[Skrypty] Skrypt na dodanie kredytów 1718 0

O temacie

Autor FeisaR

Zaczęty 19.03.2008 roku

Wyświetleń 1718

Odpowiedzi 0

FeisaR

FeisaR

Użytkownicy
posty116
Propsy16
  • Użytkownicy
Mój pierwszy tutek dotyczący skryptów.
Najpierw proponuje zdobyć program NSS Kotor Script Editor - ułatwia pisanie.

Pierwszy skrypt jaki napiszesz (najprawdopodobniej) będzie bardzo prosty.
Zrobimy sobie skrypt i dodamy go do dialogu, tzn. aby uaktywnił się podczas dialogu.Skrypt spowoduje, że gra doda nam 500 kredytów.

Oto skrypt:

void main()
{
int nAmount=500;

GiveGoldToCreature( GetFirstPC(),nAmount);
}

Zakładam, że znasz trochę składnie tego języka programowania.Nie będę o niej pisał.

Dodaliśmy zmienną nAmount i napisaliśmy, że jest równa 500.
Potem napisaliśmy kolejną linię kodu. GiveGoldToCreature oznacza tyle, że karzemy grze dać kredyty komuś.( GetFirstPC(),nAmount); oznacza, że kredyty dajemy graczowi czyli PC o wartości zmiennej nAmount.

Mam nadzieję, że przyda się to początkującym.
Nie będę się rozwlekał nad dodawaniem do dialogu.Program DLGEditor jest bardzo, bardzo prosty.Dodam, że klikając na zdanie (odpowiedź NPC lub PC) na dole w polu Script that fires when spoken, dodajemy nazwę naszego skryptu.
Skrypty muszą zostać skompilowane i wrzucone do katalogu Override, o tym w innym tutorialu.
Pozdrawiam.

Tutek napisałem sam, nie tłumaczyłem.
 


"Now I stand, the lion before the lambs

and they do not fear...

They cannot fear
"


Arthas Menethil, The Lich King


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry