przyszłym lvl designerom polecam te materiały:
http://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-1-preproduction-ed-byrne-creative-director-zipper-interactivehttp://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-2-level-designers-core-space-creation-and-level-flow-matthias-worch-senior-level-designer-visceral-gameshttp://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-3-tools-making-a-better-game-jim-brown-lead-level-designer-epic-gameshttp://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-4-cover-object-placement-multiplayer-level-balancing-neil-alphonso-lead-designer-splash-damagehttp://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-5-production-the-thrilling-world-of-workflow-forrest-dowling-lead-multiplayer-level-designer-kaos-studios-thq-inchttp://www.slideshare.net/LevelDesigninaDay/gdc-2010-level-design-in-a-day-part-6-level-designer-storyteller-joel-burgess-senior-designer-bethesda-game-studiosMnie zaskoczyło, że dużo wniosków tego człowieka pokryło się z moim rozumowaniem i jak o wielu rzeczach wiedziałem podświadomie. Jak widać lata doświadczenia, mimo że byle jakiego i pokrewnie związanego z tematem robią swoje. Dla osób, które choć trochę aspirują do bycia kiedyś w przyszłości lvl designerami polecałbym najpierw "skminić", że nie jest to jedynie vobowanie i pokrewne rzeczy z tym związane. Ogólnie chyba najbardziej zaawansowana i wymagająca wszechstronnej wiedzy i umiejętności dziedzina graficzna/okołograficzna spośród fachów przy projektowaniu gier.
dużo grasz, obserwujesz, dużo dobrego lvl desigu powstaje mimo wszystko i dlatego to wydaje się tak oczywiste i naturalne. jak się zaczyna kojarzyć to już sukces, później tylko umieć to przełożyć na konkretną pracę. na pewno lvl designerzy dostarczają przeżyć, modele postaci takie czy inne robią wrażenie, ale to w krajobrazach, wnętrzach itp można się "zakochać"
z linków ciekawych:
http://level-design.org/część materiałów do 5tej kolumny, może się przydadzą nie tylko lvl designerom ale także grafikom 3d...
http://5ta-kolumna.com/bazynski/detal.pdfhttp://5ta-kolumna.com/bazynski/items.pdfhttp://5ta-kolumna.com/bazynski/mlyn.pdfhttp://5ta-kolumna.com/bazynski/rzuty_domow.pdfhttp://5ta-kolumna.com/bazynski/rzuty_wsi.pdfhttp://5ta-kolumna.com/bazynski/budownictwo.pdf