Ten tutorial będzie poświęcony przedmiotom.
Omówie tutaj wszystko z czego się składa skrypt przedmiotu.
Broń[sword_viking_1, Nordic Sword, [(sword_viking_c,0),(sword_viking_c_scabbard , ixmesh_carry)], itp_type_one_handed_wpn|itp_primary, itc_longsword|itcf_carry_sword_left_hip|itcf_show_holster_when_drawn,
147 , weight(1.5)|difficulty(0)|spd_rtng(99) | weapon_length(94)|swing_damage(28 , cut) | thrust_damage(20 , pierce),imodbits_sword_high ] ,
nazwa używana w innych plikach MSNazwa przedmiotu w grzeNazwa modeluNazwa modelu-tym razem chodzi o miecz w pochwie o czym świadczy ixmesh_carrycechy przedmiotu które opisze późniejzestaw animacji z jakich korzystarodzaj schowania broni w tym przypadku broń jednoręczna w pochwiecenaszybkość bronidługość ostrrza broni, do sprawdzenia w OpenBRF za pomocą Rulerrodzaje i ilość obrażeń, swing to sieczne a thrust to kłuteOd tego zależy jakie zmienne obrażeń może mieć np. zabójczej ostrościCechy przedmiotówSą różne, a kilkanaście z niech wymienie tutaj. Oddzielamy je od siebie tym |
Najważniejsze to typ przedmiotu.Nie tłumacze ich bo łatwo się domyśleć co znaczą. Wymienie je wszystkie:
- itp_type_horse
- itp_type_one_handed_wpn
- itp_type_two_handed_wpn
- itp_type_polearm
- itp_type_arrows
- itp_type_bolts
- itp_type_shield
- itp_type_bow
- itp_type_crossbow
- itp_type_thrown
- itp_type_goods(dobra np. jedwab)
- itp_type_head_armor
- itp_type_body_armor
- itp_type_foot_armor
- itp_type_hand_armor
- itp_type_pistol
- itp_type_musket
- itp_type_bullets
- itp_type_animal
- itp_type_book
Teraz podam inne flagi które z pewnością się wam przydadzą:
- itp_unique
- itp_always_loot
- itp_no_parry
- itp_spear
- itp_merchandise (WAŻNE, bez tej flagi nie idzie kupić przedmiotu w sklepie)
- itp_wooden_attack (dżwięk przy ataku)
- itp_wooden_parry(dżwięk przy bloku)
- itp_food
- itp_cant_reload_on_horseback
- itp_two_handed
- itp_primary (aby przedmiot mógł być używany w jednym z 4 okienek broni)
- itp_secondary (można wziąść od poległej osoby w trakcie walki)
- itp_covers_legs (do pancerzy, jeżeli pancerz nie ma spodni nie dawać tej flagi)
- itp_doesnt_cover_hair ( do hełmów, bez tej flagi nie wyświetla włosów)
- itp_consumable (do żarcia)
- itp_bonus_against_shield
- itp_penalty_with_shield
- itp_cant_use_on_horseback
- itp_civilian ( do stroi nie pancerzy)
- itp_fit_to_head
- itp_covers_head ( do hełmów przez które nie widać głowy, nie wyświetla głowy wtedy)