Dekompilacja skompilowanych skryptów *.u UDK.Nie istnieje narzędzie do dekompilacji skompilowanych skryptów UnrealScript, ale jeśli ma się
UDK, to nie stanowi to żadnego problemu ;)
Na
youtube.com znalazłem filmik, w którym pokazano, jak zdekompilować skrypty w UT3. Ja na podstawie tego filmiku pokażę, jak dzięki UDK, zdekompilować skrypty z dowolnej gry komputerowej opartej na UE3 (zastrzegam sobie, że nie wszystkie skrypty mogą się dać zdekompilować, przykład będzie później).
Na początek otwieramy dowolny edytor tekstowy. Utworzymy w nim plik wsadowy. W edytorze tekstu wpisujemy:
"D:\UDK\UDK-2010-05\Binaries\UDK.exe" batchexport %1 class .uc "C:\Dekompilacja\%~n1\Classes\"
i zapisujemy np. pod nazwą bat.bat ;)
Pierwsza ścieżka oznacza lokalizacje naszego zainstalowanego UDK. Druga ścieżka oznacza katalog, w którym zostaną zdekompilowane skrypty z rozszerzeniem .uc.
batchexport – oznacza eksport wsadowy
%~n1 – oznacza nazwę naszego pliku, który będzie dekompilowany (nie zmieniać tego! automatycznie zostanie utworzony katalog z odpowiednią nazwą!)
I to tyle. Teraz wystarczy przenieść dowolny plik *.u i upuścić na programie bat.bat. Jeśli wszystko pójdzie bez problemu, to powinniśmy mieć pliki *.uc.
Przykład pliku *.u, którego nie da się zdekompilować:
Musimy mieć zainstalowanego BArkA

(Batman: Arkham Asylum). Wchodzimy do katalogu C:\Program Files\Eidos\Batman Arkham Asylum\BmGame\CookedPC i przenosimy plik UnrealX.u na nasz plik wsadowy i zonk

, zawiesza się UDK.
W kolejnym odcinku „Tydzień z UDK” pokażemy, jak wyciągnąć innego rodzaju pliki: siatki trójkątów, tekstury, pliki dźwiękowe etc.