grze (nie tyczy się to skryptów, animacji, meshy oraz tekstur)
Opcje:
  • DE: Skripte - PL: Skrypty
  • DE: Welten - PL: Światy/Poziomy/Lokacje
  • DE: Meshes - PL: Meshe (bronie, beczki itd.)
  • DE: Texturen PL: Tekstury
  • DE: Animationen - PL: Animacje
  • DE: Sound-Effekte - PL: Efekty dźwiękowe (ćwierkanie ptaszków, kroki, uderzenia młotem o kowadło itd.)
  • DE: Sprachusgabe - PL: Dialogi

W G1 musimy wszystko to rozpakować z plików .vdf [nie licząc skryptów]
Po wypakowaniu zmieniamy rozszerzenia plików .vdf na .vdf.disabled (tylko G1 - w G2 MDK zrobi wszystko za nas)

Jak wprowadzać zmiany do gry?
O ile zmieniając poszczególne rzeczy w plikach .zen od razu będziemy mieli efekty, to o tyle w pewnych przypadkach trzeba wykonać dodatkowe kroki.
  • Skrypty - tu musimy je zreparsować [zapraszam do poradnika: http://themodders.org/index.php?/topic/106-skryptykompilowanie-skryptow/ ]
  • Meshe - tu musimy usunąć skompilowany mesh z folderu _compiled (w folderze Meshes). Nazwa mesha jest taka sama z wyjątkiem rozszerzenia, więc znajdujemy plik z tą samą nazwą i go usuwamy.
  • Textury - tak jak meshe, tylko inne foldery ;)
  • Animacje - jak wyżej

Jeśli chodzi o dźwięki to wystarczy tylko je podmienić, nie trzeba wykonywać dodatkowych kroków.
Teraz macie pewnie problem: jak mam wiedzieć jakie pliki dołączyć do paczki przy publikowaniu modyfikacji.
Proste rozwiązanie - ściągamy jakiś cywilizowany menedżer plików (np. Total Commander) i ustawiamy wszystkim plikom datę ostatniego użycia na np. 2002 rok, a potem przy pakowaniu wiemy co było modyfikowane, a w efekcie użyte w modyfikacji.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry