Świeże pomysły 87113 265

O temacie

Autor

Zaczęty 25.06.2010 roku

Wyświetleń 87113

Odpowiedzi 265

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytat: Zkirtaem link=topic=10568.msg102283#msg102283 date=Jul 5 2010, 11:43 AM\'
ceny mogłyby rosnąć w miarę zdobywania następnych poziomów doświadczenia/kolejne rozdziały.

co jest idiotyczne. później dochodzimy do etapu, gdzie byle butelka jakiegoś gówna kosztuje 120 a sprzedać ją możemy za 20. bronie po 8zł.
 

Triple

Triple

The Modders
posty98
Propsy1
  • The Modders

Triple
The Modders

Świeże pomysły
#141 2010-07-05, 13:06(Ostatnia zmiana: 2010-07-05, 13:06)
Wytłumaczyć to można inflacją, bo rudy jest na rynku coraz więcej, bo jest stale wydobywana, a ostatnio dostawy do króla się spieprzyły i więcej zostaje na miejscu, poza tym trzeba coraz więcej płacić za ochronę konwojów - ruda też zostaje w kolonii : D

A tak poważniej - to jakoś trzeba zbalansować rozgrywkę.
 

LordMaker

LordMaker

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
skoro zawaliła się stara kopalnia, a kopiec rudy w nowym obozie przestał być magiczny, wartość rudy raczej poszłaby w górę a nie w dół... A poza tym można by było wtedy kupić wszystko u jakiegoś handlarza, wbić parę poziomów i odsprzedać te same rzeczy jeszcze drożej, niż się je kupiło...

nie wiem, czy Wy macie tak samo, ale jeśli ja wiem, że w jakiejś grze mogę mieć czegoś więcej, to zawsze do tego dążę - zbieram wszystkie chwasty, rozwalam hordy potworów itd. tylko po to, żeby się wzbogacić i mieć jeszcze więcej expa, choćbym był już niepokonanym bohaterem... Taki sposób przechodzenia gier jest dość nudny, a przy tym mocno koliduje z limitowanym ekwipunkiem... a ten ostatni powoduje wtedy dodatkową nudę, bo muszę latać do miasta żeby sprzedać te wszystkie śmieci.

A najlepszym dowodem na to, że limitowany ekwipunek wcale nie jest taki super jest to, że przez 3 części Gothic-a (i dwa dodatki) nikt tego nie zrobił, mimo że autorzy (szczególnie w 3. części) mieli spore doświadczenie jeśli chodzi o tworzenie gier i liczny sztab różnych testerów...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
i liczny sztab różnych testerów...

... co zaowocowało bezawaryjnym, doskonałym i pozbawionym błędów gothic 3
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@LordMaker aleś dowalił tym Gothicem 3
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



LordMaker

LordMaker

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
to tylko potwierdza moje słowa - skoro zostali tam zatrudnieni, a nie skupiali się na kwestiach technicznych, pewnie robili coś innego - np. oceniali takie rzeczy jak ograniczony ekwipunek, rozmieszczenie nauczycieli na mapie czy inne pierdoły...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Świeże pomysły
#146 2010-07-05, 17:40(Ostatnia zmiana: 2010-07-05, 17:45)
tak. zamiast zdać sobie sprawę ze zwykłego partactwa i opieszałości trzeba na siłę szukać tłumaczeń, do tego tak idiotycznych kiedy to same podstawy gry zostały totalnie spierdolone. ekwipunek jak i wiele innych elementów tej gry jest jaka jest bo to prosta gra kierowana do mało wymagających, młodych odbiorców. widać to choćby po grzecznych, beznadziejnych dialogach bez życia, prostych, schematycznych zadaniach czy ogólnym minimalizmie i niezbędności przedstawianych dla gracza faktów i wydarzeń. wiele z tych elementów sprawiło, że grywalność jest wysoka jednak nie znaczy to, że wszystkie z nich są najlepszym rozwiązaniem!
ograniczenie ekwipunku było w większości erpegów czy choćby nawet w takim world of warcraft - nie słyszałem aby to komuś przeszkadzało a wręcz przeciwnie. nikt mi nie powie, że fajne jest gdy możemy przenosić przy sobie kilkadziesiąt sztuk oręża, aby w efekcie sprzedać je za 5zł od sztuki. kojarzy mi się to z takimi prymitywnymi grami jak doom, gdzie właśnie bohater przenosił kilkadziesiąt jednostek broni mając do każdej dostęp w jedną chwile. wszystkim zwolennikom takich durnot polecam wrzucić do plecaka choćby i 20 kilo i przespacerować się  po lokalnym lesie. zaraz ktoś powie, że gothic to nie jest symulator - nie jest i nikt ku temu nie aspiruje ale nieograniczony ekwipunek to nie jest żaden kompromis między grywalnością a już nawet nie realizmem tylko zwykłą logiką niektórych rozwiązań.

odnośnie ekwipunku w cz: prawdopodobnie nie zostanie zmieniony. rozmawialiśmy już na ten temat, nie pamiętam czy jest to technicznie możliwe ale z pewnością na tyle zawiłe i dość skomplikowane że nie chcemy się tego podejmować.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
to LORDMAKER : o tak vyglonda perfekcijna gra ktorej testovalo wiele testerov i v ktorej varto zbieracz exp...
a vkoncu ktosz zbiera te exp by skonczycz gre jak samotna istota na swietze http://www.youtube.com/watch?v=zcNDZL0Fpk4
 


Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Pobieżnie usunąłem posty na temat g3 i podobne. Nikogo tu nie obchodzi żaden gothic 3 ani piranie i ich zamierzenia. To jest Czas Zapłaty i tego się trzymajmy, również w temacie dyskusji. Gdybyśmy mieli się na nich wzorować to by mod zatrzymał się w rozwoju już lata temu.
 

Rudy

Rudy

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Myślę, że pomysł z ograniczonym ekwipunkiem do Gothica nijak nie pasuje.
Za to pomysły, które mogłyby wejść w życie w Czasie Zapłaty, to potrzeba jedzenia i spania. Tak mniej więcej, raz na dzień trzeba było by zjeść jakąś miskę ryżu, czy bochen chleba. To samo ze spaniem, powiedzmy... raz na 24 godziny. O.

I kilka pomysłów ode mnie, nie wiem czy wykonalne, ale napiszę.

1.Jedzenie, picie, itp. podczas siedzenia na jakimś stołku lub ławce. Fajnie by było zasiąść sobie przy ognisku i obalić parę butli ryżówki.
2.Odgłosy z karczmy. Nie znam się na tym za bardzo, ale chyba by to działało w ten sam sposób co koncert In Extremo w MT. Chodzi mi o to, żeby znajdując się niedaleko karczmy, było lekko słychać ten gwar, pobrzękiwania kufli, itp. Im bliżej tawerny, tym wyraźniej by wszystko było słychać. A w środku, to już wiadomo. :D
3.Więcej ludzi w karczmach! Zróbcie to tak jak w nieprzedwojennymipozbawionymklocowatychpostaci Wiedźminie! Tłok, gwar i to co zawarłem w punkcie drugim. ^^
4.Jacyś grajkowie w tawernach. Żeby było weselej! Chyba by się dało wyciągnąć tego InExtremowego skrzypka i perkusistę z bębnem, dodać do tego palanta grającego na lutni i władować ich do karczmy. Graliby jakąś skoczniejszą muzyczkę, którą oczywiście słychać było by spoza karczmy (patrz pkt. 2). Oczywiście ta muzyka nie była by jakaś rodem z cyrku, żeby nie zabić ponurego klimatu Kolonii, ale...
I jeszcze coś. Żeby te swoje mini koncerty dawali w określonych godzinach, a nie tak jak In Extremo, 24h na dobę, bez jedzenia, picia, załatwiania się i spania.
5.Nowe animacje dobijania:
   -Mieczem jednoręcznym: mogłaby zostać taka jaka jest
   -Mieczem dwuręcznym: bohater podchodzi do leżącego oponenta, staje nad nim, unosi obie ręce zaciśnięte na mieczu w górę i szybkim ciosem z impetem przebija leżącego
   -Maczugami/buzdyganami/buławami: bohater podchodzi do leżącego i (nie wiem, czy graliście w nieprzedwojennegoipozbawionegoklocowatychpostaci Assassin's Creed II) rozpieprza jego czaszkę zamaszystym ciosem w twarz, lub potylicę (zależy jak leży :D )
   -Toporem jednoręcznym: mogłaby zostać jaka jest
   -Toporem dwuręcznym: też
W ogóle, to nawet jeśli nie macie czasu/zamiaru/możliwości robić tych animacji dobijania, to przynajmniej rozpatrzcie głębiej sprawę maczug. W Gothicu w ogóle nie można kogoś dobić mając taką broń, więc trochę lipa. :<

To chyba wszystko ode mnie, chyba, że coś jeszcze mi do głowy potem wpadnie. ;)
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Odnośnie pierwszego: nie sądzę, aby to musiało być wymuszone. Gracz raczej mimowolnie je często, aby zwiększyć życie czy cośtam.
Rzecz druga: Tego też raczej nie będziemy musieli wymuszać, ponieważ CZ jest tak skonstruowany że niektóre zadania będziemy mogli wykonać wyłącznie nocą.

Cytuj
Fajnie by było zasiąść sobie przy ognisku i obalić parę butli ryżówki.

Fajnie, ale nie przesadzajmy. To tylko gra komputerowa a nie LARP i nie wieże, że ktoś mógłby czerpać masochistyczną przyjemność z gapienia się w monitor jak bohater siedzi na stołku i popija.

Cytuj
2.Odgłosy z karczmy. Nie znam się na tym za bardzo, ale chyba by to działało w ten sam sposób co koncert In Extremo w MT. Chodzi mi o to, żeby znajdując się niedaleko karczmy, było lekko słychać ten gwar, pobrzękiwania kufli, itp. Im bliżej tawerny, tym wyraźniej by wszystko było słychać. A w środku, to już wiadomo.

Dobry pomysł, który mieliśmy nawet na trailerze ale jest pewien problem. Z daleka z pewnością by to tworzyło dobry efekt ale po wejściu do środka... sam wiesz jak drętwe jest zachowanie npc w gothicu.

Cytuj
3.Więcej ludzi w karczmach! Zróbcie to tak jak w nieprzedwojennymipozbawionymklocowatychpostaci Wiedźminie! Tłok, gwar i to co zawarłem w punkcie drugim. ^^

Po części będzie jako takie życie nocne ale nie za wiele, gdyż Czas Zapłaty to nie sielanka i sytuacja w kolonii zwyczajnie na to nie pozwala.
Cytuj
4.Jacyś grajkowie w tawernach. Żeby było weselej! Chyba by się dało wyciągnąć tego InExtremowego skrzypka i perkusistę z bębnem, dodać do tego palanta grającego na lutni i władować ich do karczmy. Graliby jakąś skoczniejszą muzyczkę

To warto przemyśleć.

Z animacjami jest problem. Już to, że udało nam się zorganizować w miarę ładne animacje do duali jest bardzo dużym sukcesem. Obawiam się, że na więcej nie ma co liczyć.
 

Kaaz

Kaaz

Użytkownicy
posty101
  • Użytkownicy

Kaaz

Świeże pomysły
#151 2010-07-07, 18:39(Ostatnia zmiana: 2010-07-07, 18:40)
Wszystkie z tych pomysłów Rudego bardzo mi się podobają. Tylko z tym siedzeniem przy ognisku przesadzone ;p
 
Life Is Brutal....


Triple

Triple

The Modders
posty98
Propsy1
  • The Modders
Cytuj
Z animacjami jest problem. Już to, że udało nam się zorganizować w miarę ładne animacje do duali jest bardzo dużym sukcesem. Obawiam się, że na więcej nie ma co liczyć.

Zwłaszcza, że przy dwuręcznym mieczu animacja dobijania powinna raczej polegać na wyciągnięciu mizerykordii (sztyletu) i dobiciu nim leżącego. Nikt nie będzie dodatkowo machał dwumetrową kosą.
 

Rudy

Rudy

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
Odnośnie pierwszego: nie sądzę, aby to musiało być wymuszone. Gracz raczej mimowolnie je często, aby zwiększyć życie czy cośtam.
Rzecz druga: Tego też raczej nie będziemy musieli wymuszać, ponieważ CZ jest tak skonstruowany że niektóre zadania będziemy mogli wykonać wyłącznie nocą.

Aha. :)

Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
Fajnie, ale nie przesadzajmy. To tylko gra komputerowa a nie LARP i nie wieże, że ktoś mógłby czerpać masochistyczną przyjemność z gapienia się w monitor jak bohater siedzi na stołku i popija.

Ok, nic straconego. Taki tylko duperel. :P

Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
Dobry pomysł, który mieliśmy nawet na trailerze ale jest pewien problem. Z daleka z pewnością by to tworzyło dobry efekt ale po wejściu do środka... sam wiesz jak drętwe jest zachowanie npc w gothicu.

No tak. Ale jakby co chwilę gestykulowali jak przy rozmowie, pili i jedli, to mogłoby to wyglądać całkiem znośnie. Tak myślę. :)

Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
Po części będzie jako takie życie nocne ale nie za wiele, gdyż Czas Zapłaty to nie sielanka i sytuacja w kolonii zwyczajnie na to nie pozwala.

Rozumiem.

Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
To warto przemyśleć.

Cieszę się bardzo. ^^

Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102666#msg102666#msg102666#msg102666 date=1278518553
Z animacjami jest problem. Już to, że udało nam się zorganizować w miarę ładne animacje do duali jest bardzo dużym sukcesem. Obawiam się, że na więcej nie ma co liczyć.

Skoro tak, to ok. Ale jeszcze do tych maczug. Może chociaż dajcie samą możliwość dobijania buławą, ze zwykłą animacją, tak jak w mieczu. To chyba się da? :>

Cytat: Kaaz
Wszystkie z tych pomysłów Rudego bardzo mi się podobają. Tylko z tym siedzeniem przy ognisku przesadzone ;p

Dzięki, bardzo mnie to cieszy. :)
 

Pjontka

Pjontka

Użytkownicy
posty45
Propsy2
  • Użytkownicy
A co myślicie o tym żeby przyspieszyć animacje dobijania ? Jak sami pewnie wiecie w G1 trwa ono strasznie powoli , a przy walce z dużą ilością wrogów , których trzeba dobić walka staje się uciążliwa . Sprawa kosmetyczna ale napewno umiliłaby rozgrywkę .
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Fakt. Też mnie to irytowało.
 

Casillas

Casillas

Użytkownicy
posty48
Propsy3
  • Użytkownicy
1.Poruszanie się drzew na wietrze(z możliwością wyłączeni tak jak innych opcji graficznych)

2.Przydał by się jakiś palant z odpowiednią rutyną, który zapalał i gasił by pochodnie w obozie :D  

3.Pojedynki na pięści ala Wiesiek w karczmie.(Mogło by tam również być wydzielone specjalne miejsce, gdzie np. wieczorami można zagrać w pokera itp.)

4.Gdy wejdziemy w ognisko następuje utrata HP i podpalenie jak po dostaniu fireballem.

5.Postacie gdy kładą się spać zdejmują pancerze(animacja położenia koło łóżka czy na półce modelu ''wyrzuconego'' pancerza''

6.Gdy mamy wyuczony mistrzowski poziom otwierania zamków postać bez naszej ingerencji ''prawo ''lewo'' wykonuje poprawną kombinacje potrzebną do otworzenia kufra, bez łamania wytrycha.

7.Wydaje mi się że ten temat był kiedyś poruszany ,ale na wszelki wypadek przypomnę: NPC gdy zaczyna padać deszcz, szukają schronienia pod dachem , bądź pod drzewem jeśli nie ma w pobliżu budynków i ''komentują'' pogodę np.''kurwa ale leje'' jeśli deszcz jest ulewny :D  

Myślę że pomysły nie są nie wykonalne ani przesadne, a trochę urealniły by rozgrywkę
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Cytat: Thoro link=topic=10568.msg102802#msg102802#msg102802#msg102802 date=1278603258
Fakt. Też mnie to irytowało.

Wystarczyło by wziąść animacje dobijania z g2 (tam jest znacznie szybsza).
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Nie wiem czy była mowa, ale... kałuże, które mogłyby wyłaniać się spod ziemi :D
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
Da się w ogóle przewidzieć i ingerować w deszcz?
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry