Przed rozpoczęciem tego tutoriala radzę się zapoznać z moimi poprzednimi tutorialami.
Wyjaśnie wam teraz jak tworzyć nowe frakcje.
Otwieramy plik module_factions i pod kingdom_5 wklejamy i edytujemy wedle własnych potrzeb to:
(kingdom_6, Ksiestwo Polan, 0, 0.9, [(outlaws,-0.05),(peasant_rebels, -0.1),(deserters, -0.02),(mountain_bandits, -0.05),(forest_bandits, -0.05)], [], 0xFFFDED),
To jest nazwa
To kod heksadecymalny od którego zależy kolor frakcji
A pod culture_5 wklejamy to:
(culture_6, culture_6, 0, 0.9, [], []),
Otwieramy plik module troops i pod kingdom_5_lord wklejamy i edytujemy wedle własnych potrzeb to:
[kingdom_6_lord, Ksiaze Polan, Kingdom 6 Lord, tf_hero, 0,reserved, fac_kingdom_6,[itm_warhorse, itm_tabard, itm_leather_boots, itm_splinted_leather_greaves, itm_heraldic_mail_with_tabard, itm_gauntlets, itm_bastard_sword_b, itm_tab_shield_heater_cav_b, itm_spiked_helmet], knight_attrib_3,wp(220),knight_skills_4|knows_trainer_5, 0x0000000efc04119225848dac5d50d62400000000001d48b80000000000000000, rhodok_face_old_2],
Otwieramy plik module_party_templates i przed ostatnim nawiasem wklejamy edytując nazwy jednostek według potrzeb to:
(kingdom_6_reinforcements_a, kingdom_6_reinforcements_a, 0, 0, fac_commoners, 0, [(trp_rhodok_spearman,3,7),(trp_rhodok_crossbowman,5,10),(trp_rhodok_tribesman,11,26)]),
(kingdom_6_reinforcements_b, kingdom_6_reinforcements_b, 0, 0, fac_commoners, 0, [(trp_rhodok_trained_spearman,4,9),(trp_rhodok_spearman,5,10),(trp_rhodok_crossbowman,3,8)]),
(kingdom_6_reinforcements_c, kingdom_6_reinforcements_c, 0, 0, fac_commoners, 0, [(trp_rhodok_sergeant,3,7),(trp_rhodok_veteran_spearman,2,5),(trp_rhodok_veteran_crossbowman,2,5)]),
Otwieramy plik module_scripts. Tu będzie trochę więcej roboty.
Wyszukujemy:
(faction_set_slot, fac_kingdom_5, slot_faction_culture, fac_culture_5),
(faction_set_slot, fac_kingdom_5, slot_faction_leader, trp_kingdom_5_lord),
Wklejamy pod tym to:
(faction_set_slot, fac_kingdom_6, slot_faction_culture, fac_culture_6),
(faction_set_slot, fac_kingdom_6, slot_faction_leader, trp_kingdom_6_lord)
Wyszukujemy, kopiujemy i wklejamy pod spodem edytując 5 na 6 i jednostki (tak jak chcecie) to:
(faction_set_slot, fac_culture_5, slot_faction_tier_1_troop, trp_rhodok_tribesman),
(faction_set_slot, fac_culture_5, slot_faction_tier_2_troop, trp_rhodok_spearman),
(faction_set_slot, fac_culture_5, slot_faction_tier_3_troop, trp_rhodok_trained_spearman),
(faction_set_slot, fac_culture_5, slot_faction_tier_4_troop, trp_rhodok_veteran_spearman),
(faction_set_slot, fac_culture_5, slot_faction_tier_5_troop, trp_rhodok_sergeant),
Wyszukujemy to:
(else_try),
(faction_slot_eq, :faction_no, slot_faction_culture, fac_culture_5),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_deserter_troop, trp_rhodok_deserter),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_guard_troop, trp_rhodok_veteran_spearman),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_messenger_troop, trp_rhodok_messenger),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_prison_guard_troop, trp_rhodok_prison_guard),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_castle_guard_troop, trp_rhodok_castle_guard),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_reinforcements_a, pt_kingdom_5_reinforcements_a),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_reinforcements_b, pt_kingdom_5_reinforcements_b),
(faction_set_slot, :faction_no, slot_faction_reinforcements_c, pt_kingdom_5_reinforcements_c),
Kopiujemy, wklejamy od razu pod tym i przed try_end i edytujemy według własnych potrzeb.
Dobrze by było żeby nasz książe miał jakąś siedzibę. Właśnie się tym zajmiemy.
Wyszukujemy :
(call_script, script_give_center_to_lord, p_town_9, trp_knight_2_1, 0),
Zmieniamy trp_knight_2_1 na trp_nazwa_naszego krola(ta pierwsza)
Zawsze możemy mu dać co innego. Nazwy miast do zobaczenia w module_parties.
Można też zrobić aby to królestwo miało na starcie wojnę z innym królestwem.
Wyszukujemy:
(call_script, script_diplomacy_start_war_between_kingdoms, fac_kingdom_1, fac_kingdom_2),
Pod tym wklejamy to:
(call_script, script_diplomacy_start_war_between_kingdoms, fac_kingdom_6, fac_kingdom_(numerek frakcji z którą ma być wojna),