Teksturowanie w spacerze 4952 14

O temacie

Autor gold1950

Zaczęty 20.01.2011 roku

Wyświetleń 4952

Odpowiedzi 14

gold1950

gold1950

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Witam mam następujący problem. Gdy teksturuje swój świat w spacerze zamiast takiel ładnej wyrazistej tekstury mam po prostu zwykły jeden kolor bez żadnych szczegółów dlaczego i co mam zrobić aby było inaczej lub czy zmianie na zen będą normalne tekstury
 

FraseR
  • Gość
Źle z mapowałeś worlda.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
lub wogóle go nie zmappowałeś. a może to inny problem. ogarnij te opcje - to Spacja + 1 / 9 / 4 /6  :lol:
 

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy

Tomaj

Teksturowanie w spacerze
#3 2011-01-20, 22:21(Ostatnia zmiana: 2011-01-20, 22:23)
Ja miałem tak samo, musisz zaznaczyć teren do oteksturowania, wybrać teksturę, nacisnąć taką niebieską strzałeczkę skierowaną na kwadracik(apply material to selected pollygons(with mapping) ) w opcjach teksturowania i odznaczyć wszystko. Powinno zadziałać
 

gold1950

gold1950

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
więc jeśli chodzi o mapowanie to nie robiłem tego ;p
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co za banalna sprawa.
Krok 1:Tworzysz świat w 3ds max czy blender.Nakładasz na niego teksturę.
Krok 2:Eksportujesz do 3ds teksturujesz w spacer.Jeśli twoja tekstura nie będzie rozciągnięta na całej powierzchni to używaj klawiszy 1,3 , 7,9
:)Mam nadzieję że pomogłem.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
RADZE SIĘ NAUCZYĆ TEKSTUROWANIA W 3DSMAXIE. teksturujesz połacie w sekunde, potem tylko w spacerze dopracowywujesz krawędzie, przejścia między teksturami, lub w już oteksturowanych połaciach, wtrącasz urozmaicenia w postaci innych tekstur. Co do Twojego problemu, na pewno zadziała podpowiedź golda. ctrl+spacja nie zawsze działa, trzeba to robić myszką.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
emace ma rację najlepiej teksturować w maxie bo to najlepszy program na rynku grafiki 3d.

 

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
A czy jest jakaś różnica jakości jeśli chodzi o teksturowanie w spaceerze i 3ds Max?
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Teksturowanie w spacerze
#9 2011-01-21, 12:19(Ostatnia zmiana: 2011-01-21, 12:25)
mało tego. Oteksturowaną połać terenu, można w każdym momencie zaznaczyć wg IDTekstury i w bardzo szybko zmienić daną teksturę na inną. Odkąd to odkryłem, zmiana tekstur na wielkich połaciach terenu jak i samo teksturowanie to przyjemną żąglerka, w spacerze siedzę 1000% mniej czasu !
Cytuj
A czy jest jakaś różnica jakości jeśli chodzi o teksturowanie w spaceerze i 3ds Max?

nie stety, chyba tak, ale nie przyglądałem się dokładnie, odkąd mam więcej czasu na modelowanie, mało się wgłębiałem w temat, zwłaszcza że to jest szybkie i proste w edycji. Więc zostawiłem sobie to na potem.

Ale to ma znaczenie bardziej na szybkim otekstorywowaniu vobów, na przykładzie drzew zauważyłem coś podejrzanego, tekstura była jakoś rozmyta.

jesli ktoś mogłby to sprawdzić, to fajnie. Ja uzywam UVWMap > BOX i proporcjonalnie nadaje wartości w X,Y,Z tak, żeby były takie same.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
Rozumiem, mam jeszcze jeden problem, domyślam się, że banalny, mianowicie. Kiedy exportuję kerrax'em moją mapę, wszystkie domy są w jednej wielkiej kupie na środku. I druga rzecz. Gdy eksportuję oteksturowaną mapę zwyczajnie do 3ds a nie przez kerrax'a to wysztkie tekstury zamienia mi na jedną zupełnie inną.
 

gold1950

gold1950

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Dobrze dziękuje wszystkim za pomoc. Ma ktoś może linka do torrenta albo haszkoda żeby ściągnąć 3ds max'a tylko żeby było za darmo oczywiście i pełna wersja nie testowa ;p . A i czy jest jakiś szybki sposób teksturowania w blenderze oprócz takiego nakładania na unwrapa czy jakoś tam xD.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

Teksturowanie w spacerze
#12 2011-01-22, 12:30(Ostatnia zmiana: 2011-01-22, 13:18)
www.?.pl to jest najlepsza strona do ściągania

[mod=Adanos]Na tym forum zgodnie z regulaminem zabrania się propagowania piractwa, dlatego wyciąłem nazwę strony i umieściłem pytajnik.[/mod]
 


Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Teksturując w Blenderze masz sporo możliwości, możesz na przykład:
-Wykonać rzut z widoku, bardzo przydatne do wszelkich obiektów może oprócz kul i tym podobnych
-Zresetować UV, dzięki czemu każdy kwadrat będzie kwadratem z pełną teksturą, doskonałe do teksturowania terenu wymodelowanego z kwadratów, eleganckie przejścia między poligonami, wystarczy dobrać odpowiednią skalę
-Rozłożyć UV automatycznie, również przydatne, w zasadzie masz do tego dwie różne metody, jedna lepsza do obiektów naturalnych, druga do sztucznych

Oprócz tego możesz rozłożyć UV specjalnie do kuli, cylindra, sześcianu, możesz zaznaczać, które ściany mają być traktowane jako osobne powierzchnie, niczego nie trzeba poprawiać w Spacerze.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry