Wstawianie samochodów w określone miejsca 2561 0

O temacie

Autor Zkirtaem

Zaczęty 19.03.2008 roku

Wyświetleń 2561

Odpowiedzi 0

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2174
Propsy1679
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Wstawianie samochodów w określone miejsca
2008-03-19, 14:04(Ostatnia zmiana: 2008-03-19, 16:27)
GTA: Vice City. Edycja pliku Main.SCM

Ściągamy Vice Builder'a stąd: Download

I Player Postion Tool'a stąd: Download


Zaczniemy od prostego postawienia samochodu w wybrane miejsce.

Vice Builderem otwieramy plik data/main.scm;

Linia 27951 powinna wyglądać mniej więcej tak:

014B: $5C7 = init_parked_car_generator #ADMIRAL  8  8  0 alarm  50 door_lock  0  0  10000 at -401.2715 -534.6655  11.7534 angle  149.2032

Jeśli wygląda inaczej, poszukaj takiej, jak napisałem na górze.

Powinieneś znaleźć coś takiego:

014B: $5C7 = init_parked_car_generator #ADMIRAL  8  8  0 alarm  50 door_lock  0  0  10000 at -401.2715 -534.6655  11.7534 angle  149.2032
014C: set_parked_car_generator $5C7 cars_to_generate_to  101

To jest skrypt, który stawia Admirala w miejsce oznaczone Koordynantami -401.2715 -534.6655  11.7534 obróconego o 149.2032 stopni.
Teraz skąd wyciągnąć takie koordynanty? Od tego jest Player Postion Tool. Włączamy go, włączamy Vice City, i idziemy w miejsce, w którym chcemy postawić wóz. W moim przypadku będzie to wąska dróżka pomiędzy FrontPage Cafe a Hotelem.
Postawię tam Sanchez'a.

Więc pod tym:

014B: $5C7 = init_parked_car_generator #ADMIRAL  8  8  0 alarm  50 door_lock  0  0  10000 at -401.2715 -534.6655  11.7534 angle  149.2032
014C: set_parked_car_generator $5C7 cars_to_generate_to  101


Wpisuję takie coś:

014B: $5C8 = init_parked_car_generator #SANCHEZ -1 -1  0 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  238.795 -1246.855  10.09 angle  270.0
014C: set_parked_car_generator $5C8 cars_to_generate_to  101

Teraz kompilujemy (F9), gra sama się włączy, i już Sanchez stoi:

Kliknij, to screen


A teraz wytłumaczenie:

init_parked_car_generator #SANCHEZ - Nazwa pojazdu, wszystkie są w pliku data/default.ide, który tradycyjnie otwieramy Notatnikiem;
alarm  0 - Jeśli wpiszesz 100, będzie miał zawsze alarm, jeśli 50, czasami... takie procentowe podanie, jak często pojazd ma alarm;
door_lock  0 - to samo, tyle, że chodzi o zamknięte drzwi;
at  238.795 -1246.855  10.09 - Koordynanty, które wyciągniesz Player Postion Tool'em;
angle  270.0 - Kąt obrócenia pojazdu;
set_parked_car_generator $5C8 cars_to_generate_to  101 - Jeśli ustawisz na 0, to pojazd zacznie się pojawiać dopiero po zakupie jakiegoś budynku, ale to już nie ten tutek <_<

Piszcie mi na PW wszystkie błędy, jakie macie, ja będę starał się je rozwiązać. I dzięki raportowaniu tych błędów tutek będzie lepszy :D

Tutaj macie mój przerobiony Main.scm. Jeśli nie chce się skompilować nawet czysty SCM, bez przeróbek, ściągnijcie to (to jest mój. Nie chciało mi się przerabiać go od początku, więc ma troszkę małych modyfiakcji. Ale tu Sanchez jest już wstawiony.): Download

UWAGA: PO JAKIEJKOLWIEK ZMIANIE W MAIN.SCM SAVE'Y PRZESTANĄ DZIAŁAĆ!!!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry