[Maya][Tekst i obrazki]Wypalanie normal map 4962 1

O temacie

Autor ciachoNGT

Zaczęty 28.12.2010 roku

Wyświetleń 4962

Odpowiedzi 1

ciachoNGT

ciachoNGT

Użytkownicy
posty24
Propsy5
  • Użytkownicy
Witam! Dzisiaj wam zaprezentuje jak dobrze wypalić normal mapę w Majce

Składniki:
  • 1 lub więcej obiektów hi poly
  • 1 lub więcej obiektów low poly
  • Maya

Uwaga:krawędzie low poly trzeba wygładzić przed wypalaniem (F3-Normals-Soften Edge)

1.Importujemy oba te obiekty na jedną scenkę


2.Wsadzamy je w siebie


3.Klikamy F6 lub przełączamy ten przycisk na Rendering


4.Klikamy Lighting/Shading i wybieramy Transfer Maps...


5.Jako Target Mesh wybieramy nasze low poly

6.Jako Source Mesh wybieramy hi poly

7.W Output Maps wybieramy Normal

8.W target mesh wybieramy display Both i Search envelope wybieramy jak najmniej lecz żeby było naokoło lub najbliżej w moim przypadku



9.

1.Folder docelowy wypalonej normalki
2.Format normal mapy (polecam Targa)
3.Rozmiary
4.Jakość (więcej=lepiej=dłużej)
5.To wybieramy jeżeli Both (czyli to coś co ma być naokoło) ma szukać w środku i na zewnątrz powłoki a jeżeli tylko w środku to inside a jak najbliżej to closest to envelope
6. Jak głęboko ma szukać
7.To nie wiem ale trzeba wybrać Surface Normals, wtedy jest ładniejsze

10.Bake i powinna nam powstać ładniuchna normalka
 

Rat

Rat

Wyspa Khorinis
posty9
Propsy4
  • Wyspa Khorinis
Fajnie nawet ,nieco prościej niż w maxie ale masz propsa ;p
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry