[WIP] Dwuwymiarowy RTS 9408 21

O temacie

Autor Ezzam

Zaczęty 23.07.2012 roku

Wyświetleń 9408

Odpowiedzi 21

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

[WIP] Dwuwymiarowy RTS
#20 2012-08-01, 21:09(Ostatnia zmiana: 2012-08-01, 21:16)
RTSy są grane w dwuwymiarowej przestrzeni (nie licząc homeworldów). Jednostki przemieszczające się w jednym wymiarze (poziomie) raczej nie dają zbyt wielu możliwości strategicznych. Po prostu idą na siebie i się napierdalają. Strategii w tym tyle co nic. Budujesz to co kontruje to co idzie ci na baze. Wielka mi strategia  :ayfkm:

Fartuess, wydaje mi się, że mylisz pojęcia. RTS nie muszą być w 2D, patrz: http://themodders.org/index.php?/topic/16295-wspolne-granie-tales-of-valor/. Poza tym strategia to nie to samo, co taktyka. Strategia to nie tylko wojsko i walka, patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Strategia_%28wojskowo%C5%9B%C4%87%29 Posługiwanie się jednostkami to taktyka, można też powiedzieć, że są to działania strategiczne.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Tales of Valor - Company of heroes. Jednostki przemieszczają się generalnie po dwuwymiarowej płaszczyźnie tak jak mówiłem. Grafika nie ma tu nic do rzeczy. A zderzające się armie są jeszcze bardziej nieprzewidywalne długofalowo niż klasyczne RTSy. Nie przewidzisz czy za 10 min akurat będziesz musiał wysłać piechurów na jeźdźców a nie łuczników na piechurów. Zresztą nawet nie musisz przewidywać. Jak coś już idzie, to po prostu kontrujesz.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry