Robienie dźwięku do dialogów w G2NK 6598 14

O temacie

Autor Petitek

Zaczęty 21.12.2010 roku

Wyświetleń 6598

Odpowiedzi 14

Petitek

Petitek

Użytkownicy
posty52
Propsy3
  • Użytkownicy
Umiem sporo rzeczy w modowaniu ale nie wiem co zrobić żeby rozmowa pomiędzy bezim a npc'em miała dźwięk. Chodzi mi o to że np. rozmawiam z lobartem. Pokazuje sie okno i pisze Czemu wkroczyłeś na mój teren? i słychać DŹWIĘK Czemu wkroczyłeś na mój teren?. Jak ja robie dialog wyskakuje okienko i pisze np Co słychać? ale dźwięku nie ma :( POMOCY
 

Beezimienny

Beezimienny

Użytkownicy
posty67
Propsy10
  • Użytkownicy
Dźwięk musisz nagrać. np. nagrywasz swój głos mikrofonem lub prosisz kogoś żeby ci ten głos nagrał. Jak masz gotowwy dźwięk to wchodzisz w skrypt dialogu kopiujesz linijke:

AI_Output (other, self,"DIA_nazwa_dialogu_15_00");
Potem nazywasz tak jak masz linijke swój dźwięk i wrzucasz go do folderu \Gothic\_Work\Data\SOUND\SPEECH

Pamiętaj że dźwięk musi być w postaci .WAV


EDIT: To się nazywa "Dubbing"
 
Nie klikaj tu!





CLICK

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o dubbing, tak?
Więc wspomniany wcześniej dubbing trzeba sobie najpierw nagrać. To nie działa tak, że napiszesz sobie dialog i Gothic niczym syntezator mowy stworzy sobie do tegoż dialogu jak to nazwałeś "Dźwięk".
Otóż dubbing trzeba sobie najpierw nagrać, a następnie w jakimś edytorze ustawić, aby dana sekwencja dźwiękowa była monoficzna. W win XP gdy coś nagrasz zwykłym rejestratorem jest od razu monoficzna, a w 7 chyba jest już stereo...
Następnie nazywasz swój dźwięk jak dialog np.:

DIA_BaalCadar_NoTalk_Hi_15_00.wav

I wrzucasz go do katalogu:

_Work\Data\Sound\Speech

No i w sumie to tyle... Mam nadzieję, że o to chodziło...


EDIT:
@Beezimienny wyprzedziłeś mnie :D
 

Beezimienny

Beezimienny

Użytkownicy
posty67
Propsy10
  • Użytkownicy
Cytat: Buras link=topic=12481.msg124948#msg124948#msg124948#msg124948 date=1292963507
EDIT:
@Beezimienny wyprzedziłeś mnie :D



Ja sam pisałem jak najszybciej żeby nikt mnie nie wyprzedził :D


@petitek

Nie chcący dostałeś ode mnie propsa :P
 
Nie klikaj tu!





CLICK

Petitek

Petitek

Użytkownicy
posty52
Propsy3
  • Użytkownicy
THX wam za taką szybką odpowiedź :)  , tyle że ja nie mam folderu sound :(((( mam go stworzyć?
 

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Beezimienny

Beezimienny

Użytkownicy
posty67
Propsy10
  • Użytkownicy
Wypakuj folder z wszystkimi dźwiękami Gothic VDFS'em.

Nie jestem pewien ale stworzyć tak po prostu chyba też można.
 
Nie klikaj tu!





CLICK

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To konieczne? U mnie bez wypakowywania VDFesem działa bez zarzutu...
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
OMG, myślałeś, że Gothic generuje każde zdanie jakie wpiszesz? Jestem w szoku :O

Petitek

Petitek

Użytkownicy
posty52
Propsy3
  • Użytkownicy
Jesteście super :D  mam jeszcze 1 pytanie xD jak dodać łóżko za pomocą spacera? Wiem jak zrobić zwykłego zCVoba (czy jakoś tak) i dodać mu żeby przez niego nie przechodzić, ale nie wiem jak zrobić przedmiot (Łóżko) w którym bezi może spać
 

damdan

damdan

Labirynt
posty176
Propsy43
ProfesjaLvl designer
  • Labirynt
 

Buras

Buras

Użytkownicy
posty202
Propsy23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może najprościej je skopiować...?
Klikasz na łożko w np. Starym Obozie, ctrl +c, potem w miejscu, w którym łożko ma leżeć klikasz prawym, następnie "Paste", obracasz, modyfikujesz itp. i gotowe.
 

Petitek

Petitek

Użytkownicy
posty52
Propsy3
  • Użytkownicy
Dobry tutek ale jak już mam te łóżko i chce je przesunąć za pomocą klawisza "m" to mi sie ie przesuwa :|  jak stworzyłem to dalej to to samo było
 

Lord Miguel

Lord Miguel

Użytkownicy
posty71
Propsy7
  • Użytkownicy
Kolizje:

1. Klikasz na taki Object
2. widzisz tam coś takiego jak:
cdStatic:False
cdDyn:False
staticVob:False
3. W twoim przypadku jeden z tych wpisów będzie na "True"
4. Daj na "False" i "Apply"
5. Powinieneś umieć poruszać vobem tylko potem jak go ustawisz do daj spowrotem na "True"
ale np. krzakowi nie musisz dawać bo po nim nie chodzisz tylko do niego wchodzisz.
Ale się rospisałem. :lol:
 

Petitek

Petitek

Użytkownicy
posty52
Propsy3
  • Użytkownicy
Już ok tyle że jak włączam grę to nie pisze "łóżko" i nie mam okna z napisami "odpoczywaj do rana" (czy jakoś tak) tylko poprostu jak jestem przy łóżku naciskam Ctrl i mi bezi kładzie sie na łóżko :|  chyba najlepszy sposób to skopiować
:)

o już ok w grze działa :)  wystarczyło skopiować i zmienić tylko visual(mesh)

EDIT: Temat do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry