Dziwne rozlokowanie "cieni" 3681 12

O temacie

Autor eto

Zaczęty 22.08.2009 roku

Wyświetleń 3681

Odpowiedzi 12

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Witajcie, dobrzy ludzie!

Sobie siedzę w Blemderze, dłubię i skrobię aby uzyskać pożądany efekt mojego modelu. Wymodelowałem część, ucieszyłem się, przełączyłem na object mode i jest takie coś:



Czyli wyskoczyły takie "cienie". Jednak nie powinno tego być. Moje pytanie brzmi: jak to usunąć(żeby model był szary)?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
a/ctrl + N/recalculate normals outside
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Dziwne rozlokowanie "cieni"
#2 2009-08-23, 09:32(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 10:20)
No fajnie, działa niemal wszędzie. Właśnie. Niemal. W pewnym miejscu po prostu nie chce działać! Zaznaczam krawędzie, ctrl + N, recalculate normals outside, i nic. Dalej są takie "cienie". Może jest jakiś inny sposób?

EDIT: Już działa. Po prostu zaznaczyłem wszystko i podziałało. Proszę jeszcze nie zamykać, jakbym miał problem, to napiszę w tym temacie. Dziękuję za uwagę.

EDIT2: Już mam problem. W jaki sposób "wyciąć" z sześcianu cylinder? Wydaję mi się, że jest taka opcja, ale nie wiem jaka.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ustawiasz cylinder (jako osobny obiekt) tak, żeby przecinał sześcian. Zaznaczasz sześcian, następnie cylinder i w/difference. Usuwasz sześcian i cylinder. Przedtem ustaw normals obu obiektów na zewnątrz.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
O, właśnie o to mi chodziło. Dzięki. Ale jeszcze nie zamykajcie. Pewnie będę miał jakiś problem.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Kolejny kłopot: ekstruduję krawędzie, wybieram oś Y, chcę wpisać  5.5000, więc wciskam N. Ale tu pojawia się kłopot. Mimo że wciskam N, to nie mogę własnoręcznie wpisać współrzędnych. Prawdę mówiąc, pierwszy raz korzystam z tego, więc nie wiem, co może być źle. Może jest jakiś inny sposób?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W życiu nie słyszałem o takim sposobie.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
http://www.blender.pl/index.php?option=com...38&Itemid=9

W tym tutorialu jest o tym mowa.

Cytuj
Naciskamy Z, żeby nowe vertexy przesunąć od razu tylko po osi Z. Następnie naciskamy N. Teraz możemy wpisać rządaną wartość: 0.1500 i zatwierdzić Enterem (jeśli, tak jak w tym przypadku, mamy do czynienia z liczbą mniejszą od 1, to nie musimy naciskać 0, tylko od razu kropkę).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
U mnie też to nie działa. Ten tutorial pojawił się jeszcze przed wyjściem blendera 2.43. Może dlatego.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Dziwne rozlokowanie "cieni"
#9 2009-08-25, 12:29(Ostatnia zmiana: 2009-08-25, 12:32)
Może. Ale powracając do normalsów: Czy można je jakoś usunąć? Bo wypróbowane przeze mnie metody tylko "przerzucają" je na drugą stronę siatki, a jej część mam płaską jak naleśnik i tak czy tak, normalsy widać zawsze :D

EDIT: Czy jeśli oteksturuję obiekt, to te całe normalsy coś mi popsują?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Issyl

Issyl

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy

Issyl

Dziwne rozlokowanie "cieni"
#10 2009-08-25, 16:22(Ostatnia zmiana: 2009-08-25, 16:23)
Jeśli chcesz ekstrudować krawędzie tym sposobem, musisz najpierw wcisnąć N, a później wybierzesz oś.
 

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Konserwa

Dziwne rozlokowanie "cieni"
#11 2009-08-25, 16:45(Ostatnia zmiana: 2009-08-25, 16:45)
Służą jedynie do definiowania, która strona ściany jest górą, a która dołem.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Aha. Dobra, już Cię nie męczę. Dzięki, Konserwo. Issyl, właśnie o to mi chodziło, dzięki.

Temat można zamknąć.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry