Trochę o estetyce prac… 3520 7

O temacie

Autor wietrzyk

Zaczęty 13.12.2010 roku

Wyświetleń 3520

Odpowiedzi 7

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty440
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Trochę  o estetyce prac…
Każdy przeważnie początkujący grafik robi modele nie tyle z błędami, co niespójne i mało staranne prace. W większości przypadków spowodowane jest to złym dobraniem tektur, złą skalą i nieumiejętnym mapowaniem. Zamiast siedzieć nad modelem 2h siądźmy 3-4, elementy które są widoczne na pierwszy rzut muszą być zrobione najstaranniej, bo to przesądza o całości pracy.
 

  Tworząc modele pod daną lokację, trzeba wziąć pod uwagę jej wygląd, przeznaczenie obszaru. Przykładowo lokacja to pustkowie, uschnięte drzewa, gdzieniegdzie bagna itd. Nie damy „rushowych, słitaśnych” domków, kucyków Pony i innego badziewia. Gdy na modelu używamy kilku tekstur to trzeba zadbać aby były spójne kolorystycznie i jako tako się nie „gryzły”.

 
 Tak samo tyczy się gdy się robi dany set, modele powinny być podobne architektonicznie.



Na całość pracy zalicza się model 3D jak i tekstura więc kolejną ważną sprawą jest nie efektywne  rozmieszczenie części modelu na teksturze, przez co marnuje się miejsce, które można przeznaczyć na dodatkowe elementy.

Częstym problemem jest także nie umiejętność, lub po prostu częściej brak chęci do redukcji niepotrzebnych trójkątów w modelu, a przecież można zrobić prościej nie zmieniając kształtu bryły.

  Na koniec dodam, że elementy nie widoczne z poziomu gracza nie modelujemy, a istniejące ładnie usuwamy.

 
 

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy
Bardzo dobry tutek dla początkujących łap propsa ale troszkę za krótki chętnie bym się jeszcze dowiedział kilku ciekawostek mam nadzieje że wkrótce dodasz nowe info  :lol:
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3690
Propsy4837
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Cytat: SovieT link=topic=12327.msg123317#msg123317#msg123317#msg123317 date=1292257058
Bardzo dobry tutek dla początkujących łap propsa ale troszkę za krótki chętnie bym się jeszcze dowiedział kilku ciekawostek mam nadzieje że wkrótce dodasz nowe info  :lol:

Ale co byś jeszcze chciał?
Tu jest zawarte to co trzeba, krótko i na temat. Grafik to taka specyficzna profesja, że nikt cie niczego nie nauczy, jedynie może dać ci jakieś rady, wskazówki. Grafik musi być SAMOUKIEM.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty440
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
To miało być nie tyle tutorial co mini artykuł z przykładami, aby pokazać co ludzie robią źle, a co mogliby poćwiczyć. Jak przypomnę sobie coś jeszcze na pewno dodam.
 

iktorn

iktorn

Użytkownicy
posty89
Propsy12
  • Użytkownicy
Świetnie opisane.
btw. kojarzysz mnie ?
 

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty669
Propsy131
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy

Zdunek
Administrator

Trochę o estetyce prac…
#5 2010-12-13, 22:28(Ostatnia zmiana: 2011-01-04, 01:08)
Jakbyś zrobił tutek jak robić takie tekstury jak w domku, w sensie klimatyczne, to bym chyba podłubał w photoshopie i posiedział w 3d maxie :)  naprawdę ładnie to wygląda


[mod=Aztek]Prawda jest taka, że jakbyś nie był rootem, to bym nie poprawił :lol2: [/mod]
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3690
Propsy4837
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Jak mi się zachce to moge napisac :P ale to jak bede robil tego typu prace :D
 

baba vanga
  • Gość
ale miazyga to mi się podoba może teraz jednak wowoz cokolwiek się nauczy prócz stękania ze nic mu nie pasuje xd
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry