Ten tutek będzie o... Dodawaniu samochodów. Może ktoś się oburzy, że to nie podchodzi pod modding, że instalacja a modding to nie to samo, ale zapewniam: Manualne instalowanie samochodów to właściwie najważniejsza część podstaw z GTA. Mój tutek jest pod Vice City, pod III jest chyba identycznie, a pod SA trzeba mieć nowszego IMG Tool'a i tam już jest raczej trochę inna konstrukcja parametrów wozu.
Zaczynamy ;)
Ściągamy IMG Tool'a 1.3 stąd:
http://www.thegtaplace.com/downloads/file.php?id=41COLLeditor:
http://forum.gta.free.fr/gtavc/programy/colleditor.zip (Tu jest jeszcze jedna biblioteka, którą rozpakowujemy do folderu z programem)
Notatnik mamy raczej
I przykładowy samochód (Skoda Octavia), na podstawie którego będę tłumaczył, jak to się robi:
http://www.gtamods.de/dl/d0d22c3f8f60a556a710b6833876ecd8/OK, teraz przystępujemy do pracy:
PART1 - Model i tekstura:
1. Wypakowujemy. Nas interesują pliki:
Readme.txt (W środku są parametry);
sentxs.dff (Model wozu);
sentxs.txd (Tekstura);
sentxs.col (Kolizje, potem może wytłumaczę troszkę szerzej, ale chyba zakapowaliście, o co chodzi ;p ).
2. Włączamy IMG Tool'a i:
Otwieramy nim models/gta3.img;
Wyszukujemy sentxs.dff i sentxs.txd;
Kasujemy je;
Wciskamy CTRL+A i wrzucamy sentxs.dff i sentxs.txt z naczego folderu.
3. Jeśli mamy plik models/txd.img, tam wyszukujemy telko sentxs.txd i podmieniamy.
PART2 - Parametry i kolory:
1. Otwieramy Readme.txt z wozu i data/handling.cfg z Vice City (oba Notatnikiem);
PARAMETRY:
Powinniście w Readme.txt znaleźć coś takiego:
MAFIA 1400.0 2.00 4.40 1.30 0.00 0.00 -0.30 70 1.20 0.85 0.52 5 290.00 25.00 F P 14.00 0.52 1 32.00 1.80 0.18 0.37 0.52 32000 0.18 -0.05 0.50 0.50 208002 1 1
Teraz szukamy w Handling.cfg członu MAFIA i kasujemy całą linijkę. Wklejamy naszą i ...
Właściwie, to już można się cieszyć zainstalowanym wozem. Można włączyć grę i poszukać Sentinela'a XS i pojeździć Skodą Octavią. Ale to nie jest zainstalowane do końca. Jeszcze kolory, koła, i kolizje.
KOLORY:
W Readme.txt mamy linijkę: sentxs, 1,1, 40,40, 38,38, 10,10, 8,8, 3,3, 61,61, 51,51, 79,79, 70,70
To z pliku data/Carlos.dat. wyszukujemy podobną i podmieniamy.
Właściwie juz koniec. Kiedyś dopiszę, jak instalować kolizje, i jak naprawić koła.
Szukamy Sentinel'a XS i jeździmy.
EDIT by Kyroman:
Link do IMG Toola 2.0:
http://www.thegtaplace.com/downloads/file.php?id=552 (nie działa przy GTA 3 i VC)
Poprawiłem także link do IMG Toola 1.3