Zabawa z meshami 8938 1

O temacie

Autor Piskor

Zaczęty 22.03.2008 roku

Wyświetleń 8938

Odpowiedzi 1

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator

Piskor

Zabawa z meshami
2008-03-23, 00:51(Ostatnia zmiana: 2009-07-01, 18:08)
Przetłumaczyłem tutorial ze strony: http://www.g3-modding.tk/
Jest to pierwsza część tutorialu: "Zabawa z meshami"

W tym tutorialu omówimy modele czyli: compiledMesh.pak w GothicIII\Data. Niestety nie ma żadnych narzędzi dzięki, którym wstawimy nasze modele do gry, ale pokażę wam znaną ,"podmieniającą" metodę - zrozumiecie o czym mówię czytając ten tutorial.

Krok 1 : Ściągnij G3Pak
Krok 2 : Uruchom program G3Pak i otwórz: file> open-GothicIII> Data> compiledMesh.pak. Proponuję żebyś wyciągnął tylko:                        G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1
(open- GothicIII> Data> compiledMesh.pak> G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1)
Krok 3 : W tym tutorialu zamienimy Miecz Paladyna na Katanę i odwrotnie. (Katana -> Miecz Paladyna & Miecz Paladyna -> Katana)
Krok 4 : Naciśnij: "extract selected"
Krok 5 : Zostanie utworzony nowy folder: "compiledMesh" zawierający inne foldery.
Krok 6 : Po pierwsze znajdź xmsh każdego z dwóch mieczy. Są w folderze: "G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1"
Krok 7 : Wyszukaj plik: "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1' (model Katany) oraz "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1"
(model Miecza Paladyna). Użyjemy właśnie tych dwóch modeli.
Krok 8 : "Podmieniająca Metoda" : Zmień nazwę pliku: "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1" na "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1" oraz nazwę pliku: "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1" na "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1".
Myślę, że zrozumiałeś co właśnie zrobiliśmy.
Krok 9 : Włącz grę. Teraz Katana będzie miała model Miecza Paladyna, a Miecz Paladyna powinien mieć model Katany.
Krok 10 : Mam nadzieję, że działa. Tak to wygląda w praktyce:

Katana jako Miecz Paladyna

Miecz Paladyna jako Katana  

Jeden z moich przyjaciół , spiros_kreta z forum WoG wpadł na świetny pomysł: zamienić modele jednoręcznych broni na modele dwuręcznych! Zamieniając na przykład: Pogromcę orków z modelem Toporu Berserkera. Wtedy gdy klikniemy, by wyciągnać  Pogromcę Orków wyciągniemy Topór Berserkera! To ta sama metoda co z Kataną i Mieczem Paladyna. Spójrzcie na te pasjonujące screenshoty:

screen_1
screen_2
screen_3
screen_4

Tłumaczenie: Piskor
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator

Piskor

Zabawa z meshami
#1 2008-08-08, 22:59(Ostatnia zmiana: 2009-07-01, 18:22)
Przetłumaczyłem tutorial ze strony: http://www.g3-modding.tk/
Jest to druga część tutorialu: "Zabawa z meshami"

Podziękowania dla FEUERBARDE z World of Gothic Forum
Jest to kolejny tutorial opierający się na compiledMeshes.pak w folderze Gothic III\Data.
   
Używając Marvin Mode, zbudujemy nasz własny krajobraz. Jeśli posłużysz się G3Pak to w compiledMeshes.pak zobaczysz nazwy obiektów, budynków  z G3 etc. Za pomocą Marvin mode będziesz w stanie dodać te rzeczy do swojej gry. Jednak nie wszystkie obiekty w compiledMeshes działają z Marvinem. Dlatego podaję listę feuerbarde pochodzącą z World of Gothic Forum.

Krok 1: Otwórz Marvin Mode (Wskazane jeśli jeszcze go nie odblokowałeś)
Krok 2: Wpisz jedną z poniższych komend:

Feuerbarde (nie zawiera komentarzy – przetłumaczona z niemieckiego przeze mnie)

### O to budynki pochodzące z Nordmaru:

G3_Nordmar_BigHouse_Indoor_Stuff_01
G3_Nordmar_Bridge_End_01
G3_Nordmar_Bridge_End_02
G3_Nordmar_Bridge_Middle_01
G3_Nordmar_Bridge_Socket_01
G3_Nordmar_Bridge_Socket_02
G3_Nordmar_House_Blacksmith_01
G3_Nordmar_House_Blacksmith_02
G3_Nordmar_House_Chief_HQ_01
G3_Nordmar_House_Small_01 timber building
G3_Nordmar_House_Small_02 timber building
G3_Nordmar_House_Small_03 timber building
G3_Nordmar_House_Storage_01
G3_Nordmar_House_Storage_02
G3_Nordmar_House_Watch_Tower_01
G3_Nordmar_House_Watch_Tower_02

### O to budynki pochodzące z Myrtany:

G3_Myrtana_Castle_Wall_Tower_01
G3_Myrtana_House_Blockhut_Stone_01
G3_Myrtana_House_Blockhut_Stone_Burned_01
G3_Myrtana_House_Blockhut_Wood_01
G3_Myrtana_House_Blockhut_Wood_Burned_01
G3_Myrtana_House_Hut_01
G3_Myrtana_House_Hut_01_Group
G3_Myrtana_House_Hut_02
G3_Myrtana_House_Hut_Ruined_01
G3_Myrtana_House_Mill_Water_01
G3_Myrtana_House_Small_01
G3_Myrtana_House_Small_02
G3_Myrtana_House_Small_03
G3_Myrtana_Objects_Stoneplateu_01
G3_Myrtana_Objects_Stoneplateu_02
G3_Myrtana_Objects_Stoneplateu_03
G3_Myrtana_Objects_Stoneplateu_04
G3_Myrtana_Ruins_Small_Stone_01
G3_Myrtana_Ruins_Stone_Rubble_01
G3_Myrtana_Ruins_Stone_Rubble_02
G3_Myrtana_Ruins_Stone_Rubble_03
G3_Myrtana_Ruins_Stone_Rubble_04
G3_Myrtana_Ruins_Tower_01
G3_Myrtana_Ruins_Tower_02
G3_Myrtana_Ruins_Tower_03
G3_Myrtana_Ruins_Wall_01
G3_Myrtana_Ruins_Wall_02
G3_Myrtana_Ruins_Wall_03
G3_Myrtana_Ruins_Wall_04
G3_Myrtana_Ruins_Wall_05
G3_Myrtana_Ruins_Wall_06
G3_Myrtana_Ruins_Wall_06
G3_Myrtana_Vanguard_Magic_Barrier_01

### O to budynki pochodzące z Varantu

G3_Varant_City_House_01 house
G3_Varant_City_House_02 house
G3_Varant_City_House_2Story_01
G3_Varant_City_House_Shop_01
G3_Varant_City_House_Shop_02
G3_Varant_City_House_Shop_03
G3_Varant_City_House_Shop_04
G3_Varant_City_House_Watchtower_01
G3_Varant_City_House_Watchtower_02
G3_Varant_City_House_Watchtower_Broken_01
G3_Varant_City_House_Watchtower_Broken_02
G3_Varant_City_Slave_Cage_01
G3_Varant_City_Slave_Ramp_01
G3_Varant_City_Tent_01
G3_Varant_City_Tent_02
G3_Varant_City_Tent_03
G3_Varant_City_Tent_Assassin_01
G3_Varant_City_Tent_Assassin_02
G3_Varant_City_Watchtower_01
G3_Varant_City_Well_01
G3_Varant_City_Well_02
G3_Varant_City_Well_03
G3_Varant_City_Well_04
G3_Varant_Ruins_Plateau_01
G3_Varant_Ruins_Plateau_02
G3_Varant_Ruins_Stair_01
G3_Varant_Ruins_Stair_02
G3_Varant_Ruins_Wall_01
G3_Varant_Ruins_Wall_02
G3_Varant_Ruins_Wall_03
G3_Varant_Ruins_Wall_04
G3_Varant_Ruins_Wall_05
G3_Varant_Ruins_Wall_06
G3_Varant_Ruins_Wall_07
G3_Varant_Village_House_01
G3_Varant_Village_House_02
G3_Varant_Village_House_03
G3_Varant_Village_House_04

### O to budynki rzadko występujące:


G3_Architecture_Fishinghouse_01
G3_Varant_City_Tent_Ork_01
G3_Varant_City_Tent_Ork_02

Jeśli spróbujesz wstawić obiekt  powinieneś uzbroić się w cierpliwość, zwłaszcza większe obiekty lub domy powinny być wstawiane na płaskiej przestrzeni, inaczej...częściowo zawiśnie w powietrzu lub zanurzy się w pustynnym piasku. Obiektów dekoracyjnych i domów nie można przemieszczać ani usunąć, „czyszcząca” komenda dla konsoli usuwa tylko historię poleceń wykonanych dużo wcześniej, gdzie mamy dostęp do instrukcji, które wybraliśmy wcześniej. Ten dostęp uzyskamy wpisując ? i/albo ? w konsoli. Wiele budynków może także zawierać w sobie inne obiekty na przykład: łóżka albo stoły alchemiczne. Można je rozpoznać, poprzez linijkę w nazwie: "G3_Object_Interact _".

Dziękuję naszym specjalistom od Marvina: Tim oraz on-The-Fly

Tłumaczenie: Piskor
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry