Witam. Generalnie na start napiszę, że z edytorem grafiki 3d mam do czynienia po raz pierwszy... Także nie wiem bardzo wielu rzeczy i prawdę mówiąc ledwo się orientuję w podstawowych czynnościach

Przechodząc jednak do rzeczy, chodzi o odzyskanie mesha świata z moda L'hiver Edition
http://themodders.org/index.php?topic=21651.0 i nie, nie chodzi tutaj o wykradanie czyjejś pracy. Sytuacja wygląda tak, że autor moda jakiś czas temu stracił wszystkie swoje materiały. Udało się odzyskać tylko to co zostało uprzednio zuploadowane w wydanej niekompletnej wersji modyfikacji. Czyli skrypty, textury, animacje, i inne pliki z paczki vdf. Największy problem stanowią jednak zmofydikowane światy. Dla kogoś kto nie zna tego moda - Khorinis i GD są powiększone o spore połacie nowych terenów (GD w mniejszym stopniu). No i teraz sprawa wygląda tak, że dostepne są tylko całe scalone już pliki: newworld.zen oraz oldworld.zen. W spacerze można się co prawda pobawić dodając do nich voby, ale jakieś ingerencje w mesh odpadają. Próbowałem skonwertować świat przez spacera podpierając się tym tutkiem:
http://themodders.org/index.php?topic=48.0Ale nic z tego nie wyszło - po kompilacji świat zmienił się na oryginalny newworld z podstawki:
Pomyślałem więc o użyciu 3dsmaxa. Pierwsze efekty przerosły moje oczekiwania - udało mi się zaimportowac plik .zen i zapisać go jako .3ds. Musiałem co prawda podzielić świat na około 20 elementów jednak w końcu udało się go zapisać (dzieliłem to byle jak). Pierwszy mój problem jest taki, że gdy otwieram ten plik w spacerze, widzę że niektóre tekstury są nieprawidłowe:
Jest tego dosyć sporo... Więc czy może to ja robię coś źle w 3dsmaxie czy jednak tak już bywa? W jaki sposób temu zaradzić? (bez ręcznego ponownego teksturowania oczywiście). Drugie pytanie - czy da się jakoś w miarę prosty sposób podzielić cały mesh na kawałki dokładnie takie jak np. w niemodowanym newworld.zen? (wyłączając dodane tereny oczywiście, one byłyby zapisane jako nowe elementy). Trzecie pytanie - zauważyłem, że tekstury znajdujące się w przejściach (drzwiach) budynków, które normalnie powinny znikać gdy znajdujemy się bliżej nich teraz są widoczne cały czas. No i poznikała woda z jezior/rzek. Czy także da się temu jakoś zaradzić "z automatu" ? Bez potrzeby poprawiania ręcznego każdego z tych elementów z osobna..?
Ok chyba narazie starczy pytań. Dodam tylko, że ten mesh jest świetną potencjalną podstawą do wykorzystania w rozszerzających modyfikacjach do goticzka. Także jeśli ktoś z odpowiednią wiedzą/umiejętnościami chce coś zrobić pro publico bono to zachęcam
