W tym tutorialu dowiesz się jak sprawić, by trójwymiarowe obiekty w stalkerze miały inną barwę.
1. Co potrzebujesz
Do edycji tekstur, bo tak nazywają się obrazki, które nadają trójwymiarowym modelom kolor, najlepiej nadaje się program
Adobe Photoshop, jednak z racji na trudny dostęp do niego z powodu ceny, polecam całkowicie darmowy program Paint.NET, który można pobrać z
tej strony. Potrzebujesz też wypakowaną zawartość stalkera, o tym jak wypakować zawartość stalkera napisane jest w
oddzielnym tutorialu.
2. Edytujemy i podmieniamy teksturę
Wejdź do folderu z rozpakowanym stalkerem, następnie do folderu textures, a z folderu textures wejdź do folderu act. Znajdź interesującą cię teksturę, w moim przypadku jest to act_stalker_face1.dds. Teraz skopiuj ją do schowka, wejdź do folderu ze stalkerem, stwórz folder gamedata, w nim folder textures, a w folderze textures folder act, do folderu act wklej tą teksturę. Teraz otwórz ją za pomocą Paint.NET'a, i przemaluj, na przykład tak:
Teraz kliknij kolejno File->Save as...(wybierz rozszerzenie .dds)->Save, w FileFormat wybierz DTX5, CompressorType slow/HQ, ErrorMetric Perceptual, zaznacz Generate Mip Maps i wybierz z listy Super Sampling. Kliknij OK i gotowe! U mnie wilk wygląda teraz tak:
Autor: ja(czyli mój inny nick-zdzichorowerzysta)